454seen puhtia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevrolet454ss, 23.8.2018.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

  2. max

    max Double Gearhead

    Onko akseli pahasti vaurioitunut vai meniskö se( ehkä) vielä hieman kesymmässä katukäytössä?
     
  3. T781

    T781 1st gear

    Yks rungon kaula säröillä. Saattais se tieten mennä vielä katumotissa. Täytyy tuossa silti vielä kysellä että löytyiskö jostai akselia. Pistä yv:llä sähköpostiosoitetta tai puh. Nr niin voin laittaa vähä kuvia jos kiinnostaa tuo alakerta.
     
    max tykkää tästä.
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Camino'79 tykkää tästä.
  5. max

    max Double Gearhead

    4d sedan ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Aiheeseen liittyvä vertailu 10v takaa
    7 different Big Block Chevy cylinder heads to see who comes out top of the pack.
    AFR vs Brodix vs Dart vs Edelbrock vs TFS vs RHS vs World Products

    https://www.airflowresearch.com/bbc-shootout/
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Tämä olikin mielenkiintoinen vertailu,ja ei ole aiemmin eteen tullut.
    Ihan mukavasti näyttivät nuo World Merlinit pitävän pintansa noiden modernimpien alumiinihattujen kanssa.
    Niinkuin olen sitä arvellut,niin ovat just passelit 500 kupiikkiseen ja hieman isompaankin.
    Varmasti aika rehvakka yhdistelmä kadulle.
     
  8. janihei

    janihei Gearhead

    Saattaisin tietää mistä löytyy 502 pöyrivät, mahlen männät, h-veivit, tako-kampura. Olisin ostanut ne omaan käyttöön jos männät olis ollu stanu kokoa.
     
  9. T781

    T781 1st gear

    Tässä on akselin isku 4.5 ja tall deck lohko.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Mitä tapahtuu jos vakion gen 6 454 alakerran päälle lätkäisee World Merlin rect port kannet,joita on myös hieman parannettu kanaviltaan?
    Vai tapahtuuko enää yhtään mitään?
     
  11. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Samaa vähän tässä pohdiskellut. Olis tossa tarjolla Gen 6 alakerta. Itsellä olis 781 mark 4 kannet.. Ilmeisesti felpron 1037 tiivisteellä toimisivat yhteen? Viisaammat varmistakoot asian ...?
     
  12. max

    max Double Gearhead

    En nyt muista ulkoa,mutta onko nyt niin että gen 6 lohkoon ei voi asentaa gen 4 kansia niinkuin nuo 781 kannet koskien vesikanavia?
    Mut tuohon alkuperäiseen kysymykseeni.Gen 6 motissa on tasapäämännät ja pieni rullanokka.
    Merlineissä on 118cc palotila ja näin puristus jää pieneksi.Silti vois kuvitella että ”Erinomaiset keuhkot” eivät vie tilannetta huonompaan suuntaan?
     
  13. tero79

    tero79 3rd gear

    Kannet käy gen6 koneen päälle.. Juurikin näillä felpron tiivisteitä ja pitäisi noi gen6 tiipparit myöskin käydä.. Gen6 lohko muunnettiin näihin sopivaksi kun gen5 version kanssa tuli paljon ongelmia tiivisteiden suhteen.. Ja gen5 kansissa on muutenkin 118 palotila ja lätyskä männät.. Siis trukki versiossa.. Ja tohon gen6 mottiinhan käy kaikki perus kilkkeet..
     
    Muokattu: 2.2.2020
    janihei tykkää tästä.
  14. janihei

    janihei Gearhead

    Voi asentaa, omassa combossa juurikin näin. Eikös gm orkkis rec-port kannetkin toimi kohtalaisesti 454 moottorissa ja merlin kansissa ainakin lukemani perusteella pitäisi olla hyvä virtausnopeus (vs gm rec-port) vaikka kanava on aika suuri. Ootkos sä nyt Max ruvennu miettimään asioita liikaa ;)
     
    Muokattu: 2.2.2020
  15. max

    max Double Gearhead

    Tänä aamuna taas puhkesi ikuinen rakkauteni Chevroletin valurautaan täyteen liekkiin ja rupesin miettimään ”Mitä tapahtuisi jos....”.
    Mukavahan näitä on pohtia ja sit toteuttaakin,kun ei Letukoiden kanssa kohkaaminen mitään älyttömän kallista lystiä ole.
     
  16. janihei

    janihei Gearhead

    Tuttu tunne! Tämänhetkisen projektini myötä homma on kääntynyt viha-rakkaussuhteeksi. Kaikki mennyt päin mäntyä, kun koittaa käytetyistä osista rakentaa tiukalla budjetilla. Sähän voisit Koittaa mitä mitä 454 tuottaa noilla mun peanuteilla joita on rakennettu kuin Iisakin kirkkoa. Myyt ne merlinit mulle
     
  17. max

    max Double Gearhead

    No tottakai tutun miehen kanssa voi vaihtokaupan tehdä.Ruotsalainen kaveri laskutti Merlineistä vaan sen 500 e. joten eiköhän ne peanutit saman arvoiset ole.Öh,vai meniköhän se nyt näin?
     
  18. janihei

    janihei Gearhead

    Sehän tässä on ongelma näiden lilliputtien kanssa, vaikka niissä on laatuventtiilit ja virtaa hyvin, ne on silti vain surkeat pienikanavaiset kannet. Rahaa niihin on palanut lähes 1000e ja se ei kiinnosta ketään, ymmärrän sen kyllä varsin hyvin. Eikä näitä ole edes vielä plaanattu.
     
  19. Mika v

    Mika v 1st gear

    Olis rakenteilla bbc454
    Vakio poraus
    Männät l2465 speed pro -27.1 patti
    Quench 1mm
    Dekki 0
    Noin 10 puristus
    Kannet 781 portattu isommilla venttiileillä
    Yksi-taso tai tunnel ram ruiskulla (fitech)
    2”primäärit 3.5 kollektori
    Olisko raadilla ehdotuksia nokka-akseliin?
    Luultavasti ois hyde rulla tai kovilla nostajilla
    Noin 1800kg auto
    Perä välitys 4.1
    Turbiiniki mietinnässä?
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Renkaan halkaisija, mikä vaihteisto ja millanen auton käyttötarkotus? käyttöpeli, cruisinreki vai katuraaseri?
     

Kerro tästä muillekin!