454 vireeseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 18.11.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mr Nimetön kiittää tyhjentävistä vastauksista ja ryhtyy suunnittelemaan toimivaa 454:sta.Jännittävää joulun alus aikaa kaikille.
    ps.Tuntematon sotilas 6.12.klo22.05 kakkoselta.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lahden Kansityöhön vielä kun jokus kyseli kokemuksia putiikista. ite oon siellä koneistuttanut taunuksen kannen ja tasapainotuttanut kardaanin. ei ole ollu valittamista työn laadussa. osat on ollu valmiina sillon kun on sovittu.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, siellä Lahden Kansityössä on nyt Chevyn isolohkopalikat työstettävänä eli kampura hiottavana ja kannet, lohko, imusarjat jne. tarkastettavana/työstettävänä että olisvat suorat. Osia sinne vietäessä putiikki ainakin vaikutti hyvältä eli selvästi tietävät mitä tollasen koneen osat pitää olla, ensi viikolla pitäis olla valmiit.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sen verran on projekti edennyt että osia putsaillaan.Koneistamolta saa osat viikonlopuksi talliin ihmeteltäväksi.
    Aika pitkälle niitä ss-454 suositus osia on käytetty,paitsi nokka on extreme comp cams vastaava.
    terv.mr.nimetön
     
  5. Cam70

    Cam70 1st gear

    Hei Mr. Nimetön, ootkos pysynyt lähelläkään budjettia (2500e) ??
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Budjetti on ylittynyt ja tällä hetkellä summa on n.3150e.Vielä pitäs peltisarjat ja keinuvivut hankkia.Hei jakajallekkin pitäis jotain tehdä ja piuhat uusia.
    Jotain 3700-3800e tulee loppu saldo olemaan.
    t:Mr.Nimetön
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Meillä Lahden Kansityössa koneistukset (kampuran ja kansien hionta, imusarjan, nokan, lohkon, mäntien mittaukset yms.tarkastukset), uudet kunnon laakerit, tiivistesarjat ja männänrenkaat kustansi semmoset 1000 €.
    Meilläkin on ajatuksena käyttää tuossa koneessa sen omaa GM:n Hei-jakajaa, mutta vaihtaa siihen tehopuola. Ainakin Accell valmistaa moisia, jotka käyvät tuon normaali-Hein kannessa olevan puolan tilalle. Onko tarpeen ja onko hyvä? Ei oo vielä kokemuksia, aikaisemmalla omistajalla on koneessa ollut vaan ihan vakiona tuo Hei, mutta ei se silloin koskaan toiminutkaan niinkuin piti. Tuo jakaja tuskin oli se pääsyyllinen, mutta kaikkia osa-alueitahan sitä varmaan kannattaa samalla parantaa tän rempan yhteydessä, konkurssi tässä koneen- ja autonrakennuksessa tulee taas kummiskin. :smile:
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Onko HEI-jakajan "virittämisessä" jotain nyrkkisääntöä milloin kannattaa puolaa ruveta vaihtamaan. Jos on uudet laadukkaat sytytysjohtimet niin eikö sen pitäisi riittää katuvireiselle 454:selle?
    (Katuvireinen on tietysti suhteellinen käsite)
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Hei jakajan virittämisessä nyrkkisääntönä on, että jos ei orkkis riitä, niin nostaa sen pois ja korvaa virranjakajalla :smile: Näin mä ainakin olen tehnyt, ja helvetin hiemosti on aina pelannut.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Niin, tarvitseeko olla HEI -jakajaa ollenkaan, mulla olisi vanha pikkulohkon hyväkuntoinen kärkijakaja jossa on lähtö alkuperäiselle
    vaijerivetoiselle rundimittarille, jos laittaisikin sen jakajan 454:seen?
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ihan hyvä idea, MSD 6 AL perään ja Blaster puola, niin toimii ja kestää.
     
  12. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Minulle voi tallille tuoda kaikki pois nostetut tai muuten hylätyt Hei-jakajat.
    Oikeilla osilla niistä saa hyviä katu jakajia.Vakio Hei toimii hyvin alle 5000rpm:n,sen jälkeen tarvitaan parempaa puolaa,modulia ym.Valmiita Hei-jakajia tekevät mm Msd,Mallory,Petronax,Accel. ProForm:n tekeleistä on huonoja kokemuksia, halvalla kun ei taaskaan laatua saa.
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eli meidänkin kannattanee/täytynee hommata ainakin parempi puola tohon heiheihin. Accell ainaskin valmistaa siihen semmosta, mutta tietääkö kukaan esim. SS-454 jotta myyvätköhän nuo vauhtiputkat niitä erikseen vai meneekö koko jakaja samalla vaihtoon.
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Puolia saa tottakai erikseen.
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    HEI -jakajan akseliin ei taida saada mitenkään viritettyä rundimittarin lähtöä?

    Tiedän kyllä että sellaisia HEI -jakajia saa tilattua missä sellainen on mutta en sen takia viitsisi uutta hommata.
     
  16. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Vauhtikauppiaat myyvät Accelin Hei puolaa noin 90e hintaan.
    Omista kätköistä löytyy yksi Accelin uusi Hei puola,vanhaan hintaan 65e.
    Sähköisen kieppimittarin lähtö on Hei:ssä vakiona.Mekaanisen mittarin lähdöllä olevaa Hei:tä tarjotaan vanhempiin Corvetteihin mutta aika suolaseen yli $500 hintaan.Näitä versioita teetätetään jossain,alunperinhän ei tällaista GM ole tehnyt.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kadulle riittää hyvin Hei jakaja Accelin tehopuolalla, jos haluaa kierrättää konetta
    yli 5000, niin moduli kannattaa vaihtaa ns.
    tehomoduliin (Accel, MSD tms.) hintaa tais
    olla suurinpiirtein samanverran kuin puolallakin. Ja ennakonsäätöjousia voi kokeilla löysempiä kuin alkup. Ainakaan 12 s.
    katuauto ei tarvi hienompia virityksiä.
    Tietysti jos on ylimäärästä rahaa niin voihan sen pistää jakajaankin, parempiakin paikkoja mielestäni on. Myös eri usa lehtien testit osoittaa että lisätehoa ei näillä sat-
    sauksilla juuri tule.
     
  18. Sittana

    Sittana 1st gear

    Kertokaas tyhmälle, että mitä tuo "Hei" tarkoittaa?
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    HEI (high energy ignition) GM:n kärjetön
    jakaja tuli käyttöön muistaakseni 1970 luvun alkupuolella. vakiokamaa jo tehtaalta useimmissa kärryissä
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kertokaapa kuinka tiukalle vedetään vauhtipyörän pultit (ei siis vetolevyn)
    Chevy 454 -koneessa. Onko joku momenttiarvo vai pannaanko samaan henkeen kuin autonrengas? Mitä lukitetta kannattaa käyttää?
     

Kerro tästä muillekin!