454 vireeseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 18.11.2002.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Yleensä on sama momentti kuin vetolevyllä. Ei ne tartte ruuvilukitetta, mutta mielenrauhan lisäämiseksi sinne voi toki jotain mömmöä töräyttää.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    SS-454:
    Jos puola vielä löytyy niin viestitätkö tänne puh.numeroa tai soitatko mullepäin 041-5006801. Semmonen on hankinnassa ja tiedä vaikka sulla olis jotain muutakin joutavaa, mutta meillä hankinnassa olevaa kaupattavana.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos jotain sattuu kiinnostamaan niin Chevelle meni vartilla 12.8/184 ja aika
    liukkailla katukumeilla.
    Kiitokset vinkkien antajille,ei kovin metsään menty.
    Mr.Nimetön
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kelpo aika ja hyvä loppunopeus.
     
  5. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mitenköhän tällainen kone potkisi:

    -454 2-pulttinen lohko
    -poraus .060 ylikoko eli 4.310"
    -isku 4.000" kampura taottu
    -kanget LS-7
    -männät? puristukset 11:1 nurkille
    -nokka Comp Cams numerolla 11-693-8 löytyvä rullanokka. (nostot imu ja pako .652, asteita .050" imu ja pako 262)
    -rullanostimet
    -kannet LS-6 rectangular port reilusti portattuna
    -venttiilit imu 2.19" ja pako 1.88"
    -rullakeinut 1.7:1
    -imusarja tunnel ram
    -isot läppärungot
    -Haltech moottorinohjaus, monipistesuihkutus
    -Hei-jakaja
    -Accel tehopuola
    -Accel spiral core tulpanjohdot

    Ja mitkähän ne nyt olis ne sopivat männät?
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "kannet LS-6 rectangular port reilusti portattuna"

    Heh. kuullostaa drinkkisekoitukselta

    Tulee mieleen että potkiiko alakierroksilla enään kovin mehevästi noilla imureijillä???
     
  7. 454SS

    454SS 3rd gear

    Se on jo tiedossa, että noilla kansilla koneesta tulee melko hengetön alle 3000rpm.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei siitä välttämättä tuu sinänsä puhditon alakierroksillakaan, mutta ehkä vähän laiskanoloinen osakaasulla. Jos tollasen viritelmän säätöihin saa, niin kyllähän siitä sen verran potkua pitäis tulla suurilla kierroksilla, että siinä on alakerran kaks pulttia ihmeissään.
     
  9. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mietin vaan, että pitäiskö sittenkin satsata vielä nelipulttiseen lohkoon, 4.50" iskuiseen kampuraan ja uusiin kankiin. Paljonkohan tota kuvailemaani pakettia arvaa kierrättää? ja paljonko tolla pidemmällä iskulla arvaa kierrättää?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    lohko on niin hankala vaihtaa jälkeenpäin että jos hyvän haluat hyvän kerralla niin uusi lohko, dart tai merlin, 4.5" porauksella ja 4" iskulla ja 7500rpm max kierrokset.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    männiksi JE:n 32cc domella olevat 4.500 porauksella = 11:1 119cc palotilalla ja 0.060" quenchilla.
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Sitä ainoota oikeaa tietoa ei näissä konejutuissa taida ollakaan. Mopeman epäili tossa 2 pulttisen kestävyyttä, mut tää onkin Chevyn laatutekniikkaa :razz:
    Tästä kestävyydestähän kirjoitettiin jo aikaisemmin ja tässä erään nimettömän kommentti 2 boltin kestävyydestä. Jutusta voi hyvin tuntea kuka siellä luuraa ja tuolla nimettömällä on kyllä tietoa ja kokemusta noista isolohkochevyistä. Eli:

