49-54 servoletti

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

  1. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Itse tehdyt droppaavat olka-akselit yms.:eek: No näyttää kyllä ihan hyvältä:), mutta mitäköhän Trafi on muutoksista mieltä? tai kyllähän sen jo arvaa.:D
     
  2. nuffield

    nuffield 3rd gear

    Minkäslaiset suunnitelmat sulla oli raijetankojen osalle vai jatkatko noita ohjaus varsia tuolta navan puolelta?
     
  3. mupe

    mupe 2nd gear

    Vielä puhaltaa nuo ja maali päälle, ei niitä kukaan edes huomaa:rolleyes: siinä hitsattu kaks saumaa per puoli 300amp virroilla, eikö se kiinni pysy :)

    Onhan ne jenkkilästä tilatutkin jonkun hitsaamat :D
     
  4. mupe

    mupe 2nd gear

    Meinasin että taivuttelisi uudet raidetangot, pieni mutka runkopalkin kohdalle, mut taidan nyt kuitenkin tinkiä vähä mataluudesta ja laittaa pohjaanlyöntikumit sitä mukaa et raidetangot mahtuu liikkumaan. Toki ei tuolla noin matalana voi ajaakaan, kun ei pyörät käänny lokasuojien sisällä..
     
  5. nuffield

    nuffield 3rd gear

    Jääkös raijetangot miten lähelle vaaka-tasoon ajo asennossa?
     
  6. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Tehdasvalmisteisissa droppiakselin asennusohjeissa," käsketään ehdottomasti" kuumentamaan olka-akselista lähtevät ohjausvarret punahehkuun ja taivuttaa saman verran alaspäin, kuin tuo droppaus on.
    Näin vältetään bumb steer, joka vääntele etupyöriä aurauksen ja harituksen välillä joustoliikkeen aikana. Tuonhan näkee silmälläkin kun nostaa ja laskee alustaa.
    Hitsausjälki on ensiluokkaista:), mutta säädösten mukaan pyhällä alueella.:D
     
    Muokattu: 22.1.2019
  7. mupe

    mupe 2nd gear

    Eipä nuo suunnitellussa ajo asennossa kauas heitä täysin vaakasuorasta


    Onko teikäläisellä moiset ohjeet? Saisiko kuvaa? Mietin vain, että kun tuota steering armia tuolta olka akselista alkaa taittamaan nii tuo RTpää n kiinnitys reikä menee vallan vintturaan?? Jos ei sit käännä sitä kiinnityspaikkaa takas ylöspäin.. Kyllä tuota voisi koittaa hieman alemmas taittaa, ei siitä haittaa olisi..
     
  8. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Fatman fabrikin valmistamien droppi olka-akseli ohjeiden mukaan steering armia täytyy taivuttaa kahdesta kohtaa, niin että RT pään reikä on samassa asennossa kuin alunperinkin.
     
    mupe tykkää tästä.
  9. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Steering armin taivuttelun seurauksena se hieman lyhenee. Mikä tarkoittaa ohjauksen nopeutumista. Tehostetusssa ohjauksessa siitä ei liene haittaa, päinvastoin, mutta tehostamattomassa ohjauksessa se kangistaa auton ohjausta entisestään. Swapin seurauksena hankitut leveämmät renkaat ja alkuperäisestä eri ofsetilla olevat vanteet voi yhteisvaikutuksella tehdä autosta aika kankean ohjastettavan.
     
  10. 4dtolppamies

    4dtolppamies 3rd gear

    Morbidelli ja mupe tykkäävät tästä.
  11. mupe

    mupe 2nd gear

    Steering armsit tuli taivuteltua tänään, kiitokset Morbidellille ohjemateriaalista! :cool:
     
    Muokattu: 24.1.2019
  12. -late-

    -late- 3rd gear

    Taitaapi vastuun kantavat tahot (lue: katsastus) tosiaan mieluummin hyväksyä jonkun "firman nimellä" hitsatut kuin "omalla nimellä" hitsatut osat. Hyvältä näyttää vaikken hitsaamisesta mitään tajua. Muuta kuin sen että lämpökäsittelyillä on moninaisia vaikutuksia materiaalien rakenteeseen.

    Monesti piirrellään kallistus- ja nyökkayskeskiöitäkin, mut harvoinhan rakenteet niiden keskiöiden ympärillä oikeasti pyörii. Hyvän suunnan ne kuitenkin antaa duunaamiselle.

    Hienolta näyttää ja tuo pussihan meni näköjään orggisjousen paikalle heittämällä. Ja lisätuenta on vaan hitsattu etuakselin pulttikiinnityksen avuksi. Ohjausvarsissakin taitaa olla ihan alkuperäiset valunumerot tunnisteena. Jatkakaa... olkaa hyvä.
     
    mupe tykkää tästä.
  13. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    :D:D..... Mupe varmaan tietää mitä tarkotan ...:D:D Tilaahan on vaikka kuinka paljon... (eikä herneitä nenään)

    Tuolta löytyy eri tavalla tehty ratkaisu
    http://www.eyeballproducts.com/BlueEye/Airbags/Airbags.html

    Kyseinen etupalkki vois olla vaikka myytävänä, tarpeettomaksi kun kuitenkin jäi...
    http://www.eyeballproducts.com/kuvat/RunkoHein%e4kuu2004.JPG
    Ei bagejä eikä jarruja. '53 olka-akselit (pudottaa tuuman)
    Vaihtokauppaakin voi ehdotella, '49-'50 fenderit tai '52 maskin hampaita...... Noita osia voi kaupata ilman vaihtoakin ;)
     
    mupe tykkää tästä.
  14. mupe

    mupe 2nd gear

    Mulla olis hampaita, tai oikeastaan koko maski jouten.. ja alkuperäiset puskuritkin jää ylimääräiseksi.
     
  15. -late-

    -late- 3rd gear

    Minkäs kuntoset puskimet kyseessä? Takapuskin vois kiinnostaa. Saisko niistä vaikka kuvan?
     
  16. Vezques

    Vezques 2nd gear

    Olikos täällä alkuperäis kunnostajia? Jotain lämmönvaihtimen vipuja, jarrupääsylinteri (uusin sisuskaluin) sekä radio uusin nappuloin löytyisi varastosta.
     
  17. sibe70

    sibe70 Gearhead

    No ei ihan alkuperäis mutta liki....
     
    Vezques tykkää tästä.
  18. Lassi

    Lassi Gearhead

    Mullakin vois olla jemmassa se kojetaulun alareunaan tuleva lämppärinsäätely vipstaakkelipaketti. Ja sisälle tulipeltiin tuleva lämpökanava pelti. '50 stylelinestä, tampereella. Ehkä jotain muutakin saattoi jäädä kun muistaisi...
     
  19. low64

    low64 1st gear

    Onko radio miltä vuodelta?
     
  20. Vezques

    Vezques 2nd gear

    49[​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!