460 NOS!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ford 460, 25.1.2004.

  1. bbford

    bbford Gearhead


    Compin extreme energyä ja extreme 4x4 nokkia on kehuttu,pitäis toimia nätisti tossa koneessa.Jos kerran vakio turbiini niin joku miedohko n.270 ast. olis varmaan ihan jees.Paskasta pakokanavasta johtuen siihen suositellaan pakopuolelle n.10 ast. enemmän (esim 270/280).
    Omassa autossa on 292 compin nokka,on se vähän overkill kun toi auto painaa niin vitusti mutta mun autossa oli viime kesänä 3.00:1 välitys,ei tosiaan kauheasti niskat naksunut lähdössä mutta kun liikkeelle pääsi niin kulkihan se.Ostan siihen pian 3.70:1 välityksen,kai se siitä vähän piristyy.
    Ja mulla on vielä toi B&M holeshot 3000 turbiini,se auttaa toki kans ton nokan kans.

    Mutta,mites ne sun keinuvivut on? Vakiot pellistä prässätyt? Kato nyt se nosto ettei ylitä 0.500",loppuu liikevarat.Niihin kansiin pitäis saada Cranelta ja Motorsportilta rullakeinu muutossarjaa,niissä riittää liikkeet.
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mikä Compin nenä sulla on? Mekaaninen? XR292-R10 ? Toi R10 olisi aika pornokeppi, pitääkös heittää Aulikselle sähköpostia... :odroll:
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Eikun 292 Magnum hydrauli.Siinä on imu ja pakonokassa samat asteet(0.050" 244/244 ja 0.560" nostot),tilasin ton ennenkuin olin kuullut tosta että pakopuolella sais olla enempi asteita.Ei nyt toi rullanokka nappaa,tai ei ole valuuttaa,siinä menis kaikki uusiksi mikä on ihan uutta ja ajettu kaikki 1000km.Nokka,nostajat,työntötangot,venttiilinjouset,mäntiin syvemmät venttiilintaskut ja öljykanavia pitäis tukkia yms.Ehkä joskus sitten...

    Jos härskin tyhjäkäynnin haluaa niin tossa nokassa on ainakin se! :p
     
  4. ford 460

    ford 460 1st gear

    Taitaa mun konees olla ihan pellistä prässätyt!
    eli onko k.o. nokka siteen hyvä jos laittaa tiheämmän välityksen olenkin tuota 3.5 suunnitellut ja minkäköhän hintainen tommonen nokka paketti on et tulis kaikki tarvittava mukana???ja lintta painaa 2000kg eli 500kg liikaa!!
     
  5. bbford

    bbford Gearhead

    Tossa linkki compin luetteloon.

    http://www.compcams.com/Technical/Curre ... 02-109.asp

    Xtreme 4x4 X4262H,siinä sanotaan että suurin vakioturbiinille.Pakopuolella 8ast enemmän.Ja nosto taitaa olla just kintaalla että keinut toimii.

    Kai joku tuollainen?Vois tähän joku muukin vinkkejä antaa?...


    Jos englanti sujuu niin kysy tuolta neuvoa:
    http://www.network54.com/Forum/85220

    Noi tietää kaiken 460 koneista.



    Ps.Tos olis yksi vaihtoehto niille keinuille,noita ne suosittelee sille nokalle.Ei tarvi olla täys race mallit.

    http://www.compcams.com/Technical/Curre ... ML/310.asp
     
  6. ford 460

    ford 460 1st gear

    KIITOS !!!!

    Mä kun en noista muuta ymmärrä kuin sen että nosto ei saa olla orginaali keinuille kuin 0.500 max vai ???

    toi voisikin olla ihan asiallinen nenä mun mottiin mut missäs tommosten hinnat mahtaa liikkua ja saako ihan vaikka racers placesta vai täytyykö tilata ameriikoista asti!

