49-54 servoletti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

  1. El C

    El C 3rd gear

    Toimiko bensamittari aiemmin, siis silloin kun oli vielä 6V järjestelmä? Joku sähköistä ymmärtävä tarttunee tohon kytkentään, minä en siihen puutu.

    Nopeusmittarista sen verran, että onko molemmat päät vaijerista varmasti paikoillaan ja kunnolla kiinni? Mittarin päässä itsellä joskus käynyt niin, että vaikka vaijerin kuori on tiukasti paikallaan niin itse vaijeri pyörii tyhjää.
    Tai sitten se on vaan poikki.
     
  2. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Ei mitään tietoa. Auto on kasailtu lihalaatikoista löytyneistä osista sekä ez-wiren johtosetistä.

    Osia oli laatikoissa ainakin useammasta koneesta sekä kyytiin laitettiin myös kaikki kyseisessä tallissa olevat muiden autojen osat.
     
  3. El C

    El C 3rd gear

    Ok, sitten vaan yrityksen ja erehdyksen kautta :D
     
    Vezques tykkää tästä.
  4. Lassi

    Lassi Gearhead

    Vezques tykkää tästä.
  5. El C

    El C 3rd gear

    No siinähän sitä pyyhälletään niin tarkkaavaisena että!

    Tosta mittariasiasta, itse taisin omani rikkoa liian suurella jännitteellä.
    Aluksi toimi juuri kuten sanoit, vähän sinnepäin.
    Muutaman päivän jälkeen ei enää sinnepäinkään, eli tyhjää näyttää koko ajan.

    Asiasta toiseen, sattuukos teitillä olemaan Roch B kaasarin suuttimia? Mulla on vain se yksi siellä kaasarissa ja tekis mieli kokeilla isompaa (eräässäkin topicissa suositeltu).
    Nykyinen on ,0051" toiveena siis hiukan suurempi, ehkäpä joku ,0056 - ,0058".
    Lainakin riittää.
     
  6. Vezques

    Vezques 3rd gear

  7. El C

    El C 3rd gear

  8. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Siellä on 4" klossit, maksimi 51mm.
     
  9. Lassi

    Lassi Gearhead

    No ompas turhan tarkkaa katsastelua. Mulla taitaa olla 4" palikat ja norra alimmaisena jousena ja matalampikin sais olla..

    Kaasari asiaan ei pysty auttaa. Minunkin autoon on menty vaihtamaan pikkulohko.
     
  10. pataatti

    pataatti Gearhead

    Voisko joku laittaa kuvaa miten tollasen 54 tai vastaavan taka-akseli on alunperin ollut kiinnitettynä lehtijousiin. Mulle vaihdettu uudemmasta cutlasista taka-akseli ja mua perin ihmetyttää tämä Amerikan Joen viritelmä.

    Edit. Löysin netistä kuvan. Mä otan huomenna kuvan tosta Joen tyylistä kiinnittää akselin niin nauretaan sitten yhdessä.
     
    Muokattu: 30.5.2017
  11. El C

    El C 3rd gear

    Mittasiko korkeuden maasta esim. lokariin tai johonkin?
    Jos ei niin vaihdat 2" palikat ja poistat jokusen lehden. Taas on sääntöjen mukainen.
     
  12. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Ei mitannut etäisyyksiä vaan mittasi klossin paksuuden. Ja kirjoitti vikalistaan: "Korkeutta muutettu >51mm. (n.100mm)"
     
  13. El C

    El C 3rd gear

    Noni, sitten vaan teet niinkuin edellä kirjoitin. Pykälät tulee täytettyä ja kaikki on tyytyväisiä.
     
  14. pataatti

    pataatti Gearhead

    Kuinka paljon jousitus löystyy jos sieltä ottaa esim pari lehteä pois?
     
  15. El C

    El C 3rd gear

    Kokeilemalla tohon vastauksen saa, en muuta osaa sanoa.
    Ilmaiskareilla saa sitten liiallista pehmeyttä hieman kompensoitua.

    Jos hyvän haluaa niin vie jouset taottaviksi. Madaltuu ja pysyy jämäkkänä.
     
  16. pataatti

    pataatti Gearhead

    Tämmössen akseli asennuksen on Joe toteuttanut. Eli tuossa kikkareessa mikä tulee U-pulteilla kiinni on kumipusla. En nyt itse oikee ymmärrä miks on pitänyt tuohon puslallinen palikka laittaa?

    [​IMG]

    Ja akselin taakse on tietysti keksitty jotain mikä estää akselin kiertymisen. Ihan polttoleikkaamalla. Tässä autossa ei ole noihin Joen tekemiin kikkareisiin käytetty muuta kun polttoleikkaus vehkeitä. Porakone ja rälläkkä on ollut kadoksissa.

    [​IMG]
     
  17. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    :eek::eek::D. Miksi, miksi...? Finlandian oikeusvaltiossa nuo viritelmät saa tylyn tuomion viimeistään katsastuksessa, jos sielläkään.
     
  18. pataatti

    pataatti Gearhead

    Mä kans veikkaan että ei tarvii rekisteröintikatsastuksessa moista viritelmää näyttää. Tuohon on tulossa ihan oikeat jousipedit kun laserleikkaaja saa tehtyä.
     
  19. pataatti

    pataatti Gearhead

    Tänään laitoin isompaa rengasta alle ja mittailin että kuskin puolen rengas tulee 35mm ulommaksi kun apukuskin puolen. Täytyypä alkaa mittailemaan mitä se Joe nyt on menny turaamaan.
     
  20. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Mittasitko rungosta, loksut kun ei välttämättä ole enää samanlaiset kummallakin puolen. Mä olen tullu siihen tulokseen,(omia automobiilejakin korjaillu) että joen voi kirjoittaa pienellä alkukirjaimella.:mad::D
     

Kerro tästä muillekin!