49-54 servoletti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

  1. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Pikkupakkelin vielä sietää, mutta noi silikooniviritykset menee jo överiksi.
     
  2. Buddy

    Buddy 1st gear

    Kuinka niin? Kyl noi mulle kelpais. :wink:
    Mulla on nyt -49 avon moottorinlohko ja kansi koneistamossa, sekä tarvittavat moottorinosat tilauksessa. Perkeleesti tarttis tehä pellihommia, et pääsis radalle...
     
  3. canyon mc

    canyon mc 1st gear

    53 bel air

    Onko nettiauto id 1343086 kallis vai nou?Vähän kiinnostais :p
     
  4. Buddy

    Buddy 1st gear

    Konehuoneesta lähtee juhanin jälkeen kaikki irtonainen sinkitykseen. Muutama osa on tällä hetkellä sitruunahappokylvyssä. Moottorin saan ens viikolla koneistamosta.
    Oliko vuonna -49 moottorin väri sininen?
     
  5. Buddy

    Buddy 1st gear

    Eipä tiennyt täällä kukaan moottorin väriä, joten ruiskasin sen "Blue flame" sinisellä.
    Voi olla, että moottorin väri oli vuonna -49 vielä vihreä, mutta so not.
    Eihän sitä entisöimässä ollakkaan.

    Oletteko maalailleet moottorilohkoja? Mulla meni litroittain tinneriä sen puhdistamiseen. Siihen pitäis periaatteessa ruiskuttaa maaliruiskulla tinneriä niin kauan, että valuva aine on kristallinkirkasta.

    Eilen lähti konehuoneen tilbehöörit sinkitykseen.
    Mulla on sellainen perversio, että konehuoneet pitäis näyttää samalta, miltä ne on näyttäny uutenakin, :wink:,
    ellei sitten vähän vielä paremmalta. :lol:

    Tänään tuli soitto männänrenkaista, että sellasetkin pitäis löytyä, vaikka ensimmäisenä tulleet olivatkin vääränmalliset.
    Täydet pisteet toimittajalle.
    Viitsivät nähdä vaivaa osien hakemisessa!

    Eipä taida avo tulla vielä -07 Pick nickiin, vaikka niin haaveilinkin, mutta maybe next year... 8)
     
  6. BAD

    BAD Gearhead

    Montako näistä nähdään ens sunnuntaina forsassa itse olisi ainakin tarkoitus lähteä jo lauantaina jos noi kelit sallii...... :lol: :lol:
     
  7. belair62

    belair62 Gearhead

    Ainakin yksi -53 belair kouvolasta saapuu paikalle jos ei kauheasti sada vettä.
     
  8. kj

    kj 2nd gear

    Ihan tässä taas vaan mielenkiinnosta kysellään että mitäpä kuuluu näille
    entisille ns. Hämeenlinnalaisille kaksosille tänään eli -52 Stylelineille,
    rekkarit olis/oli HC-97 ja NL-64 8) ...
    Molemmat on/oli neliovisia Saabin kardinaalinpunaisia yksilöitä.
     
  9. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    8)
    Tänään ei olla Forssassa, mutta oman projektin kone räjäytettiin käyntiin!
    Suu oli korvissa, soundit oli hyvät ja Porschen kaasaripaketti tuntuu toimivan hyviin.
    Jokohan ens kesänä ajettais........ vaan eipä tolla oo mitään kiirettä.....
     
  10. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    chevy fleetline 50

    Elikkäs multa joutas tollanen chevy tarjouksiakin kuunnellaan.nettiauto id 1429583.Laitoin tähän kun näillä sivuilla noista vm49-52 keskustellaan.
     
  11. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mä asensin tänään neljäysiin kuskinpuolen helmapellit paikoilleen. Kyl siinä koko päivä meni tumpuloidessa. :lol: Toinen puoli kanattais varmaan värkätä piakkoin, kun vielä muistaa kaikki virheet mitä tänään tuli tehtyä. :wink:
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Toisen helman asennus kestikin enää vain neljä tuntia, koska osasin väistellä kaikki sudenkuopat. :lol: Nyt olen pari iltaa tehny etupenkin alla kulkevien jäykistepalkkien päitä. En keksiny muutakaan tapaa niiden eheyttämiseksi, kuin väsätä ne erilaisista lattaraudan ja L:palkkien pätkistä. Tulee vähän turhankin järeät palkkienpäät.
    Seuraavaksi teen näiden edellämainittujen palkkien väliin tulevat paksuhkot pelliplootut, joihin penkit kiinnitetään. Sit voikin alkaa hitsuuttelemaan pohjapeltejä kiinni. :wink:
     
  13. fe390

    fe390 Gearhead

    Meikäläisen -51 harrastus on nyt sitten loppunut. Projekti myytiin pois toimivan auton tieltä. Melko helposti kävi kauppa; alle vrk myynti-ilmoituksen laittamisesta oli laite myyty.

    Tuossa hieman kuvia mistä auto löytyi, miten sitä kidutettiin ja miten se vietiin pois. Ikävä kyllä kuvat eivät ole aivan aikajärjetyksessä.

    http://www.vanhary.org/Galleriat/Chevy-51/index.html
     
  14. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Mitäs hommasit tilalle?
     
  15. fe390

    fe390 Gearhead

    Tollasen vanhan taunuksen:

    http://public.fotki.com/MercComet/cars/ ... 491as.html

    Oli hintalaatusuhde kohdallaan, joten ei voinut jättää ostamatta.

    Eiköhän joku sämpyläkin tontille vielä tule.
     
  16. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mun fleetline sai myös vihdoin arvoisensa omistajan. Neljäysi on vielä nurkissa, enkä sen myyntiä enää edes ajattele. :wink:
    On ne avoautot aika harvinaisia... 8)
     
  17. uuze

    uuze 3rd gear

    Tänään tuli sitten chopattu 54 chevy laivalla kotiin. Pari viikkoa oli paskat housussa kun ostin auton ruotsista kuvien perusteella eikä kuvia ollu konehuoneesta tai alustasta lainkaan. No konehuone ja alusta olikin sitten tosi hyvässä kunnossa ja auto ylitti kaikin puolin odotukset. On se hienoo!! :D
    Vielä pitäis tallipaikka saada...
     
  18. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Tahtoo nähä!
     
  19. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Tuo on kyllä taunukseksi ihan hieno. 8)
     
  20. uuze

    uuze 3rd gear

    Nyt päässy vähän tutustumaan tarkemmin ostokseen. Kuvia tulee kunhan saa otettua. Mut ensimmäinen muutos mikä pitäis toteuttaa on etuakseliston päivitys. Toimii kyllä ihan ok eikä oo pahempia välyksiäkään mut ei kiinnosta toi rasva jumppa ja levytkin olis vähän turvallisemmat ja huoltovapaammat.
    Eli onko jossain uudemmassa chevyssä akselistoa levyjarruilla joka menis ¨heittämällä¨ tilalle? Kyseessä siis viisnelonen.
     

Kerro tästä muillekin!