440cid lohkon hitsaus???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja persus, 8.4.2012.

  1. persus

    persus 3rd gear

    eli huomasin just että talvella remontoitu kone ja näköjää lohko halki startin takaanta kahden vesipropun lälillä sellasen pykälän alapuolelta ja vuotaa öljyä ulostän.
    hallkeama on n.20cm pitkä mutta ei vuota ihan kamalasti,kysymys kuuluu onko noita kukaan korjannut ja millä menestyksellä?koitanko hitsata jollaa valupuikolla vai lähminkö jotaa kemiallista metallia???sen pystyy kuitenki korjaamaa mun mielestä ilman koneen irrottamista!
     
  2. tapio

    tapio Gearhead

  3. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

  4. persus

    persus 3rd gear

    mietin vaa tota hitsausta että eikös sitä tarvis esilämmittää tai jotaa....vähä mahdottomuus jos meinaa kone paikallaa hitsata?vai kestäiskö kemiallinen metalli?
     
  5. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    kone pois vaan pikku juttu :eek:
     
  6. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mun yorkerin 440 oli halki ropusta roppuun ja vähä siitä ylikin.hyvin onnistu hitsaus ilman esilämmitystä ja koneelle annettu kenkääkin eikä ongelmia.
     
  7. persus

    persus 3rd gear

    ei kerta aikkian jaksa irrottaa konetta ku sen on vasta reilu kuukaus sitte sinne laittanu!millä hitsasit jorkkerin koneen?
    kyl tos just ja just mahtuis miggii tai ehkä jopa puikkoa heiluttelee ku ottaa startin ja pakosarjan irti....
    mut olisko tol kemiallisella metallilla mitään toivoa???hitsauksessa kun on kumminki riski että tulee lisää halkeamia!!!
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Hi-Car:in kanavakittiä laittaisin jos hitsaus liian hankalaa. Mulla on sitä ollu kansissa (mm. paikassa jossa reikä vesitilaan), lohkossa, jäähdyttimissä jne...
     
  9. persus

    persus 3rd gear



    ok...onko tuon kanavkitin käyttämisessä mitään erikoista jota tulisi ottaa huomioon?esim tarviiko ajaa halkeamaa rälläkllä joku railo?
    huomasin äsken ku pyysin sen halkeaman ja sain auton käyntii ni sittenki se vuotaa vettä eikä öljyä,oli vaan sen verran ruskeaa ku oli sotkeentunu öljyä sekaan vuotavasta venttiilikopan tiivisteestä!
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    En mä mitään railoa tekis, pinta puhtaaksi maalista yms. ja kitin pitää antaa kuivua kuivassa ja lämpimässä. Toivottavasti se ei vuoda sisäänpäin mistään.
     
  11. persus

    persus 3rd gear

    n oo ainaka öljyn seassa huomannu vettä!
     
  12. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Itse olen aina ajanu halkeaman katkaasulaikalla päästäpäähän.Saa varmasti halkiamas olevat paskat pois ja samalla varmistan että se halkiama ei jatku. Riittää että siihen saa millin parin syvyysen viillon. 48 Esabin paskapuikko on lohkon hitsaamiseen ihan yhtä hyvä kuin valupuikko. Pieniä hitsejä ja vasaralla koputtelua heti perään ettei tule jännityksiä.Hitsit on ollu n.2cm. pitkiä.Vasaroinnin ja kuananputsauksen jälkeen taas pieni hitsi. Ensin juuri ja sitten pintapalot.Isompia valumölttejä on esikuumennettu mutta h.auton lohko on niin peni ettei välttämättä tartte. Tärkeintä olis estää liian nopia jäähtyminen.Nii ja tämähän oli vaan minun kokemus. :rotfl:
     
  13. persus

    persus 3rd gear

    ongelma korjattu! ajoin railon halkeamaan ja hitsasin migillä varovasti muutaman hepin siihen ja päälle hi-carin kanavakittiä. saa nähdä kuinka kastää!!!
     
  14. Hectori

    Hectori 1st gear

    menee turha työ hukkaan, jos et ole porannu reikiä halkeaman päihin. Jollain sen halkeamisen eteneminen tarttee estää.
     
  15. persus

    persus 3rd gear

    näytti siltä että halkeama pakkas proppuihin!
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    vanhaan ketjuun jatketta.korjaus on pitänyt edelleen nyt jo 3 kesää ja siis porattu reijät halkeaman päihin mutta ei ihan läpiasti.ja migillä muutama heppi railoon ja tuota cop coatin kanavakittiä päälle
     

Kerro tästä muillekin!