4cyl dieselmoottoreista ja niiden jakajapumpuista.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mikkis, 22.3.2016.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Työn alla olisi 2.2d vapari Isuzu. Voimaahan se kaipaa pellin alle.
    Troopereissa on ollut samaa kattilaa turbolla, mutta aneemisella 9mm nestepäällä.
    Missäs muissa vessoissa voisi olla "4/10L" pumppuja, ahdetuissa moottoreissa.
    Pumppu on kaiketi Zexel tai Denso.

    2.8td Troopereissa moinen kaiketi on, joku moista on kuitenkin ruuvannut joskus?

    Vanhasta jäisi pumpun alakerta ja uudesta tulisi nestepää sekä ahtopainetta ymmärtävät osat.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla oli tollanen 4WD joskus -90luvun alussa työkaluna ja tosiaan woimaa puuttui ja paljon. Ei jaksanu vetää ritariässäkoppaa narun perässä muuta kuin kolosella. Muuhun en ota kantaa mutta noissa toi ahtopainetta "ymmärtävä" osa ei lisää syöttöä vaan vähentää ja on melko tarpeeton.
     
  3. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    No GM 2.3 td (omega, rekord, carlton, frontera yms) on 10mm L pää mutta kyllä tuota omaa ysiäkin ruuvaamalla saat kohtuullisesti vetoja. Joskus tilasin jonkun kimpan yhteydessä kiinan pojilta 11 L päitä mutta ne odottelee vielä hyllyssä.
     

Kerro tästä muillekin!