454tbi outo tyhjäkäynti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jan13, 13.12.2015.

  1. jan13

    jan13 2nd gear

    Mistähän johtuu moinen kun tyhjäkäynti on 700-800rpm kun auton käynnistää, vaihteen kun laittaa D:lle tippuu tyhjäkäynti noin 500-600rpm ja kun heittää vaihteen takaisin vapaalle nousee käynti 1300rpm hujakoille eikä siitä tipu ennenkuin käynnistää auton uudelleen. Tätä ei tapahdu kokoajan mutta noin 80% ajasta kun autolla ajaa. Välillä ajon jälkeen yleensä noin 10-30sec viiveellä tyhjäkäynti tippuu sinne noin 700 yli tonnista. Laatikkona TH400
     
  2. -rs-

    -rs- 3rd gear

    Takerteleva joutokäyntisäätöventtiili.

    Venttiili aukeaa kun vaihteen kytkee, ja takertuu aukiasentoon eikä pysty säätä alas. Virrat katkaisemalla palautuu alkuasentoon.

    Tuntematta k o järjestelmää veikkaan tuollaisella olevan joku pulssiohjaus, googlen kuvahaku antoi jonkin 2-napaisen mötikän kuvan..

    http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 219af7.gif
     
  3. KPSworld

    KPSworld 1st gear

    Terve, uusi tyhjäkäynti venttiili se on se neljä johtoinen siinä tbi ruiskurungon kyljessä. Lisäksi tarkista johtojen kunto ainakin silmämääräisesti.
     

Kerro tästä muillekin!