    Tosiaan auton käyttö tarkoitus on kadulla liikuskella ja joskus käydä kokeileen miten valas liikkuu :-?
     
  7. Mika M

    Mika M 1st gear

    Minulla on tuo Compin 305H nokka. Ensi kesänä näkee
    sitten miten se käy tähän minun kokoonpanooni, niin mikäli projekti etenee niin kuin suunniteltu. Kierrosherkkyyttä tuntuu ainakin löytyvän
    mitä sitä nyt on pyörittänyt.

    Mika
     
  8. bbford

    bbford Gearhead

    Näytti olevan racers placessa 196e satsi.Ei paha.
     
  9. ford 460

    ford 460 1st gear

    Ei todellakaan mikään paha hinta mutta mitäs hiluja tulee mukana vai onko pelkkä nenä????
     
  10. bbford

    bbford Gearhead

    Joopa joo,toi hinta oli noille keinuille.Mutta,huomasin että noihan oli studi kiinnitykselle,sullahan oli D3VE kannet? Eli ´73 ja uudemmat.Silloin sulla on eri kiinnitys niissä,tarttisit noi:

    http://www.sdpc2000.com/catalog/1683/pr ... olt-On.htm

    Maksaa kyllä törkeät 52usd/pari... Mutta et tarvi quideja etkä karkaistuja tönäreitä.

    Tai sitten viet kannet koneistamoon ja tasaat ne keinun kiinnitys urat tasaisiksi ja kiinnitys kierteet isommiksi ja silloin kävis noi:

    http://www.sdpc2000.com/catalog/1683/pr ... t-Stud.htm
    Jos teet ton koneistuksen niin silloin voita laittaa ihan mitkä tahansa racekeinut mutta tarttet ne tönärit ja quidet ja studit.
    Ehkä olis järkevin tehdä toi koneistus TAI sit vaan tyytyä siihen matalanostoiseen nokkaan.

    Tässä on just nyt se ratkaiseva ero vanhempien ja uudempien (D2VE ja uudemmat) kansien kanssa,toi keinun kiinnitys muuttuu tollaseksi,eli ei kovin race nokkia voi käyttää ilman koneistuksia.Ja vaikka vanhoissa on pienempi palotilakin eli saa helposti vakiokoneeseen ruttua lisää,niin tohon koneeseen saa edullisiakin tasalaki mäntiä jolla D3VE kantiseen koneeseen tulee kans ruttua.
     
  11. ford 460

    ford 460 1st gear

    Jaahas vai tuollaista no mitäs sitä sitten ihmettelemään kannet irki ja koneistamoon ei tunnu enään missään tässä konkursissa kun hajotin tuon tuulilasinkin äsken %&#/#/#%&(!!!!
    samalla sitä sitten kattoo tuon alakerrankin ja ne peltisarjat samaan syssyyn no tulihan tässäkin sitten tehtyä päätös että ens kesänä ei ajeta taasakaan ehkä no katotaan kuin äijän käy!!!
    ja nokka systeemit täytyy käydä talven aikan ostamassa!

    Hyvä kun kerroitte että ei olekaan ihan yksselittetinen säästyinhän taas suuremmilta murheilta KIITOS!!

    Vai etsinkö jostain toiset kannet?
     
  12. bbford

    bbford Gearhead

    Jos se sun autos on suurinpiirtein kasassa niin kokemuksesta suosittelen että koitat kasata sen vakiohiluilla ja siihen se stealth kiinni.Antaa kummasti motivaatiota kun pääset ajamaan kesällä eikä auto makaa vuositolkulla tallissa niinkuin mulla kävi.Se vaan syö muutenkin rahaa kun avaat koneen,karkaa hommat rasasta ja tulee uusittua vähän liikaakin.Ja edes sisälle kurkistus maksaa ainakin tiivistesarjan hinnan..

