4L60E hukkas nelosen ja lukon - palasiksi ja tutkimaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rässi66, 20.8.2008.

  1. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Tultiin tuolta Pohjois-Karjalasta kotio päin niin Jyväskylässä kone vaan kiekas,
    ei löytynykkään kolmosta.
    Sitte ku löysäs kaasua, niin kolmonen löyty. Mutta nelosta ja turbiinilukkoa ei.
    Tähän mennessä vaihdettu kaikki solenoidit askiin, paitsi paineensäädin.
    Sekin on jo ostettuna.
    1 ja 2 toimii hyvin ja kumikin palaa, joten ei tää kovin kummonen vika kai ole?
    Taijan mennä mittaileen askin sulakkeen jännitteet, nekin voi gooklen mukaan sotkee asioita. PCM:n maadoitus tarvittis tarkistaa, yksi kompuutteri ohjaa konetta ja askia.
    Mitään TV-kaapeleita/alipaineita ei askille mene, 100% dikitaalipeli.
    Öljyt ja filsu vaihdettiin heti ekana. TPS mitattu ja toimii OK.

    Autona -95 Caprice STW, kone LT1. Askilla ajettu 250tkm.

    Kellään ollu tämmöstä propleemaa?
     
  2. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Vaihoin nyt sen paineensäätäjänki, ei apuja. :mad:
     
  3. rasse

    rasse 1st gear

    Ota tietsikka pöydälle pariksi päivää ja irroita siitä se "CALPAK" eli ns. prommi. Noissa sähkölaatikoissa voi olla kyseessä ihan ECU:n bugista. Oma laatikko toimii nyt ihan ok kun käytin moottorivian takia ECU:n irti.
    Kannattaa kokeilla myös lisämaadoitusta ECU:n boksille (onhan muutkin maat kunnossa >>>akku>moottori>laaatikko).
     
  4. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Oli tommonen onkelma -94 kaprisessa...
    vika oli boksissa, se antoi väärää jännitettä yhdelle solenoidille ja poltti sen... Uudella pcämmällä selvittiin...
     
  5. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Ostaa paukautin ATSG:n manuaalit tuolta.
    Perusosa+päivitys á 25USD.
    Samantien sai ladattua PDF:inä. Helevatan kätevää ja nopeeta.
     
  6. GMies

    GMies Gearhead

    Paljonko maksoi lähetys? Itse sain kolmelle manualille $2, onko liian vähän? Mikä mättää?

    Mitä tarkoitat "Samantien sai ladattua PDF:inä." ?

    P.S. Kiitos vinkistä!
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oletko haistellut ööliä?? Jos ylimääräistä voimakasta tuoksua niin voi olla myös mekaaninen vika :odroll: kun ei se pelkällä sähköllä toimi. 3-4 pakka käyttää samoja levyjä ja jos pakka palaa niin 3 j4 pykälät puuttuu.
     
  8. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Eli manuaalit sai ladata suoraan koneelle sähköisessä muodossa, PDF-formaatissa.
    Toimitus siis samantien, ei tulleja, alveja, rahteja. 8)

    Kimpassa mennään ja porukalla tehdään. :lol: Ei kiittelemisiä

    Ei onneksi haise kahville öljyt. Tarvii alkaa ton ATSG:n mukaan tutkiin, kunhan saan noi maadoitukset katottua.
     
  9. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

  10. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Sulakkeet ja maat tuntuis PCM:lle löytyvän.
    Seuraavaksi läppäri kiinni ja lenkille, antaako PCM käskyä askille vai nou.
     
  11. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Katoin diagonissa(?)-softalla testilenkillä jotta PCM on kovasti sitä mieltä,
    että se vaihtaa vaihteita.
    Vikakoodejakaan ei ollut ja TPS antoi sielukasta signaalia -->
    Auton alle koputtelemaan lekalla öljykanavista tukokset ulos. :mad:

    No jos sen 2-4 -servon aukasis ekana, kun se on siinä kyljessä.

    MUOK: Empä katokkaan sitä servoa, ei mahu aukaseen aski kiinni autossa.
     
  12. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    NYT LÖYTYI VIKAAKIN!

    [​IMG]
    Paineen/lämpötilantunnistimesta on yksi paineanturi mykkä. --> eBay
     
  13. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Halusivat ameriikan joet 30$ osasta 100$ rahteja. :mad:
    Rockauto ei tuntenut tuollaista/en löytänyt.

    Noh, voishan tuon koittaa korjatakkin?

    [​IMG]
    Auki vaan, ihimiset (koneet) näitä tekee.

    Putsasin mitä osasin ja pistin takaisin nippuun.

    [​IMG]
    Parikiloa tinaa kosanilla sulateltu ja siellä lepää.

    Mittasin yleismittarilla ja nyt se tuntuis toimivan. Höh.
    Pitäsköhän se laittaa takaisin autoon kiinni? >>>>>>
     
  14. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Laita kiinni ja kokeile, tuohan näyttää asialliselta tuo sun ehjäys.
    Tyhmä huomautus mutta onhan dex III öljyä ollu käytössä?
     
  15. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Joo, pistin nippuun ja..... ei mitään. Plääh.
    On joo Dex III sisässä.
    Paskaa löytyy vähän joka paikasta, tuosta osasta ja solkuista.
    Tarviiko napata venttiilikoneisto pöydälle ja vähän kurkistella kanavia.
     
  16. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

  17. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Nyt jo tuli ameriikoista uusi osa.
    Jos tämänkin tiesin, niin olisin ostanut sen täältä eräältä foorumilaiselta,
    joka ystävällisesti sellaista tarjosi....

    Huomenna vaihtamaan.
     
  18. rasse

    rasse 1st gear

    Mikäs se vika siten loppupeleissä oli ????
    Ihan siksi kun tuossa omassa "astronautissa" sama laatikko....
     
  19. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    No ei vielä ossoo sannoo, mutta tuosta painekatkaisija paketista ainakin löytyi vikaa.
    Aamulla vaihtamaan, stay tuned.... :)
     
  20. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Ja pas*at, samanlainen se on edelleen... :mad:

    PCM? Venttiilikoneisto? Jotain ihan rikkirikki?

    AAAARRRGGGGGHHHH!
     

Kerro tästä muillekin!