45 vuotta Mercuryllä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja slitre, 17.4.2010.

  1. slitre

    slitre 1st gear

  2. lincci

    lincci Gearhead

    KOVAA RAUTAA COMET :pinup:
    Kokemusta on itelläkin samanmoisesta :D
     
  3. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Voi HITTO sentäs? :eek:
    864 000Km samalla moottorilla (260 SB) ON suoritus, mutta olipa rouva kyllä
    huollattanutkin melkoisen tarkasti pirssinsä.
    Ei taida Suomesta löytyä tuon ikäistä kuskia, jolla on tollaset liikkeet ja mielen laatu... löytyykö edes kuskia?
     
  4. Futurage

    Futurage Gearhead

    Kotkassa vaikutti vielä 70-luvun lopulla taksimies nimeltä Osmo Vanhala. Osmon auto oli hänen uutena ostamansa -64 Fairlane 4d 260 cid.
    Tunnen miehen ja tarinan, koska asuin silloin itse Kotkassa ja meillä oli Tampereen poikain kanssa kimpassa samanlainen Fairlane kuin Osmolla, mutta farmariversiona.
    Pojat tulivat Tompereelta Kotkaan 1979 viikonlopuksi Faikulla, vähän Kouvolan jälkeen vetoakselin laakeri hirtti kiinni. Korvaava akseli löytyi Osmolta.Hinta oli 300 mk.
    Nyt jutun ytimeen. Taksin 260 moottorilla ajettiin 1964-1977 yli 700 000 km ilman koneremonttia senaikaisilla öljyillä. Kun me haettiin vetoakseli, oli auton mittarissa 860 000 km. En tiedä mikä auton kohtalo oli, mutta eläkkeelle se pääsi samoihin aikoihin.
    Tsiisus !
     
  5. ford59

    ford59 1st gear

    Parin Cometin omistaneena tuo ei vaikuta lainkaan oudolta, vaikka itsellä kokemuksia vain suomen "työläis" malleista. Ajettavuus erittäin hyvä, kulutus pieni, riittävän tilava ja erittäin varma toiminen joten miksi vaihtamaan? FoMoCo:han teki melkoisia kestävyystestejä Cometeilla jo 1964.
     

Kerro tästä muillekin!