454seen puhtia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevrolet454ss, 23.8.2018.

  1. Ai juu. En katsonut tarpeeksi tarkkaan.
     
  2. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Kävipäs sulla köplästi ton kanssa ja just kun meinasin tilata turbiinin..
     
  3. T781

    T781 1st gear


    https://m.nettivaraosa.com/auton-varaosat/3086666?vifAdCount=3&vifNav=Y

    Oisko tuossa Max:lle?
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  4. max

    max Double Gearhead

    Olis kyllä,ja on todella makee vanhan liiton tyylikäs tunneli.
    Tässä on vaan pari "muttaa".Kaasarit ovat Predatoreja ja siinä käy siten että kun plenumit ovat nelireikäisiä,niin kurkku ammollaan oleva Predatorin virtaus törmää suoraan keskelle plenumia ja näin lyö "päätään seinään".
    Tottakai voisin vaihtaa tunnelin yläosan avoimeksi plenumeista koska on purettava,mutta tällöin 490e hinta ei ole linjassa pelkästä alaosasta.
    Käyn Jaakobin painia tämän kanssa,kiinnostaa ihan pirusti jokatapauksessa.
     
  5. Saiskos ton yläosan jyrsyttyä Predatoreille sopivaksi?

    (Tietty olis kamala ajatus koneistaa vanhaa viriosaa, mutta ei mennä nyt moraalikeskusteluun.)
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Veit jalat suusta,en haluais jyrsiä/raiskata vanhaa viriosaa.
     
  7. T781

    T781 1st gear

    Niin siinä oli seki vielä että pitäisi olla avoin. Ehkä siltikin hieman raiskaisin tuota ja rälläkällä pyyhkäisi auki tuon yläosan.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Laukkaselta tuli paketti ja selitys viivästymiseen..
    Oli toimittajan järjestelmä kosahtanut ja ollut viikon verran nurin.. -> kaikki tilaukset myöhässä ja hirveä härdelli päällä.

    Jos, siis JOS olisivat jotain viestiä laittaneet ennakkoon, niin olisin ollut enemmän kuin tyytyväinen palveluun viivästyksestä huolimatta. Nyt ei edes alekoodi seuraavaa mahdollista tilausta varten niin kovasti lämmitä mieltä..:(

    Kansipellit löysi paikkansa.

    [​IMG]

    Kannet päälle.

    [​IMG]

    Otin tuohon 3/8" tönärit ettei ainakaan notku, mutta edellisellä olikin ollut 5/16" tikut, niin vaati hiukan avartamista nuo ohjainpellit.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.4.2023
  9. Katselin David Vizardin videota. Tämmöiset vanhan liiton tötteröt max tarttee Predatorien päälle:

     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Engine masters testas noita ilmanputsareita ja salaattikulho tais antaa eniten tehoa :eek::p
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Valittelin osapuutteista kaverilleni Ameriikkaan ja sieltä tulee nyt parikin Tunnel Ramia ja 2x Carb Shopin preppaamaa 750 dp Holleyta näihin Tunneli vouhotuksiin.
     
    Seevu, Herje, Impala 69 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tunneli on hyvä, jos vaan pystyy ja voi. Ai miksi, koska se lisää ala- ja keskitehoa ja vääntöä. Ai miksi, koska pitkät imukanavat.
     
  13. Unity Motorsportin sivulla on jonkinlaista jatko-osaa:

     
  14. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Paljonkos GenIV 454 lohko kestää tehoa ilman vahvistuksia?
    Myöskin vakio kiertokankien ja kampuran tehon kesto kiinnostaa, vai onko rajoittavin osa mulla tuo 2 pulttinen alakerta?
    Todistettavasti löytyy ainakin 431whp, hieman laihalla seoksilla 13.5afr, toki nyt korjattu wot 12.5afr mutta ei käyty sen jälkeen penkissä.
    Ajatuksissa pyörinyt ahtaminen jollakin tavalla..
     
  15. fenix

    fenix 3rd gear

    500hp kertoo netti.
    600hp vaatii jo vähän enemmän.
    Monen asian summa.
    Tämä googlesta, mutta ihan loogisia spekulaatioita sieltä löytyy.
    Yksityisseikkoihin en ota kantaa.
     
  16. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Joo, netistä löytyy kaikenlaista.
    Kiinnostaisi enemmänkin onko täällä kenelläkään ihan omia kokemuksia siitä mikä hajoaa ekana ja missä kohtaa.
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos 500hp hajottais lohkon, niin toi lohkohan olis jo pOksahtanut?
     
    Gary Grand, PauliR ja p0ks tykkäävät tästä.
  18. chevy thunder

    chevy thunder Gearhead

    No kun tarpeeks. Virität ni kaiken saa rikki mutta tarkoitit varmaan noin yleisesti no nostajat ja yleensäkin venttiili koneisto mutta lohko vaikka Onkin 2pulttinen ei pitäs ihan äkkiä hajota vai tiedätkö monta mistä esim ois pukit repeytynyt irti mä en tiedä ai ottakaa mut se vena koneisto kestää kun laitat kunnon osaa ja et kierrätä liikaa
     
  19. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Tarkoitus ois männät vaihtaa kun vähän syö öljyä, takomännät niin voi kierättää sen 6500rpm, kun nokassa huippu teho siellä kulmilla, mikäli vakio alakerta sen kestää?
    Pohdinnassa on että ottaako samalla myös paremmat kk ja kampuran, mutta jos tulee jo lohkon kestävyys kohta vastaan niin eipä taida olla järkeä niitä hommata, ahtamisesta puhumattakaan.
     

Kerro tästä muillekin!