460 NOS!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ford 460, 25.1.2004.

  1. ford 460

    ford 460 1st gear

    No HULLUUS iski talven pimeinä tunteina.
    mites tällaanen maa moottori kestää/tuottaa
    jos sin kyhää naurumööbelin ois vaan kiva tietää k.o.systeemin vaikutuksia???
    laitteet ei mun mielest hinnan kirois?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Laitteethan sinänsä ei oo kauheen kalliita, mutta kaasu ei oo ihan halpaa. Koneen pitää olla sellasilla osilla tehty, että se kestäis kaasutetut tehot myös vaparina, mäntävaatimukset on pikkasen erilaisia. Bensan tuoton täytyy myös olla "kaasutehoille" riittävä, ja tietysti myös voimansiirron jne. Suurimmat ongelmat tossa on tietysti kaasun saanti; kaasua myydään joillekin voikoskelta, mutta sarjojen mukana tulevia pulloja ei täytetä, joten täytyy olla joko oma hyväksytty pullo tia sitten vuokrata. 10 kg:n pullo maksaa suunnilleen 130 euroa, oman pullon täyttämien vie aikaa, ja jos vuokraa on syytä tilata etukäteen täys toimipisteeseen; niitä ei välttämättä oo siellä. Kotimaisen pullon asennustapa on myös toinen. Ja tietysti ilokaasun käyttö on tieliikenteessä kielletty. Yhdellä pullollisella ei kauheen pitkään hauskaa pidetä, eli tonni vanhaa rahaa menee päivässä sileeks suht helposti.
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mites Roots-ahdin, centrifugaali tahi jopa turbo? Noillakin saa kaasarin kanssa mukavasti lisäpotkua ja saa käyttää tieliikenteessä. Ne saa myös leimattua nykyään pelkällä muutoskatsastuksella + dynopapereilla.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaasua koneeseen! Pata kestää varmasti 100-150 hv:n satsin hyvin. Ennakkoa pois riittävästi ja seos aluksi hieman rikkaalle. Myöhemmin voit laihentaa ja lisätä ennakkoa. NOS RULES!!!!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    puhallinta vaan kehään niin alkaa tehoja tulemaan!!!
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Erityisen makeelta toi kaasu tuntuu silloin kun se loppuu; ei muuta kun häntä koipien väliin ja himaan.
     
  7. ford 460

    ford 460 1st gear

    Käväsin kyselemäs noita kaasu himmeleitä ja hinta jäis alle 800E mut mun tietääkseni pullo ei kuulunu hintaan?mites tommone 460 on virittely aihiona hyvä/paska(verkonpaino)
    ja onkos kellään kokemuksia???kiitos taas etukäteen "tulis jo kesä...."
     
  8. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Hahahaha
     
  9. bbford

    bbford Gearhead

    "mites tommone 460 on virittely aihiona hyvä/paska(verkonpaino)
    ja onkos kellään kokemuksia???"

    Minkävuotuista konetta rakennat?
    Mulla oli oma jo tulilla syksyllä mutta portatusta imukanavasta tuli huokosen läpi vettä palotilaan ja tuho oli riittävä.Nyt kasa osia taas tulossa summitilta ja keväällä koitetaan uusiksi.
    Kokemuksia ei varsinaisesti siis vielä ole mutta ei toi Chevyn koneelle taida missää kohdin hävitä(kansissa pakopuoli toki aika tukkoinen...).Alakerta ainakin on jytyä tekoa.2-pulttinen vakioalakerta pitäis kestää n.750hv ilman tukisiltaa väittää ameriikan hesukset.
    D2VE kannet on paskat ja vakio veivit kestää huudattaa n.6000rpm.
     
  10. ford 460

    ford 460 1st gear

    Kone taitaa olla joku 70-74???
    kannet on tosiaan d2vewhatever! mut porttailtu sitä en tosin tiä miten ja kuinka mut bensaa menee 100km:llä noin 35L eli aika paljon siihen nähden miten se kulkee (ei me mihinkään.)
     
  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kyllähän fordin 385-sarjan koneet 429 ja 460 ovat todella potentiaalisia virikoneita. Parhaat rautakannet ovat D0VE-xxxx kannet, eli jos haluat rautakantista niin em. kannet hakuun. Jos rahaa on sijoittaa alumouniin niin myyntipalstalla on kaupan Motorsportin alumiiniset CJ-kannet 100hv std. kansiin nähden. 460 on vääntökone, joten ei muuta kuin paremmat kannet, tiukempaa 0,050@240-250 asteista keppiä ja yksitaso imusarja, niin alkaa möyryämään.

