4L80E 4L60E

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Elämää nähnyt Jouko, 23.7.2009.

  1. Pitäisi tilata vaihdelaatikkoon uusi suodin ja öljypohjan tiiviste. Mutta kumpikos vaihdelaatikko minulla sitten onkaan alla? 4L80E vai 4L60E. Miten ne eroaa toisistaan?

    Auto on Chevy Silverado 4x4 -96 6.5 diesel.
     
  2. Panze

    Panze 3rd gear

  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tunnistaa helposti hännän pulttijaosta
    TH400, 4L80E - 6 pulttia
    TH700, 4L60E - 4 pulttia

    Onkos kukaan asentanut tommoista sähkölaatikkoa 700 tilalle?
    Minkälainen ohjainboksi siihen tarvitaan ja saako sen jostain halvalla?
    Mulla on yksi Camaron 4L60E...
    :odroll:
    - Jani -
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  5. Panze

    Panze 3rd gear

    Eiku annat mulle sen 4L60E,n ja saat kahden 700 osat vaihdossa :D
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Vaikkei minun näkemykselläni olekkaan juuri arvoa, niin en suosittele sähkö-ohjatun laittamista "normaalin" tilalle.
    Juuri pääsin eroon tuosta sähkö-lootallisesta joka tykkäsi keksiä tareeksi ongelmia.
    Tuskin tuollaiseen sopivaa ECM:ää saa mistään halvemmalla kuin kunnostettua th 700 askia...
     
  7. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    4L80E

    :eek:

    Kuten tuolla jo aiemmin oletettiin kysyjän autossa on melko varmasti tuo 4L80E :odroll:
    Ja mistähän syystä kannattaisi vaihtaa 4L80E joka on hyvä ja vahva laatikko,etenkin jos se on autossa alunperinkin ollut... johonkin toiseen :eek: ... :poff:
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Re: 4L80E

    Ei mistään syystä kannata vaihtaa,sillä noitahan laitetaan juuri niitten toisten tilalle kun halutaan vahva loikkariloota... 8)

    -4L80E on käytännössä vanha TH400 4-vaihteisena loikkarilla ja tietokone ohjattuna.

    -4L60E on TH700r4:n tietokoneohjattu versio.

    Tuo on käytännössä kaiketi ihan sama boxi kun TCI / FAST http://www.tciauto.com/Products/Electronics/default.asp

    Muita on ainakin kehuttu ja aikas kallis Compushift http://www.hgmelectronics.com/products/compushift

    GM:n oma http://www.crateenginedepot.com/store/T ... 22C43.aspx

    Megasquirt miehille löytyy tietysti omansa... http://www.msgpio.com/manuals/mshift/index.html

    Tuon kehitys on vain tainut jäädä vähän vaiheeseen... :eek:
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Jaa täällä on jatkettu keskustelua...
    Tuolla kolmannen generaation keskustelussa sanovat että 16197427 ECM kävis ohjaimeksi ja niitä näkyisi satasella saavan Ebaystä ...
    Niin ja toi: http://mattw.dyndns.org/4L80E/


    Panzelle ja muille tiedoksi että voisin vaikka vaihtaa tuon laatikon toimivaan 4R tai R4 laatikkoon, TBI tai muihin ruiskuvehkeisiin tai sitten toimivaan SBC tai Oldsin 350 mottiin ehkä jopa rahaan jos jollain semmoista pyörii nurkissa... Muussa tapauksessa kyttään ECM:ää
    :odroll:
    - Jani -
     
  10. Panze

    Panze 3rd gear

    Pitää kai tehdä sulle yks th700r4 kuntoon tuosta. sais vaan aikaiseks.
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos Oldsin 350 kiinnostaa, niin mulla on yksi täysrempattu Olds 350 Golden Rocket -moottori täydellisenä apulaitteineen (myös ilmastointikompura) ja koekäyttäkunnossa. Se on nyt pienikanavaisella A5 aluimusarjalla, 850cfm Quadrajetillä ja jollain kohtuunostoisella virinokalla (asteista ei ole tietoa). Isokanavainen aluimusarja löytyy tarvittaessa. Kone pienipalotilaisilla männillä ja on hoonattu ja kampiakseli koneistettu yms. perusjutut tehty. #8 Kansia laskettu 1,5mm ja kanavat portattu. Peltisarjat.

    Kampiakselin koneistus maksoi noin 200€ ja sitten osat päälle. Siitä voi haarukoida hintaluokkaa.
     

Kerro tästä muillekin!