440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, lisää nokkaa ja kantta ni kyllä löylyä tulee mukavasti.
     
  2. merc

    merc Gearhead

    Eiköhän noilla alkuun mennä kun tollaset romppeet on hyllyyn eksyneet.
     
  3. hlappis

    hlappis Gearhead

  4. 66monaco

    66monaco Gearhead

  5. 440Mag

    440Mag Gearhead


    Vetää kevyesti kakkosen läpi. Tossa suoraan kolmosella, 3.55 perä ja stroukki, mun charger

    https://www.youtube.com/watch?v=sKwII295F_c

    Suti kyllä tolkuttomasti ilman jarruakin ja isoista vauhdeista. Noi missä mulla 4.10 ruuvi ollu ja vastaava/vähän viel kireempi stroukki, on suorastaan hengenvaarallisia katurenkailla.
     
  6. 66monaco

    66monaco Gearhead

  7. viridia

    viridia Gearhead

    Mitkä olisi hyvät kovat rullanostajat vakiolohkoon 600lbs jousipaineille n. 0,7 nostolle? Kannattaako hommata sellaiset missä painevoitelu rullalle?
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mul ei oikeen oo kokemusta noist painevoidelluista, mut olettaisin et ne kyl on pidempi ikäset kun ilman voitelua olevat. Ja etenkin mikäli toiminta sisältää paljon tyhjäkäyntii ja matalilla kierroksilla ajoa. Ite oon käyttäny lähinnä perus comppilaisia "solid bodyja", ja käytän jatkossakin. Siin vaiheessa jos/kun siirtyy töyntötankovoiteluun tulee tietty paljon selkeemmäks myös noi paineöljyllä olevat rullatkin. Mut lohkossa mis ei oo nostajille öljykanavia se ei oo optio.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Täällä kanssa ollut useemmassa vastaavilla spekseillä ainakin noita compin kovia rullanostajia. Ollu jopa ihan aktiivisessa cruising käytössäkin ongelmitta, mut ei tietty ehkä ihan maailman tappiin silti sellases touhussa kestä.

    Harvassa letkan vetäjässä (liikenteessä..) kuitenkaan tarvii 0.7" nostosta mek rullaa, joten jos ei halua mennä erikoisuuksiin niin jostain täytyy tinkiä.
     
  10. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Juu,nytkun näistä kansista puhetta,niin 906 kannet tehtynä ja siihen rolleria pistetään.(451cid.)Asennuskorkeus mietityttää.....nostoa jotain 064"(howard)
    Jouset(howard) on paineeltaan reilut,eli nyt joko koneistaa jousenalta kannesta veks tai sitten kompromissi;hommaa compilta tai muulta retskyt/ritskut tuohon ???
    Mikä olisi järkevin tapa raadin mielestä lähentyä.....Onko jollain valmista reseptiä tähän?
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    Löytyykö billetti hihnapyöriä 440 koneeseen? Varmasti perusremmillä löytyy mutta entä moniurahihnalla?
     
  12. 300

    300 2nd gear

  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Saahan tohon vielä jousia .64" nostolle et ei tarvi vielä ruveta ihmeitä säätämään. Seuraava askel ois sitte laittaa lukot ja retskut joilla nostaa asennuskorkeutta, vaatinee myös lash capit. Mut kyllä 0.64" pitäis mennä ihmeemmin jumppaamatta. Ohjurit joutuu kyllä lyhentää.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Kiitokset!! Nuitahan pitää suumailla. Mulle riittää perus pumput ja laturit mutta siitä perus remmistä vois täsä projektisa koittaa päästä eroon.
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Joku kaipaili joskus TRWL2355 "six pack" mäntiä. Tutulla oli uus setti 3000 skr (030).
     
  16. tniitty

    tniitty Gearhead

    saahan noista hyvät tuhkakupit :lol: itellä oli joskus tollaset kans ,mutta kutosen kiertokangen laakeri meni parikertaa paskaks kesän aikana ja sit mittailemaan, niin männän tappi oli 0,30mm. vinossa tehtaan jäljiltä. olivat siis uusia.joten trwtä ei tuu enään mun mottiin.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oo huoleti, nykyään ne tehdään Intiassa.
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Nuo on uutta wanhaa osaa. Mulla oli tommoset aidossa 440-6 alakerrassa eli liikkuvien painoa oli varmasti riittävästi. Ei koskaan mitään ongelmia. Nuohan oli aikoinaan vakio-ostos roddattuun 440 -koneeseen.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, muuta ei käytännössä ollut tarjolla. Ehkä vielä useemmin käytettiin kyllä liki pari milliä matalampaa 2266:sta, ne oli vähän halvemmat. Sellaset stanukokoset pari päivää takaperin punnitsinkin, paljas mäntä oli 834 grammaa kappale ja tapin kanssa 1051g. 2355:t ehkä viel vähän painavammat.
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyl noilla 2266lla ihan kelpo pannu tuli joskus kun vaan vähän tasoista höyläs ja käytti pienipalotilaisia kansia.
     

Kerro tästä muillekin!