4L60E laatikon häntä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vipottaja, 6.11.2006.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Olis tollanen corveten loota, ja siihen pitäis saada häntä jossa olis paikka kunnon lootan palkille. Käyköhän moinen TH 700 laatikostamyös, ja jos on vinkkiä mistä moisen vois lötää, ni olis iso apu.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sellaista häntää jossa on palkille kiinnikkeen paikat on kohtalaisen vaikea löytää, koska kumityynyn paikka on rungossa. Sellainen häntä kyllä on olemassa johon kumityynyn voi ruuvata, ja onnea etsintään :odroll: .
    Toi loota muuttuu joskus -90 loppupuolella ja jos on irtokaaveli niin 700 toosan häntä ei käy.

    Mulla on hämärä muistikuva että jossain romujen joukossa tollanen luuraa, koitan muistaa etsiä.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Just just; en nyt satu muistamaan, että millasen hännän toi oikeesti vaatii, corvetten ei kuitenkaan kelvannut. Mun käsittääkseni joku camaron tai capricen häntä sen sijaan kelpais, mutta täytyy selvittää. Kyseessä olis tollanen jaggen konversio, ja mä luulen, että jos tollanen perinteinen on kovasti harvinainen systeemi, niin se olis mainittu.
     
  4. 2103jm

    2103jm 3rd gear

    Camaron lootassa on perinteinen kumityyny, ainakin -99 mallissa, tiedän sen kun olen ko. kapistusta laittamassa -79 Corvetteen.
     
  5. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Eikös siinä Corvetten laatikossa ole lyhyempi ulostuloakseli ?
    Meinaan, että miten vaikuttaa yoken helan kulumiseen aikaa myöden, jos laittaa pidemmän häntäkappaleen ?
     
  6. WTF

    WTF Gearhead

  7. mceläin

    mceläin 1st gear

    varoitusen sana :soosoo: eipä tämä kyseinen loota ainakaan vakiokuntoisena ole minnuu vakuuttanut; pienen ajan sisällä 2 kpl LT1 moottorisia geeämmiä ko laatikolla ja molemmista takaplaneettan laakerit ö-pohjaan (aurinkopyörää myöten kaikki soseena planeetasta), toisella ajettu 125000 miles ja toisella 132000. pelkät romut mitä meni ni vähä yli 1000€/kipale :mad: oireet oli pienet; 1 ja pakki ääntää pienesti, ei huomaa ajossa ennenkuin rattaista lähtee hampaat ja veto loppuu rusahtaen :oops:
     
  8. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Joku amerikkalainen tukkuri kaupitteli Jaguarin uusia 4l60e laatikoita. Hinta oli muistaakseni jotain tonnin kieppeissä kappale. Taisi olla vaan niin, että olisi pitänyt ottaa kaikki parikymmentä laatikkoa tuohon hintaan....
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :soosoo: Ei Jaggessa ole ollut kuin 3L80/4L80-E toosia ja nekin vielä sellaisella kytkinkopalla joka ei käy mihinkään paitsi ehkä siihen enklannin mosseen eli V12 kikkaraan ja ehkä johonkin kasiin :odroll: .
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    No muistin väärin. Mutta kuitenkin GM lähtöinen nelivaihteinen sähköisesti ohjattu tomaatti. Lodjut oli uusia ja erityismaininta, että Jaguareihin tarkoitettua, tee sovituskappale tai hanki toiset kuoret. Oli muistaakseni 16-20 kpl:een erä (ja hintapyynti pumpsilla 25000????). Oli ollut myynnissä jo muutaman vuoden, firmalla joka ostaa eriä käyttämättömiä autonosia ja myy niitä eteen päin. En enään löydä kyseistä yritystä tuosta monisataarivisestä suosikkilistastani.... (eikä löydy paria muutakaan tukkurilinkkiä)
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ensinnäkin, eiks Corvetessa ole 4L65E-laatikko? :eek: Muistelen näin kun yks kaverini ensin meinas ostaa ton meikkän 60:sen mut tilas sit kuitenkin jostain corvette-purkaamolta jenkeistä koneen ja laatikon pakettina. Sieltä tuli joku kone ja 4L65E-laatikko...Teetätti johtosarjatkin sit jekkilässä valmiiksi...

    Toiseks, itte laitoi 60:sen pyöreällä kumityynyllä 727 palkille pienillä muutoksilla.

    Hei Vipottaja!!: Tallista pitäs viel löytyy Peepin Camaron alkuperäinen 60:sen takapalkki pientä korvausta vastaan jos yhtään auttaa... :wink:

    Jostain Jagge forumilta luin et 12:sen Jaggen loota olis Fordin E4OD, sama mikä omassa F-350 pick-upissanikin... Oli kesällä tulla sellain vaihdossa :rotfl:

    Muistissa tai luetun ymmärtämisessä voi olla vikaa(kin) :soosoo:
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Asenna erilliset vaihteistoöljynjäähdyttäjät tai puhdista alkuperäiset niin että varmasti kiertää öljy kunnolla.

    Nimim. 120km kestäneen TH700R4:n -korjaaja
     
  13. lumlum

    lumlum Gearhead

    Jäähdyttäjät ovat ok, kunhan asentaa kunnolla. Metro-auto ei näin 90-luvulla tehnyt, seurauksena öljyjen poistuminen jäähdyttäjän putkelta...muuten 4L60-E oli ainakin kutvosen perässä toimiva ja huomaamaton.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Corvettessa voi olla 4L60E tai -65E ja noitten toosien ero on aika pieni eikä näy mitenkään ulospäin. Mutta tollanen 6L80E Corvetten 6v tomaattitoosa vois olla aika kyrväkäs jossain tiheäperäisessä hylsyssä :odroll: .
     

Kerro tästä muillekin!