49-54 servoletti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Pidetään mielessä kunhan toi joskus vuonna :eek: pääsee vuorollaan alkuun :rotfl:
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Heh.. Niitä oli kaksi ja harrastivat toisilleen ns kakkakepposia, mutta se ei varmaan kuulu tähän asialliseen topickiin, tai mikä asiallinen tää enää on?
    Eli parempi etten kerro ettette te nykyiset herrantertut rupea harrastamaan samaa..
     
  3. Zaippe

    Zaippe 3rd gear

    Eilen tuli paikalliskanavalta vanhoja Turkua esitteleviä matkailumainosfilmejä ja yhdessä värifilmissä ilmeisesti 60-luvun lopusta vilahti 49-52 4-ovi farmari Chevy. Valkoinen punaisella katolla.

    Käsittääkseni näitä farmarimalleja ei kovin monta Suomeen uutena tullut?
     
  4. Buddy

    Buddy 1st gear

    Hain tänään -49 avoon vähän peltiä peltisepänliikkeestä. Tilasin helmat ja pohjapellit siihen viime viikolla. Hiukan oli tullu väärinkäsityksiä, sillä mm. helmapeltejä ei ollu tehty, kuin toiselle puolelle. Sain kuitenkin heiltä pirusti ns. hukkapaloja ilmatteeks, jotka on vitun hyviä näissä hommissa. Toinen helma tulee ensviikolla! :p Pohjapellit on valmiiks leikattu ilmoittamaani mittoihin, joten vain sikkikone laulamaan ja reunoihin hiukan pyöristyksiä, niin pohjapalat on valmiita. Kait ne autot täytyy ite vaan pistää kuntoon, ku kukaan ei ole kiinnostunu niistä...
     
  5. Buddy

    Buddy 1st gear

    No niin. Nyt on etulattiapalat tehty asennusvalmiiksi. Eka kesti tehä melkein pari tuntia, mutta toinen valmistui jo tunnissa. Perskule, kun helmat ei ollukkaan sellaset, mitä piti olla. Toinen oli liian leveä, ja toinen tehty liian ohkasesta pellistä. (0.7:sta) Tänään vois paikkailla niitä lattiapeltien alla olevia jäykistepalkkeja helmoja odotellessa. 8)
     
  6. fe390

    fe390 Gearhead

    Mistä löytäisi sen kadonneen inspiraation. Omaa viisykköstä oltu viimeksi hitsaamassa Heinäkuussa :oops:
     
  7. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Koitas vaikka tuolta:

    http://50chevy.com/

    Siellä oli muuten pimein näkemäni musavideo etusivulla, en tiedä miksi tai miten se liittyy aiheeseen...oli pakko kelailla läpi jos vaikka jossain kohtaa selviäisi aasinsilta 49-54 chevyihin mutta ei...

    Klikkaa linkkiä "Photos", siellä se inspiraatio luuraa
     
  8. Buddy

    Buddy 1st gear

    Pistin tänään uudet sisemmät ja ulommat helmapellit tilaukseen. Nyt pitäis olla sellanen kaveri, joka osaa ne tehä.
    Appiukko tekee sellasen puristusmuotin, millä saa painettua takahutlaarin lattiaan ne tankinkiinnityspantojen syvennykset. Kyl tää tästä. Kauhee into, mut laiskuus vähän hillitsee etenemistä. :lol:
    Ajattelin ruveta pitämään jonkunnäköstä projektipäiväkirjaa, kunhan kaveri tulee neuvomaan kuvien liittämisongelmassa. Taidankin lähteä ottamaan vähän valokuvia. :wink:
     
  9. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Jos teetät ne helmapeltien takaosat, ne pyöreämuotoiset takasiiven pallukan alakurvit, niin mitäs jos teettäisit samalla keikauksella meidän muiden kädettömien iloksi useamman kappaleen samalla mallilla? Olis tarvetta kun nuo nykyiset on vähän kyläsepän tekeleet vuodelta keppi ja kivi, eikä itse tekemällä varmasti tule sen paremmat... :rotfl:
     
  10. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mulla tuli auton mukana pallukoiden korjauspalat, joten niitä en joudu teettämään. Mahtaako sellasta gurua ollakkaan, joka tekis sellaset niin hyvin, että heittämällä sopis paikalleen. Ajattelin joskus, että kuplan lokasuojista vois ehkä pystyä tekemään ne pallerot. Tarttisin fleetlineenkin sellaset, ku omatekemät on vähän roisin näköset kans. :lol: Tein Fleetlineen toisen vanhasta prätkän lokasuojasta. Korjauspaloja saa suht edullisesti täältä:

    http://www.rustrepair.com/49_Chevy_part_go.htm

    Voi olla, että joudun tilaamaan sieltä takakaaret ja takalokarin takaosan, jos en onnistu tekemään kelvollisia ite. 8)
     
  11. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Tilasin joskus helmat ChevsOfThe40s:sta, sieltä saa EHKÄ noita kaarevia osia erikseen. Tilaamani olivat muistaakseni tällaiset http://www.chevsofthe40s.com/browse.lasso?&search=rocker&dept=car&skip=69

    Eli Rocker Panel W/1' Extension $81. Sieltä löytyy erikseen tuo 1' Extension $27 mutta ainakin jossain kuvassa tuo 1' Extension oli pelkkä suora pätkä kynnyskoteloa (?) joten ota siitä nyt sitten selvää. Siellä myydään myös tuotetta "Rocker panel w/ compound curves" mikä kuulostaa kynnyskotelolta kaarevine osineen...
     
