440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Miten en tota muistanu ollenkaan!
     
  2. 69

    69 Gearhead

    On omanlaisensa, mut ainakin mulla on hommat toiminut :wink:
     
  3. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Heputhan puhuu asiaa - RAUTAkansista. Mahtaako joku vielä olla tekemässä konetta ihan VAKIOiskulla?
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mä teen just yhtä, 3.375" iskuista 4.25" porauksella olevaa rautakantista moottoria.. (std 383) Miks en tekis? Offtopikiks menee tässä rb/440 ketjussa mut silti
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mul on nyt kaks parii rautakansii pöydällä odottelemas hoitoo ja kolmannet tulossa. Mietoon tai museomottiin ihan käypä vaihtoehto jos ovat kunnosssa.
     
  6. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    juu siellä on c-bargella yks miedohko täysrauta sixpäkmotti tekeillä, patarautaa aina kansia, imusarjaa ja pakosarjoa myöten. Painoakin saattaa vähän kertyä tolle = ). Vakioiskulla tottakai ; )
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noi on 452:t 2.14/1.81 venoilla, suoraan "aeroheadilta". Sellasella päivän-parin kaivamisella noista saa sellaset et 0.5" nostolla riittää yli 500 heppaan teoriassa ja ominaisuudet säilyy muutenkin hyvinä. Toinen on setti 906 kansia, ne jää alkuperäisillä venoilla ja tehdään muutenki vaan "tekohengitys" ja kevyt kaivuu. Tulee 383:n päälle joka herätetään henkiin 25 vuoden seisonnan jälkeen ja sillä ajanee ens kesänä ex junnumestari Pro ET:tä Chargerilla.
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

    Jos täsä nyt kaikki taivaan kappaleet on kohillaan ja saan uuden rojektin jenkeistä raahen pakkasiin,niin vois luopua tuosta pikkulohkon nysväksestä kokonaan.

    Jos kuvitellaan,että tilanne toteutuu ja mulle kulkeutuu isolohko coronet ym mopar muskeli ja tuo stroukki tulee siihen,niin voisko tuon aspenin isolohkottaa! Sehä on kutosesta muutoskatsastettu pikkulohkolle aikanaan.Ei kai ne nyt niin syynää misä kohtaa siinä virrajakaja on tulevisa katsastuksisa :D
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi kait sen pyllykynän isolohkottaa laillisesti 361 isolohkolla ja totuttaa katsoukko siihen että jakaja on edessä :odroll: .
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei sille pitäis olla muutenkaan mitään estettä, 400 menee kevyesti rajoihin kun kerta 360:stä on ollut saatavilla.
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    No pirulauta,niihä se onki!! Sitä tiiä mitä tästä vielä kehkeytyy!!

    eikö tämä kuitenki huua isolohkoa :D
    [​IMG]
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead


    Tunneli konepellistä läpi! Mast häv..
     
  13. kotr

    kotr 3rd gear

    Joo kyllä tuosta keulasta jotaki muutaki puuttuu,ku konepelti :poff:

    [​IMG]
     
  14. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Nyt tähän se -80 luvun kulmikas skooppi.
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    läpnäkyvä pleksinen? :O
     
  16. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Minulla taitaa muuten olla varastossa semmonen musta kulmikas iso skooppi.
    Onhan auto muuten hyväkuntoinen ettei mee kun minulla.. Pannu rokkaa hyvin, mutta:
    Ensin meni sytkäboksi-kävelylenkki ja heleppo korjata.
    Sitten poksahti syyläri- uusi alumiininen ja homma bueno.
    Eikös se pakosarjan tiiviste antaudu- Uutta tilalle, helppoa ja halpaa.
    Kun auto nosturilla tivarin vaihdossa , kaveri ihmettelee iskarin asentoa: No sehän on poikki joten uutta tilalle ja samalla etupyörän laakerit.
    Nyt ajattelin ajella auton lämpimäksi niin lämppärin hana(?) rupea plörisemään pelkääjän lattialle...
    Käympä aamulla paikkausainetta jos sais sillä vähän hillittyä kun ei oo varaosia kuin rockautossa. Enkä v***u jaksa käydä tilaamaan ja vaihtamaan nytten.

    Tämä kaikki noin viidensadan kilsan sisällä :poff:

    Oikein jännittää että mitä seuraavaks lähtee.
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    Ettei kerää paineita,ku syyläri pärähti ja sen jälistä hana?
     
  18. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Syyläri ja ehkä hanakin on tihkunut hieman kokoajan. Nyt kun syyläri luovutti ja uusi ei enää päästä paineita tarpeeks niin koko vuoto jää tuon hanan vastuulle. Pitäs varmaan laittaa vielä vähän löysempi korkkikin.
    Ei tuo hana nyt iha solkenaan vuoda , mutta sen verran tiputtelee etten jaksa siivoilla pois. Välillä on jopa vuotamattakin.
    Se on tuo Forten paikkausaine sen verran hyvää että nytpä pääsen sitä kokeilemaan. Uhkanahan on että "paikataan" myös jotain mitä ei pitäisi, mutta tuo aine ei oo semmosta sementtiä vaan ihan kuin vettä.

    Täytyy tilailla kesäksi uudet romut lämppäriin sitten. Nyte ei jaksa vaivautua. Jotenkin ei kiinnosta käydä ohittamaankaan kennoa.. :rotfl:
     
  19. kotr

    kotr 3rd gear

    Mulla alko kerran saatananmoinen savotta jonku syyläriliejun kans.Lämpöongelmat alko ainaki samantien litkun lisäämisen kans,että sen syyksi laitoin.Vaihoin sitte siinä jumpasa syylärin ja ajelin sitruunahapollaki pari päivää :D
     
  20. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Juu ei niitä liejuja. Tuota ainettakin vaan vähän, ei ees ohjeen mukaan. Eiks mäkkaiveri käyttäny kananmunia?
    Täytyy vielä huomenna tarkistaa mihin näkyy rintapellissa olevasta aukosta. Tiijä vaikka saman vaivan takia tehty luukku.
     

Kerro tästä muillekin!