440cid 1971 sytytysennakko!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hlappis, 7.7.2007.

  1. hlappis

    hlappis Gearhead

    eli kone on 440cid 1971vm peltisarjat,mäntää,nokkaa,kaasaria.mikä olis tommosen koneen sytytysennakko??vaikka vakio tietoa...joku hyvä nettisivu?? :-?
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Katsopa toisaalta tuo miten 340:n ennakko valitaan,se on sellainen aika hyvä yleisohje viritetyssä jenkkikoneessa,olipa valmistaja sitten mopar,ford tai chevy!
     
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

    mulla on 74vm 440(.60) nokka grane 272/284 750demon puristus vähän päälle 10 kokonaisennakko ainakin 35 kulkee eikä nakuta
     
  4. martiar

    martiar 1st gear

    Koneen puristyssuhde ja nokka vaikuttavat eniten enakoihin ....
    Perus ennakku tosiaan jostan 2-12 astetta ja maksimi 32-42 astetta riippuen koneen kombinaatiosta ....
    Yleinen sääntö on että mitä kovemmat rutut koneessa niin sen pienempi maksimi ennakko .... (esim. +11 ruttu niin ei yleensä yli 36 astetta)
    Konetta ei pidä viedä sellaiselle aluelle että kilistystä rupee esiintymään ....

    Esim. Teimme 500:n koneen joka muuten pelasi hienosti mutta ei kestänyt kuin 28 asteen maksimi ennakon (254/254 .050 nokalla) (2800 rpm 720 Nm vääntöä ja silloin +300 Hp ja 5800 rpm 550 Nm vääntöä ja + 460 Hp ja 6300 rpm +500 Nm vääntöä ja +440 Hp ) ja nokassa liian vähän läpi hengittävyyttä .... nyt vaihdettu hydraalinen rolleri vastaavilla asteilla mutta enempi läpi hengittäävä ja dynoon mennään loppu kesänä ....

    AM-Racing
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Ollut varmaan todella miellyttävä käyttää tuollainen pata noilla arvoilla :D

    Laitahan sitten dynotuloksia kun saatte niitä!
     

Kerro tästä muillekin!