  12. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  13. Buddy

    Buddy 1st gear

    Jumankekka! kuvista päätellen aika korkealuokkaisen näkostä osaa, ja edullisiakin ovat. Takakaaretkin vain $29! Ei paljon kannattais ite taivutella, mutta hullu kun olen niin yritän tehä niitä ensin ite. Miten eyetech on noita kaaria tehny? Ajattelin tehä vanerista kaaren muotoisen muotin, jota vasten naputtelisin vähitellen sen muotoonsa. Mahtaako onnistua? Vai pitäiskö se muotti olla raurast tehty? :-? Käytättekö millistä peltiä? 0.7: lla onnistuis varmasti, mutta vierastan vähän niin ohutta plootua.
     
  14. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Oletko Eyetech keksinyt miten National Chevy Associationin nettikauppaan pääsee rekisteröitymään? Sen on toteutanut joku jenkkipelle joka ei tiedä että USA:n ulkopuolellakin on muutama maa...tyypillistä. Joskus jossain nettikaupassa kehotttivat vain valitsemaan osavaltioksi jonkun Alabaman kun oli pakollinen kenttä, tavara tuli kyllä perille. Tuolla vain ei ole edes paikkaa mihin voisi kirjoittaa "Finland", vain state ja zip pakollisina.
     
  15. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Onnistuu ihan hyvin, mutta siihen peltiin kannattaa porata pari reikää mistä sen laittaa siihen vaneriin kiinni niin se ei pääse liikkumaan.
    (Vielä paremmin onnistuu jos pistät siihen päälle toisen vanerin ikääänkuin kanneksi)

    Tossa on pari kuvaa vastavasta
    Tekovaihe: http://koti.mbnet.fi/~skote/BlueEye/Sisustus/KL1.jpg
    Lopputulos: http://koti.mbnet.fi/~skote/BlueEye/Sisustus/KL2.jpg


    En tiiä, minä olen sinne rekisteröitynyt jo aikoja sitten, silloin sivutkin oli hieman erillaiset.
    Osia olen tilannut aina siten, että olen lähettänyt heille emailina osat nimikenumeroineen ja kysynyt toimituskulut.
    Sen jälkeen olen faxannut tilauskupongin sinne luottokorttitietoineen.
    homma on pelannut ihan hyvin, hieman ne on laiskoja vastaamaan sähköpostiin, mutta muuten ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa.
     
  16. Buddy

    Buddy 1st gear

    Perskules! eipä ol tullu toi kansijuttu mieleenikään. Nerokasta! Näin jälkikäteen ajateltuna niin tehtynä ei voi epäonnistua. Täytyy hakea vaan tollasta kunnon paksua vaneria, mitä sullakin on. Kiitti vinkistä. :wink:
     
  17. Jaakko Susimies

    Jaakko Susimies Gearhead

    Levyn muovausta

    Peltiä voi myös muokata uros/naaras-vanerimuotin sijasta kumia
    vasten painamalla (saattaa naurattaa...) Eli tassä tarvii vaan tehdä
    työkalun urospuoli ja käyttää vastimena paksua kumilevyä. Etuna vois
    mainita ettei prässättävä pelti luista alatyökalussa, joka on se kumi.
    Lisäksi samaa kumilaattaa voi käyttää eri ylälestien kanssa aina uudestaan.

    Huonona puolena on tietenkin paksun kumiräyskän hinta jos sitä ei saa
    kleptattua jostain sopivasti sekä vaadittavat puristus voimat. Vaatii
    särmäyspuristimen tai isokitaisen korjaamoprässin. Lisäksi prässättävät
    muodot jää pakostakin aika loiviksi, mutta esim. lattiapeltien leveät urat
    onnistuu. Ja eihän tää mitään syvävetoa ole.

    Ihan vaan vinkkinä jos työpaikallasi tai muuten on mahdollisuuksia
    päästä särmäys puristimen kimppuun. Omina viriksinä tein joskus särmäys
    puristimen yläterän kiinnityksiin sopivan painimen kiinnikkeen, johon sai
    uppokanta ruuvveilla tarvittavat painimet kiinni jne.
     
  18. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Jeps, tuo kumijuttu on myös ihan toimiva jos ei esim ole sikkikonetta. Sillä on tehty onnistuneesti muunmuassa lattian pokkauksia.

    Huonona puolena on tosiaan tuo, että vaatii hyvän prässin.

    Ja siitä kumista vielä, vielä parempaa on polyuretaanilevy, sitä on eri kovuuksialla (kovuudet erottuu väristä) ja ne kestää melkeimpä paremmin kuin kumi.
     
  19. Buddy

    Buddy 1st gear

    Olen tollasta kumimattotapaa miettiny ihan oikeesti, vaikken ole kuullukkaan, että se olis mahdollista. Hienoo, että neuvotte noviisia, niin voi tämmönen umpikallokin oppia uutta. Eikös pieniä, matalia pokkauksia vois tehä myös niin, että tekis sen urospalan ja naputtelis kumivasaralla sitä vasten?
    Appiukko teki sellasen työkalun, minkä kanssa saa painettua takahutlaarin lattiaan bensatankin kiinnityspantojen syvennykset. Se teki sekä uros, että naaraspalat. En ole vielä nähny niitä, mutta tarttee varmaan aika voimakkaan puristimen.
    Eyetechillä oli myös aika nerokas tapa tehä takavalojen kehykset vanerimuottia käyttäen! Nostan hattua! :wink:
     
  20. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Minä tekisin kyllä melkein toisin päin, eli naaras sa sitäpäin vasaraa.
    Tai sitten urospäisellä työvälineellä tuota kumimattoa päin.

    Mutta sillä ei ole väliä miten tekee, jos lopputulos on hyvä 8)
     

Kerro tästä muillekin!