    2003-12-05 17:39, Nimetön kirjoitti:
    "mulla on ollu noita jo splayed bolt lohkoja jo useita eikä yhdessäkään mennyt pultit öljykanavaan.vesitilaan voi toisella puolella mennä jos on syöpynyt lohko.ruotsalaiset ajo 2 pulttisella 454+300 hp kaasuista kaseja jo kymmenen vuotta sitten.kyllä oma mielipide on pinnapulteilla 2 pulttinen kestää varmasti ylikin ton 550.se että on monta ollu johtuu siitä että kaikki menneet eteenpäin ehjänä.viimesimpänä myydyllä ajettiin 8.7 super comp autos tänä syksynä.itsellä oli myös kys.-445 lohko joka tuli veneestä ja oli 4-pulttinen ja porattiin 502 kuutiotuumaiseksi.edelleen toiminnassa.ahdettuna viimesin kesti yli 800 heppaa mutta joku raja niilläkin on...isommilla kaasareilla ja paineilla yksi sylinteri pirstaantui mutta runkolaakerilinja ei haljennut että paksuseinäimäinen olis kestäny.toi oli tavallinen 2-pultti lohko milodonin splayd bolt pukeilla ja 0.060 ylikoossa ja valmiiksi aika väsynyt.oli ollu jo pitkään ahdinkäytössä.ton 550-600 saa kyllä oval-port kansilla aikaiseksi.450 hp 402 on helppoa tehdä.mun 427 puski 540 hp eikä mitään eksoottista.kaksipulttinen ja rautakannet,ei portatut.toiv.joku sai vinkkejä tosta ajatusvirrasta..."


    Vaan enpä tiedä. Mekin saatiin oma pitkänlinjan isolohkokorjausprojekti ( .030 porattu 402 2 bolt) toimimaan nyt syksyllä. Ainakin lähtee käyntiin, käy ja kiertää pirun nätisti ja tuhoaa ajettaessa renkaita, siis niitä kumisia siellä auton alla olevia :grin:
    Kone pitäis vielä saada käytettyä penkissä ja muuta sellasta pientä säätöä ja keväällä sen sitte näkee miten se pysyy läjässä ja miten hyvin sillä ehtii kauppaan ja nakkarille.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2003-12-10 15:00 ]</font>
     
  13. 454SS

    454SS 3rd gear

    Noi lohkot on vaan sen verran kalliita osia, ettei ihan ensimmäisenä kehtaisi lähteä sellaista ostamaan, jos ei välttämättä tarvi. Mulla olis tavoitteena saada kone kestämään noin 7500rpm. Välit niin tiuhat, ettei muuten kulje mihinkään.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    voi tehdä 60-luvun loppuunkoneistutulla ja väsyneellä lohkolla tai sitten voi hommata kerralla hyvän = jälkituotantolohko. Kumpi on kalliimpi, vanha paska + uus hyvä vai pelkkä uus hyvä?
     
  15. 454SS

    454SS 3rd gear

    Paljon kokemusta asiasta? Yleistät kaikki vanhat lohkot? Entäs jos lohko on 90-luvulta? Kone tulee katukayttöön, joten huippukierroksia tuskin tarvitaan kovinkaan usein.
     
  16. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mites puristussuhde, paljonko voi olla? Tarttis voida ajaa pumppubensalla ja kakspulttinen alakertakin tulisi kestää. Onko 12,2:1 liikaa? Kenelläkään oikeasti kokemusta, eikä vain mutu-tietoa?
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    On se liikaa. Se olis ehkä siinä ja siinä oikeen hyvällä palotilalla, alsakansilla ja hurjalla nokalla, mutta isolohkoletukan iso palotila ei oo ihan kärkipäässä noissa hommissa. Mä en lähtis noita rajoja hakemaan lainkaan. Siitä saatava hyöty on niin rajallinen, ettei maksa vaivaa pelleillä sen kanssa jos se meneekin yli. Peruuttaminen siitä on aika vaivalloinen tehtävä yhdestökin pykälästä saatuun hyötyyn verrattuna. All out motit on sitetn asia erikseen.
     
  18. 454SS

    454SS 3rd gear

    Sattuisi vaan summitilta löytymään edulliset männät tollasella puristuksella. Nokka on aika hurja ja kannet LS-6 rautakannet.

    Mikäs tossa muodostuu suurimmaksi ongelmaksi?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 454SS 2004-02-09 09:53 ]</font>
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    ihan se että ennakoista joutuu tinkimään älyttömästi = laiska kaasuunvastaavuus, jäähdytyspuoli pitää olla todella tehokas ja silti voi olla ne halvat männät palasilla + muuta "pientä" rikki

    eri asia taas jos ajat vaikka racebensan ja 98E 50%-50% sekotuksella. Hinnaks tulis about 2e/litra. Sitten vaan ennakot kohdalleen ja sitten mennäÄÄÄÄN!
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    millanen nokka se on? asteet?
     

Kerro tästä muillekin!