49-54 servoletti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

  1. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Rakentelu edennyt siihen vaiheeseen, että sähköjen kytkennät kojelaudan taakse. Mistä olette hommanneet jännitteen alentimen bensamittarille?
     
  2. evg

    evg Gearhead

    Pari 53 orggis takajousia löytyy. 50.00? Laita yyvee jos kiinnostaa.
     
  3. C2.0

    C2.0 Gearhead

  4. pataatti

    pataatti Gearhead

    Jouset on hoidossa. Kiitoksia. Jos joltain löytyy 210 4d malliin ylimääräisiä takakyljen listoja ja lokarin listoja niin niitä kaipaisin
     
  5. Vezques

    Vezques 3rd gear

  6. El C

    El C 3rd gear

    Pientä käyntiongelmaa, saiskos apuja.
    Muutettu 12v, alkuperäinen jakaja jossa uudet himmelit (paitsi jouset ja painot. Uusi puola, uudet tulpat myös. Kaasari purettu ja korjaussarja laitettu, bensapinta tarkistettu (toivottavasti meni oikein), kaasutinhuollossa katsottiin seos kohdalleen (tyhjäkäynnillä).
    Kierroksia ottaa hyvin, tyhjäkäynti kohtuu hyvä (jyrkempi nokka vähän haitannee),
    kiihdyttäessä vetää melko hyvin mutta tasaisella kaasulla pienillä nopeuksilla nykii.
    Mitäs nyt?
     
  7. -late-

    -late- Gearhead

    Mikäs moottori ja kaasutin on kyseessä?
    Mulla on lähes orggisvehkeet (235cid ja 2 kpl Rochester B (216cid moottorista)). Kun mittarein asettelin seokset niin teki tota samaa. Väänsin reilusti rikkaammalle ja nyt wörkkii paremmin, hyvin en ole saanut pelaamaan.

    Mun systeemissä on vähän alipaineongelmaa kurkkujen avatessa ja räkä lentää putkesta kun kaasuttelee. Mut enemmän on enemmän kun kaasareista on kyse. Mitään suutin jumppaa en ole tehnyt eikä progressiivinen vivustokaan ole syntynyt, mut joskus olen harkinnut vaihtamista Carter YF:iin. Mulla oli joskus sytkäkin vähän myöhällä kun pärähteli putkessa makeesti. Nyt on ajotus paremmin kohdallaan ja sekin hupi menetetty.
     
  8. El C

    El C 3rd gear

    235 täälläkin, kansi uudemmasta (kovemmat puristukset) ja Isky Racing cam + tuplajousivenat. Nokan asteista ei oo tietoa, koneen on kasannut joku ennen mua. Kaasarina normi 1-reikäinen Roch B.
     
  9. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Venttiilit säädin ja tarkoitus oli pyörittää startilla öljyjä kiertoon niin startti ei sanonut mitään. Mittasin, et virrat pitäisi tulla oikein. Sit kokeiltiin ruuvarilla, mutta ei vielikään mitään. Huomen pitää ottaa irti, mut olisiko jollain jäänyt 216 koneen starttia (ehjää) nurkkiin?
     
  10. El C

    El C 3rd gear

    Onko se erilainen kuin 235:ssa?
    6v vai 12v?
    Mulla saattaa olla yksi 6v 235:sta.
     
  11. El C

    El C 3rd gear

    Uusin tulpanjohdotkin mutta käynti ei tasaantunut vieläkään. Multa alkaa keinot loppua, pitääköhän mennä oikein ammattilaiselle.
     
  12. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Sain putsaamalla kuntoon. Kiitos tarjouksesta. 6V samanlaiset 12V taitaa hammastus erota.
     
  13. El C

    El C 3rd gear

    Jatkan omaani.
    Toisessa topicissa joku esitti, että 6-kone haluaisi erilaisen puolan kuin 8-kone.
    Siis ensiöpuolella 6-koneessa 3ohmia ja 8-koneessa 1,5ohmia. Mitäs sanotte?
     
  14. -late-

    -late- Gearhead

    Mun käsitys on että kun kasikoneen sytytysväli on pienempi niin sille on eduksi pienempiresistanssinen (impedanssinen) puola. Tällöin ensiövirta ennättää nousta ja puola toimia myös yläkierroksilla. Toisioresistansseista en tiedä mitään. Kyl kutoskone toimii tolla kasin puolallakin, enempi vaan pyrkii kipinöimään kärkivälissä. Epäilisin sytkän pettävän mieluummin vedätettäessä kuin kevyessä ajossa. Voin toki olla väärässäkin, monesti sitä olenkin...

    Tuli vielä mieleen että mä en saanut uustuotanto-hydraulinostajia toimimaan ohjeenmukaisella säädöllä. Ne jäi enempi tai vähempi kantamaan ja vuotivat satunnaisesti sammutuksen aikana ja naputtelivat. Hankin NOS-nostajat ja sittemmin on pelannut ihan oikein.
     
  15. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Puuhalaput haettu. Huomen Porvoon cruisingeissa koeajoo.
     
    El C tykkää tästä.
  16. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Hyvin tuntu toimivan. Ajossa ekaa kertaa noin 25 vuoteen.
     
  17. El C

    El C 3rd gear

    Pisteet siitä.
    Jokos sen Runtzin asensit eli toimiiko bensamittari?
     
  18. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Asensin Runtzin, mut mitkään muut kuin öljy- ja lämpömittarit eivät toimineet.
     
  19. El C

    El C 3rd gear

    Öljynpaine-ja moottorinlämpömittarithan on näissä "mekaaniset", eli eihän tosta Runtzista voi apua niihin ollakaan.
    Runtzhan on käytännössä jännitteenalennin, jota käytetään silloin kun tehdään 6v > 12V muutos, ettei bensamittari mene rikki. Miten sen johdotit?
    Itse olin tossa(kin) kohdassa laiska ja huolimaton.
    Uusi tankki, uudet piuhat ja putket jne mutta maltti loppu sitten kalkkiviivoilla.
    Eli kokeilin josko mittari toimis ilman muutoksia.
    Toimi 3 päivää.
    Sitten sai tarpeekseen liiasta virrasta(?) ja päätti jäädä lepoasentoon.
     
  20. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Laitoin Runtzin bensamittarille tulevaan 12v syöttöön ja mittasin että putosi Runtzin jälkeen 6v:iin. Kytkin sytötön siihen natsaan missä joku punainen lappu. Sit uudelta tankilta missä uusi anturi, uusi johto toiseen natsaan.
    Ampeerimittaria en edes kytkenyt. Nopeus/matkamittari eivät sano mitään.
     

Kerro tästä muillekin!