    Tosta nokkahommasta vielä,jos siinä on alkuperäinen jakopää,eli joku bakeliitti mysteeri ratashomma,niin se on 8ast jäljessä kiitos saastemääräysten.Itse ostin Compin K-kitin,siihen kuulun nokka,nostajat,,kunnon jakopää vanhan koneen ajoituksilla +-4ast,venttiilinjouset,ohjurin teflon kumit,lukot ja retainerit,eli koko paska on sovitettu toisiinsa eikä tule ylläreitä sovituksessa.

    Itseä alkoi kans vituttamaan kun KOKO ajan sai olla ostamassa uusia osia koska kun jonkun vaihtoi niin vakio ei enää sopinutkaan/toiminutkaan sen kanssa.Eli joku perus vääntönokka joka toimii vakiokeinuilla olis kuitenkin ihan rock homma?
     
  13. bbford

    bbford Gearhead

  14. 85840845

    85840845 Gearhead

    Tää ilmoitus nyt ei kuulu välttämättä tänne mutta oisko kellään jäänyt ylimääräistä 460.sen vakio mäntää,ehjä käytettykin käy .Us-partsissa ei ainakaan ollu kun ylikokoja.Kone on D3. 040-5716034
     
  15. ford 460

    ford 460 1st gear

    Ei ikävä kyllä ole k.o. mäntiä ainakaan mulla.
     
  16. Viitapiru

    Viitapiru 1st gear

    460 guruille kyssäri.
    mitkä kannet 460-68 lohkossa alunperin?
    omaani on eksynyt nuo d3ve kannet.
    no ne on "työstetyt" eli tokkopa sillä suurtakaan merkitystä on?
     
  17. mjaa

    mjaa 1st gear

    Eikös ne oo C8VE:t tai jottain sinne päin. 75-77cc palotiloilla.
     
  18. ford 460

    ford 460 1st gear

    itse asiassa kyllä noilla varmaan aika paljon on merkitystä vanhemmat kannet eli d3ve kannet ei mitkään ihan sudet mutta d2ve onkin jo sitten kuulemma paskat mutta d0ve ja muut hipo kannet on parhaita kai en varma ja itellä noi d3ve kannet pako puoli on pirun ahdas eli pakopuolelle nostoa vähän lisää niin eiköhän se siitä ala vääntään ihan kunnolla??

    mitään varmaa tietoa noista ei ole kun mikään guru en ole ja näistä niin hirveesti mitään ymmärrä!
     
  19. bbford

    bbford Gearhead

    Niissä on kokolailla samat kanavat kuin C8,C9,D0VE kansissa,suurin ero on juuri palotiloissa,vanhoissa n.75cc ja D3 kansissa n.95cc sekä just se keinun kiinnitys on vanhoissa studilla ja sulla suoraan pultilla eikä siinä ole silloin säätöä.Ja nokan nosto rajoittuu max n. 0.500" kun keinujen ura ei riitä enempään.
    D3 pakokanavaa nostettu n.1/4" ylemmäs mutta ei taida olla käytännön merkitystä edes pakosarjojen sovitukseen.

    D2VE kansissa on open chamber eli kokopyöreä palotila ja ne nakuttaa jo vakiorutulla,ei quench toimi kun ei ole sitä tasaista pintaa palotilassa joka painaa seoksen yhteen kohtaan keskelle männänlakea.


    Ja sille männän tarvijalle,ei löydy multakaan,just syksyllä kippasin vakiomännät kaatikselle... :odroll:


    Ja ne ´68 kannet on ollut noi C8VE numeroiset.

    C=60-luku,8= eli ´68,V= Lincoln,E=engine muistaakseni noi meni noin?..
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mäntien kyselijälle, niin Jalasjärven tallipoppoolla oli taannon hirmu kasa isolohko palikkaa, jossa mm. joutilaita mäntiä. Myyntipalstalta voi löytyä "streetcardrivers", sieltä numero ja soittamaan.
     

Kerro tästä muillekin!