4L60E hukkas nelosen ja lukon - palasiksi ja tutkimaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rässi66, 20.8.2008.

  1. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Nyt on aski palasina pöydällä.

    Löydökset tähän mennessä:

    [​IMG]
    - Sun shellistä hammaskehä murtunut irti.

    [​IMG]
    - VSS-anturin magneetti metallimössön peitossa, kuulemma voi vaikuttaa nelosen löytymiseen.

    [​IMG]
    - 3-4 -pakka palanu pa*kaksi.
     
  2. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Ihme kun ei pelaa, mujukin siististi yhdessä paikassa...

    Mulla oli th700:sta samanlailla tuo sun shelli tohjona, välillä veti eteenpäin ilmeisesti noilla muutamalla rihlalla, välillä muistaakseen 3 puuttui. Onko nuo muuten samoja osia kuin vanhassa 700:ssa?
     
  3. Panze

    Panze 3rd gear

    On toi sun shell ja 3-4 pakka ainakin samoja kuin 700 askissa.
     
  4. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Joo, 4L60E on kehitysversio 700-askista, paljon on samoja osia.

    Jos muuten kiinnostaa 4L60E:n rakenne ja toiminta, niin tuosta löytyy paljon asiaa, mm. täydellinen remppaohje + hydraulikaaviot.
     
  5. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Paljos muuten oli rullannut rässin auto, ennenkuin loota pyki.

    Omassa on 200 tuhatta mailia kohta, eikä vielä ihmeitä, mutta 2-3 vaihto hieman kolahtaa välikaasulla.
     
  6. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla ainakin luovutti vanista 275tkm kohdalla. 3-4 pakka sileeksi. Tuli sitten harjoiteltua ja laiteltua kaikenlaista samalla uusiksi. mm 9 levyinen 3-4 pakka. sonnaxin accumulaattorin männät ja separator spacer plate yms.
    Mulla on joitain osiakin ja pari 700 askia levällään jos polttava tarve tulee.
     
  7. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Ei tossa mulla mitään hätää pitäis olla, mutta kiusaus ois suuri tehdä jotakin seuraavaa:

    Menee vähän malli keskusteluksi, mutta ...

    Perävaunun vetoon sais olla tiheempi perävälitys, luullakseni stw:ssä oli pv optio joissa oli joku 3:11 tai siihen suuntaan mutten ole varma. pv paketissa tuli myös viskotuuletin, mutta sitäkin sai kai ihan erikseenkin.

    Joka tapauksessa sais 3 ja lukon päälle, ja hyvät kierrokset johonkin 80 -90vauhtiin, tai sitten jos loikkarilla kestäis vetää mutta nää askit ei taida sitä kestää. Auttaisi tuo välitys vielä liikennevaloissakin, kun joskus on niin lyhyitä vihreitä meilläpäin. 8)
     
  8. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Joo, mullekki tulee lisälevyt 3-4 -pakkaan.
    Venakoneiston välilevy oli lyöttäytynyt piloille, uusi on tilauksessa.

    Kilsoja oli neljännesmiljoona, kai se rempan aika jo olikin.
     
  9. Miuge

    Miuge 1st gear

    ton askin pystyy vahvistamaan tuon sunshellin osalta ja paljon muutenki. tuolta on hyvä katella http://www.700r4l60e.com/. itellä porsi laatikko samalla lailla ja ensin tapelin solenoidien ja muiden kans ihan turhaan.Jos "limp home mode" menee päälle kyse on aina sähköviasta,joka antaa vikakoodin.
     
  10. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Joo, mulle tulee 3-4 -pakkaan lisälevyt, The Beast -sun shelli, pakkimäntään feed-bleed -modaus ja semmosta.
    Onneksi nuita askeja maailmalla ajelehtii runsaasti -> dokumentaatiota+osia on.

    Nyt tarvis enää venakoneiston välilevyn, sitten sais askin kasaan.
    Itella, saa suorittaa!
     
  11. Miuge

    Miuge 1st gear

    Mitä tolla pakin modauksella haetaan/mitä hyötyä?Onko servoissa mitään tunnistus numeroa yms.itellä on tuo poliisi auto ja siinä pitäis olla jotain tiukempaa kamaa laatikossa jo tehtaalta,mutta tiedä sitte mitä.Onkohan mitään!?

    Jos vaihtais turbiinin 10,5 tuumaseen 2200 stallilla.Onko kellään kokemusta noista eri merkkien turbiineista,kun "köyhällä ei ole vaaraa osta halpaa/huonoa".
     
