4l60 turbiininlukko probleema

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja wiwwe, 25.10.2016.

  1. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Mikähän mahtaa olla kun ei pintakaasulla/normiajossa pysy lukko päällä?

    Nappaa kiinni kun painaa kaasua reilummin ja kylmänä tuntus pysyvän päällä kunnes lämpenee.

    Tekniikkana 350tbi ja 4l60 tai th700
    Vm92 buickissa

    Onkos noissa laatikoissa mitään eroa? Jos on niin mistä tunnistaa?

    Egr on ainut vikakoodi mistä välillä herjaa mut se ei tuohon taida vaikuttaa..
     
  2. tabs

    tabs Gearhead

    4l60=ei tv-kaapelia ja sähköinen nopeusmittarin lähtö hännässä. Turbiinikopasta pitäis löytyä M30.
    Th700=tv-kaapeli ja vain 4 pin liitin sähköillä. Kopassa MD8

    Mittaa TPS anturin toiminta, osittain vikaantunut TPS toimii juuri mainutulla tavalla ainakin th700 lootassa.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Mustatut on samoja toosia.
    4L60E on sitten täyssähköinen vasta.
     
  4. tabs

    tabs Gearhead

    aivan, jäi näpy virhe. E=sähkö ohjaus, tuli vissiin just -92
     
  5. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Jos on Buickin tiemestari niin ihan perus TH-700/4L60 toosa pitäis olla.
     
  6. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Tiemestaripa hyvinkin, täytyy viikonloppuna tutkailla TPS...
     
  7. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Tps vaihdettu ja nyt toimii, piristy muutenkin huomattavasti
     
    tabs tykkää tästä.
  8. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    Valaiskaa tyhymää. Mikä on turbiinilukko?Mitä se tekee ja mitäs jos ei toimi? Ohjaako tämä tps sitä lukkoa? Vähän kiinnostaa kun itellä on rakkineessa 4L80e aski ja se ei toimi edes päivää kunnolla
     
  9. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Turbiinilukko kytkee kampiakselin ja kytkinakselin yhdeksi, joten pörimisnopeudet muuttuu samaksi, Ilman turbiinilukkoa turbiinissa tapahtuu aina luistoa, joka sekin kuuluu asiaan. Turbiinilukolla saavutetaan säästöä polttoaneen kulutuksessa, kun saadaan moottorin kierrokset hieman alemmaksi ja turbiinin luisto pois.
    Ittellä 4l60e loota kytkee lukon nelosella noin 85 km/h vauhdissa kun ajelee tasakaasulla. Kun muuttaa enempi kaasun asentoa tai jarruttaa, niin lukko putoaa pois päältä ja taas vauhdin tasaantuessa lukko kytkeytyy takaisin.
    Lukko toimii vain nelosella tai jossain lootissa myös kolmosella.
    Sähköohjatussa lootassa boksi ohjaa antureiden (tps yms.) avulla vaihteiden ja turbiinilukon toimintaa. Viisaammat selventäkööt asiaa lisää :)

    4l80e loota on ymmärtääkseni vahvaa tekoa, mutta riippuen kilometreistä, käytöstä ja huoltohistoriasta, loppu tulee aikanaan...

    Niin, vikakoodin voi yrittäää lukea jos lootassa on päällä sähkövika.
     
  10. miguli.jalkanen

    miguli.jalkanen 1st gear

    Nonnii johan alkoi asia valkenemaan mullekkin. Täytyy jossain käydä luetuttamassa koodit.
     

Kerro tästä muillekin!