454seen puhtia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevrolet454ss, 23.8.2018.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ruosteiset peltikopat..:D
    No, kyllähän niistäkin voi kuvan laittaa, viimeistään kun saan ne koneen päälle.. En aikonut hinkata kuin sisäpuoliset ruosteet niistä pois.
    Tällä koneella ei haeta kauneuskisoista palkintoja.:rotfl:

    Vai arveletko tunnistavasi ne?o_O
     
  2. No en varmasti tunnista, mutta ainahan sitä voi yrittää..
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Siinä enin osa Teivon tuliaisista.

    [​IMG]

    Tönäreitäkin olis myyjällä ollut, mutta pituudet(ja määrät) ei sopinut mun tarpeisiin.
    Samoin alumiinisia V-ura hihnapyöriä, mutta multa löytyy suurin osa moniura apulaitteista.
     
    Seevu ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  4. Muokattu: 19.3.2023
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nuo mun ostamathan on Mercruiserin kopat.. Olisko sillä vaikutusta..o_O
    Tekstit tuli tarrasta näkyviin, kun putsailin ostoksia.

    Mistä tulikin mieleen, etten kysynyt kenen kanssa kauppoja Teivossa tein, mutta olen saattanut jo Mercruiserin imusarjan ostaa marketin kautta samalta henkilöltä.:eek:
     
  6. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Harmi, kun ei koskaan selvinnyt oliko koneessa muuta ongelmaa kuin välykset.:odeek:

    Onhan noiden pahvienkin reiitykset ja vesikierrot tosiaan aikojen kuluessa muuttuneet, että tarkkana pitäis osata olla.:odeek:
    BBCn osalta suht ummikkona ei kaikkea näihin liittyvää voisi mitenkään heti sisäistää.

    Nyt on tarkoitus tilata Summitilta nuo Artsin suosittelemat .020" lisut..
    Suomesta en vielä löytänyt varastotavarana.:odroll:
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    No, löytyihän niitä tilkkeitä Suomestakin, kun osasi etsiä.o_O Hupeli oli jo laittanut vihjeenkin, mutta samaan aikaan olin löytänyt itsekin. Kiitos vinkistä joka tapauksessa!

    Laukkasella oli siis listoilla nuokin, niin sieltä sitten otin.
    Tulevat ehkä ensi vkolla, niin pääsee vetämään kannet kiinni.:p

    Ruuveja(mm. kannenpultit ja pienempiä koneen ulkoisia) ja tönärit otin Rockista..
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. SauliK

    SauliK Gearhead

    [​IMG]

    tuollaiset ovat etsineet omistajaansa jo vuosia, olisko garylla käyttöä

    rahalla niitä ei saa mutta voin antaa pois, oli tarkotus pilkkoa ja tehdä 455 juttu mutta tulin järkiini
     
    Kustom STW, -Skeletor- ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Numerosarjat osuu kyllä kohdalleen:odcool: ja istuisi nätisti mihin vaan pirssiin mihin noita koneita istutankin kertomaan mikä pahus konehuoneessa röhnöttää..

    Voi vielä käydä niin ettei kumpikaan mun 454:sta päädy Chevyyn..:poff:
     
  11. SauliK

    SauliK Gearhead

    voiman näyttö ei ole koskaan paha asia ja kaksko niitä sulla on :odsmile:

    samahan se sille minkä korporaation cidit siellä jyllää, vaikutus on silti sama eli jotain remonttia tulee :D mulla on semmonen hieno kiekkamittari missä lukee BUICK mutta ei harmita yhtään laittaa sitä oldsin konepeltiin
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Voimaa näytetään ja käytetään.:cool:

    454:a on tosiaan kaksi mulla..
    Tämä budjettikone ja sitten gen VI, jota on rakennettu ahdinkäyttöön.:p
    Eli tuo:
    https://www.overdrive.fi/forum/threads/project-sitsueison.307088/

    Keräilen loppuja osia, kun saan muita hommia ensin alta pois..
    Tällä hetkellä mielessä pyörii 6-71 454:n päällä ja sijoittaa tuo -67 Imperialin keulalle..:odcool:
     
  13. 6-71 olis kyllä hieno paketti 454:sen päällä, mutta sopiiko sen sun tyylin? Sun projektit on sen verran erilaisia, että miten olis jotain tämmöistä:

    Because 454 Cubic Inches Just Isn't Enough: AMC Marlin Racer Gets Twin Superchargers

    [​IMG]
    Eli pari kappaletta Eatoneita huutamassa..
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jotain kunnolla erilaista, niin comprex-ahdin ja saa tehdä harrastuksissakin ingenjööri-laskelmia, kun sovittaa roottorin nopeuksia eri tilanteiseen mutta olisi todellakin erilaista.
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllähän tuo Marlinin ahdinpaketti on sen verran karmean näköinen, ettei sytytä juurikaan..:confused:
    Vaikka potkua varmaan sai koko rahalla, niin ei..
    Comprexit on Valmetti-juttuja mulle, eikä ole enää Vallukoneista Jeeppiäkään pihassa, niin unohdetaan nekin.
    Pari turboa kyllä löytyisi, mutta niitä meinasin LM7:n kaveriksi..o_O
    No, katotaan mihin tässä vielä päädytään..:odroll:

    6-71 töröttämässä Impin konepellin läpi aiheuttaa tällä hetkellä eniten hyviä viboja..:p

    Tän budjettikoneen loppusijoituksen kanssa sitten toinen Jaakobinpaini..:confused:
     
  16. Jotain vastaavaa on ollut nimimerkillä 4d sedan. Luultavammin toteutus on ollut paljon siistimpi:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kiireet loppui bbc kanssa kuin seinään 22.3. jätettyäni tilauksen tilkkeistä.
    Eilen tuli ilmoitus spostiin että tilaus odottaa vielä kahta kannentiivistettä, muut hilut olisi valmiina lähetettäväksi..:D:D:D

    5-10 pvää ilmoittivat tilatessa toimitusajaksi.o_O

    No..:rolleyes: Onneksi ei kovin kalliiksi sentään tullut. Sitten olis jo vtuttanut..
    Miten meni noin niinku omasta mielestä?
    Kaksi kertaa oon nyt tuolta koittanut tilata, enkä ole vielä siedettävästi onnistunut!?!:eek:
    Mitähän kolmannella kerralla tapahtuu?:confused:

    Sen verran impulsiivinen olen, että suunnitelmat meni niin paljon uusiksi odotellessa ettei tälle loppusijoituspaikkaa heti löydykään.:(
    Koviin koreihin laitan jo muita koneita ja tää pääsee autoon varmaan sitten joskus kun saan Suburbanin hitsailtua..o_O
     
  18. Ihan uteliasuudesta, että mikä tämmöinen puulaaki on?
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    On se tuossa vähän ylempänä mainittu.
    24.3.
     

Kerro tästä muillekin!