  12. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    94-95 -mallisissa askeissa saattaa pakkipakka kyrvähtää jopa alle 5000 mailin ajeluilla.
    Siellä on paluureikä liian pieni, pakki ei ehdi päältä pois ennekun D napsahtaa pesään.
    Korjauksena 0,76mm reikä .... No okei, 0,8 käy ... siihen mäntään tiivisteiden väliselle alueelle (P-lukon loven kohdalla on hyvä tasainen paikka).
    Ja sitten se ainut kuula pois, mikä on askin puolella venakoneiston sokkelossa.
    Taitaa olla takimmainen kuula koko baletissa. Se kapseli, missä se kuula lojuu, pitää jättää paikoilleen.
    Jos pakkimännän valu# on 8681725, niin ÄLÄ KÄYTÄ.
    Hommaa 8685550 tilalle, GM:n osa# 8685549

    Jos ei pärsse kestä ostella aftermarket-limppuja, niin:
    Hommaa 4.3L-koneisen S-10 pickupin turbiini, sopivasti löysempi.
    Tuosta oli joku vuosimallikin annettu, mihin minä sen pistin?
     
  13. Miuge

    Miuge 1st gear

    Kyllä mä ihan aftermarket turbiinia meinasin.Sitä vaan tarkotin,että mikä on laadukas.Ei viitti ihan heti olla repimässä laatikkoa irti,ihan vaan sen takia,että on säästäny väärässä paikassa.Hyvää hinta laatu suhdetta mä tarkoitin.

    Pitää takistaa toi pakki homma,kun toi oma auto on 94-malli.
     
  14. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    jypjypjyp, kylläpäs yskittää oudosti!!

    Mitä varten toi kuula pitää poistaa??

    Ja onko jossain joku koodi mistä näkee milloin loota on tehty? vaiko riittääkö auton vin- selvittämään onko 95-vai 96 malli?? (tai että onko viimeisiin 96-valaisiin tullut vanhoja laatikoita)

    Kiitokset rässille kun on kaivanut monesta asiasta perinpohjaista tietoa!!
     
  15. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Kun sinne porattiin se reikä mäntään, niin sehän nyt pikkusen bleedaa siitä koko ajan.
    Kuulan poistolla lisättiin virtausta, jotta toiminta säilyy oikeana.

    Vika koskee 93-95-malleja. Venakoneiston välilevyssä on kaksikirjaiminen koodi, joka kertoo asian. -96 malleissa koodi alkaa P tai S kirjaimella. 93-95: J, K, L, M tai N ekana.
    Jos auto on VIN-tunnistettu -96-malliksi, niin varmaan OK.


    Samallahan nuo laittelee tähänkin muistiin, ollos hyvä vaan. :wink:


    PS. Aamulla lähtee menemään aski kasaan, pakat, pumppu ym. romut pemistelty ympäri. 8)
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos olet porannu reverse input mäntään reijän, niin sillä ei ole mitään tekemistä sen reverse/low männän kytkeytyisen hidastuskuulan kanssa.

    Noissa on ollut sellaista murhetta että stator support "palikassa" on liian pieni reikä jolloinka reverse input pakka ei kytkeydy kunnolla vaan jää luistamaan. Jos tollasesta suurentaa reverse input männän reikää niin tilanne vain pahenee.
     
  17. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Kyllä se reikä meni reverse/low -mäntään.

    Tässä ATSG:n ohje asiasta:
    Ai niin, siihen vuosimallitunnistushommaan apuja tästä

    Ei taida tämä Mudracer olla ihan noviisi näissä(kään) jutuissa? :D
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niinkuin nimikin sanoo, niin low ja reverse käyttää samaa mäntää. Kun pistää driven päälle niin silloin toi low mäntä ei ole käytössä, mutta lukkoykkösellä taas on. Ton takia vähän ihmetyttää mitä hallaa toi D voi aiheuttaa tolle low/reverse pakalle :eek: . Drive päällä on forward pakka kiinni, lukkoykkösellä on kiinni forward ja low/reverse, ei oikein mene jakeluun toi vaiva mutta kait sellainen kuitenkin on.
     
  19. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Kai se on sillai, et ku sie pakittelet pihasta pois ja sitten D päälle ja hanaa, niin se L/R-mäntä ehdi löysätä ajoissa paineitaan.
    Eipä tuo ihme tempaus ollut tehdä, kun aski oli valmiiksi auki.
     
  20. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    pientä väli kyssäriä tähän rakoon.
    onko tuo 4T60-E loota periaatteessa sama kuin 4L60-E ?
    etuveto laatikko mutta onko sisuskaluissa mitään samaa? viittaan tällä tuohon 4L60-E tyyppivikaan. oma laatikko on 1993 mallia.
     

Kerro tästä muillekin!