    Hot Rodin 2003 "engines" lehdessä vakio 460cid performer imusarjalla, vakio rautakansilla, 8,82:1 rutulla, 220/228 astetta @ 0.545 / 0.545, 850 speed demonilla työnsi 433hv / 6100rpm ja 491 lb-ft / 3400rpm ~660Nm ja eurokiesel miehellä stondaa 300Nm väännöillä, jonka yli vääntää jo joutokäynnillä. Koneessa ei muuta hot rodia kuin imusarja, kaasari ja sairaan mieto nokka.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos aiot laittaa kaasua pataan, niin muita viritysosia et välttämättä tarvitse. Jos moottori mekaanisesti hyvässä kunnossa voi kaasua tuupata aika tuhdisti. Homma tarvii vain alottaa turvallisilla säätöarvoilla, ettei mee heti paskaks koko pata.
    Pullo tulee kyllä sarjan mukana ja sen voi täyttää voikosken vuokrapullosta. Täyttäminen ilman erillistä tayttöasemaa on kyllä hidasta.
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

  14. bbford

    bbford Gearhead

    Eli noi kannet on kuulemma pelkät verkonpainot,ne on ainoat missä on open champer kokopyöreä palotila ja kuulemma nakuttaa todella helposti!Jo seuraavana vuotena tuli valu nro D3VE jossa on kans iso (n.95cc) palotila muttei pyöreä,ja nää toimii virikäytössä.
    Jos tosiaan haluat koneesta potkua niin osta noi alukannet myyntipalstalta.
    Mulla on itellä D0VE kannet(´70vm) joissa on n.77cc palotilat ja pitää huomata myös että näissä vanhemmissa on keinustudit ja uudemmissa taas prässätyt peltikeinut ja ihan erilainen kiinnitys jolloin nokan nosto on max n.0.500".

    Alumiini kansia löytyy sitten todella paljon,itekin yllätyin tarjonnasta.
    Ns. vakiotyylisiä tai CJ kanavilla on
    Edelbrock RPM tai Cobra Jet,Motorsport SCJ(uusi malli design by Kaase,vissiin nykypäivänä paras "vakiokansi"),Trickflowlta tuli just uudet cj mallit jotka maksaa tyhjinä vain (eli halvat...?) 500 usd/kpl summitilla ja sit vielä eri valmistajien kilpakannet päälle.

    Ja vielä tarkennus että toi sun kone on siis ´72 ja hevosvoimia uskomattomat :smile: 212hp ja vääntöä 500lbs(n.680Nm!).Eli pitäis sen väännöllä jo mennä aika kivasti?..Oma kone oli kans just tollanen Mutta nyt vastaa ´70 mallia kun on kannet vaihdettu ja ruttu n.10:1.Sille vakiona luvataan 365hp/500lbs.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: bbford 2004-02-01 09:36 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: bbford 2004-02-01 09:38 ]</font>
     
  15. ford 460

    ford 460 1st gear

    KIITOS? tiedoista. mun verkonpainos nuo e.m. kannet tuplapumppu holley (600?)nenä? alakerta vakio?valusarjat ,peltiset haussa, 2.5tuumaset putket, vahvistettu -kiristetty täysin uusittu c6 ja 9perä välitys?. Koneen edellinen omistaja väitti et puhtia pitäis löytymän yli 300hp:n mut perstuntuma sanoi kyl 130...kertää kyl aika jännästi. niin tämä nos systeemi kiinnostaa et kannattaiskos käydä hankkimas ja lykätä pellin alle vai onko vastaavaa hyötyä?
     
  16. ford 460

    ford 460 1st gear

    NO niin nythän kävi niin onnellisesti et muistin kannet väärin eli ne on D3VE-AZA valu numeroiltaan??? josko tuostakaan apua hevosia metsästettäessä.
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä sillä NOSsilla helposti tehoa saa ja oikeen käytettynä sellnen 100-150 heppaa lisää on ihan turvallista ehjälle vakiokoneellekin. Mutta edelleen toi kaasun saatavuus ja hinta tekee touhusta vähempi halpaa.
     
  18. ford 460

    ford 460 1st gear

    Niinhän se tekee,mut menee ne eurot kuitenkin harrasti tai ei...
    onpahan jotain järkevää? mihin vähät rahansa elämisen jälkeen laittaa. kertoilkaa mitäs hyviä ideoita ois tehojen kasvattamiseen blower,nos, kannet?
     
  19. bbford

    bbford Gearhead

    Sittenhän niillä kansilla tekeekin jotain.
    No varmaan kaikista varmin olis tehdä just tollanen kuin tos Fastbackin testiskin on.
    Koska ruttu on noin matala niin siinä on ollut tod.näköisesti just noi sun kannet.Eli imusarja(Weiand Stealth,Edelbrock Rpm),hyd.nokka jossa pakopuolella sais olla enemmän asteita kun kannet on sieltä tukkoiset,jenkit on kehunu Comp Camsin Extreme energy nokkia,uusi jakopää tietenkin ja vaikkapa peltisarjat.
    Luulis toimivan.
    Jakopäästä vielä sen verran että ´71 jälkeen vakio jakopää on saastesyistä ajoitukseltaan myöhäisempi,jo se että pistää uuden "vanhan" mallin jakopään (näitä ne kaikki on jos ostat tarvikejakopään...)Niin jo sen huomaa vaikka ei muuta koneessa muuttaisikkaan.
     
  20. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Isolohkosta tai ahtamisesta mitään tiedä, mutta täytyyhän munkin jotain mölistä: pikkulohkopuolella, ahdin tai NOS-koneisiin ei suositella hypereutektisia mäntiä.
     

Kerro tästä muillekin!