49-54 servoletti

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

1. Lassi

Lassi Gearhead

Missä kohin näissä muuttuu etujarrusylinterien halkaisia, 53?. Ostin aikaa sitten trade partsilta sylinterit tuohon viiskymppiseen ja olen aina olettanut että 52asti on etujarrut samanlaisia. Nyt kun olisin laittanut jarrut kuntoon, niin kappas kun sylinterit onkin pienemmät ja niistä puuttuu ne peltikäikäleet mitkä pitää kehinnän paikoillee.

Että semmoset olis nyt jouten prkl. Ja jos tästä kyliltä löytyy käypäsiä sylintereitä niin saa kertoa, vaikka vähän ajettujakin..

Edit: ecklers sanoo että 51-54 on samat etusylinterit, että semmoset löytyy Tampereelta kauppaa vähän edullisemmin.

Muokattu: 30.3.2016
  2. El C

El C 3rd gear

Oliskos kellään ylimääräisenä -54 mallin etulokarien listoja?
    Mulla puolestaan on ylimääräisiä muita listoja, voitas vaikka vaihtokauppaa tehdä. Ostan kyllä rahallakin...
    Ovipahvitkin saattais kiinnostaa ja muutakin voi tarjota, jotain puuttuu kuitenkin.

3. Lassi

Lassi Gearhead

Minulla taitaa tuo jarruhomma mennä silleen, että putsaan taas sylinterit ja vaihdan uudet kuan Marjakankaalta niitä saa joskus toukokuussa. Kukaan muu ei pysty edes toimitusaikaa sanomaan..

4. C2.0

C2.0 Gearhead

Niin minäkin tein ja hyvät tuli. Taakse kumit löyty uspartsista ja eteen tosiaan marjakankaalta.

5. Lassi

Lassi Gearhead

Takana on melkeen liian hyvät jarrut, kun on vähän tuoreempi perä jarruineen. Mutta nuo etujarruttimet meinas tuottaa tuskaa jo viime kesänä. Mutta putsataan ja hoonataan ja toivotaan että jarrut pitää paineensa hyvin. Muten menee odotteleluks.

Pitikin jättää viime tippaan jarrujen aukasu kun olis ihan hyvin kerennyt tilata kauempaakin sylinterit kun olis vaan tajunnut..

6. Vezques

Vezques 2nd gear

Tällanen tuli haettua viime pe:

Seissyt jostain 90-luvun alkupuolelta.

kerosiini ja tinareki tykkäävät tästä.
  7. Lassi

Lassi Gearhead

Oliskoon jollakin semmosta jousta mikä pitää pyyhkijöiden varret kiinni moottorin päässä? Eli vieteri missä on ne prikat päissä..

Ite lipsautin sen jonnekkin remonttia korjatessa, eikä se ole ainakaan vielä pudonnut lattialle asti jos se edes on jäänyt jonnekkin kojelaudan taakse..

8. -late-

-late- Gearhead

Tarvetta olis 235cid (´53 powerglide tai ´54) moottorille.
    Mieluusti kunnossa oleva, mut kunnostettavakin käy. Apulaitteilla tai ilman. Tai itse asiassa riittäishän mulle pelkkä alakertakin. Uudemmat (ja vanhemmat) on ainakin toistaiseksi vielä pois kuvioista.

Löytyskö jostain myös ´53 Chevyn uprightit?

P.S. noita pyyhkijöiden klipsuja taitaa saada vielä ostettuakin, mut siinä vois toimia varmaan tavis lukkosokatkin.

9. Eyetech

Eyetech Gearhead

10. Lassi

Lassi Gearhead

Meidän talliltakin löytyy hyvä kone. Lähtösin viisysistä.

Pyyhkiät oli pakko laittaa kuntoon, kun viikonlopun sääennuste näyttää aika kosteelta. Korvaava osa syntyi jousesta ja parista sähköliittimestä.

11. The?

The? 1st gear

Olisko ylimääräsenä -53 apusimpukkaa?

12. Lassi

Lassi Gearhead

Jos se apusimpukka on sama, kun pykälää vanhemmassa korimallissa, niin aika nihkeetä taitaa olla uuden kun hyvän käytetyn löytyminen.

Ite oon jahkaillut, että pitäskö se oma viiskymppinen laittaa nettiautoon roikkumaan. Hyväähän siinä on ainakin pikkulohkotekniikka niin pellin alla kun otteessa. Ja vaikka onkin kulunut ja vähän ruttunenkin, niin nyt lopultakin auto on silleen hyvä että pääsis heti kustomoimaan. Loput pintapeltien lahotkin häviäis siinä samalla..

Minen tiiä..

13. Harri Sassi

Harri Sassi 3rd gear

Mulla on myytävänä täydellinen -51 etuakselisto, simpukat yms mukana hp.400€

0405035338

14. h-t

h-t 3rd gear

Oisko kellään jääny ylimääräseks '53-'54 kääntövarsia ja sitä pystyakselia mikä tulee tukivarsien väliin vai laitetaanko fatmanin droppi osat tilaukseen?

15. lordC

lordC Gearhead

Löytyy '53 suomi-auto, jonka akselista tarviin itse spindlet. Auto on 70km Porista pohjoiseen säiliössä.

16. -late-

-late- Gearhead

Eikös toi spindle ole olkatappi?
    Jos siitä joutais mulle olka-akselit, uprightit, eli ne tukivarsien väliin tulevat niin kerro ihmeessä. Kiinnostais kovin kun periaatteen takia en voi käyttää uusia droppi-osia. Tarve olis alkuperäisille vanhoille osille.

17. lordC

lordC Gearhead

Jep. Laitan yyveen..

18. The?

The? 1st gear

Mulla olis orkkikset irrallaan O4O7325118

19. The?

The? 1st gear

Jääkö siitä jouten ohjaushimmelit? ..sen "apusimpukan" jos sais niin vois askarrella sen asennusvalmiiks.

20. lordC

lordC Gearhead

Kyllä apusimpukka joutaa, paan yyveen

Kerro tästä muillekin!