1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

4L80E pakki taas hukassa

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja tst, 8.8.2018.

  1. tst

    tst 3rd gear

    Löytyy se muutaman minuutin odottelulla tai painamalla kaasua tai sitten ajamalla pakkoykkösellä parikymmentä metriä ennen pakitusta. Kakkonen ja nelonenkin takkuaa ja rysähtää joskus päälle.
    olisko tuossa askissa jokin venttiili jonka takertelu voisi aiheuttaa tuon vai öljystäkö (Teboil fluid e) johtuvaa jota oli edellisessäkin askissa josta katosi pakki kokonaan?
     
  2. paja1

    paja1 3rd gear

    Edellisellä 4L80:llä ajoin 150tkm Teboilin fluid eellä eikä koskaan ollu mitään vikaa :odeek: koneenvaihon yhteydessä käytin askin auki eikä mitään vikaa ollu kitkoissa tai pannoissa.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Pakille ei ole mitään muuta venttiiliä kuin se jota kepakko liikuttaa.
    Öölin painetta säätävä mekaaninen venttiili on kyllä kuuluisa takertelustaan ja se rikkoo pakin/kolosen rummun.
     
  4. paja1

    paja1 3rd gear

    Tai halkaisee männän. Jonkunverran kiinnostais että miksi se tebiksen öljy sen lootan paskoi??
     
  5. tst

    tst 3rd gear

    Mussäpäin lootaa se on ja saako vaihdettua öljypohjan ja/tai venttiilikoneiston irrottamalla?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Se vena on öölipumpussa ja sen saa alakautta käteen.
     
  7. tst

    tst 3rd gear

    Eli jokin pressure valve? Lontooksi.
    Jos käväisen hydraulipuljussa hakemassa mittarin niin minkälaisia paineita pitäisi laatikossa olla?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Gearhead

  9. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    joissain paineensäätökaroissa on semmonen nänni, josta pääsee pihdeillä vetämään sen pois, kunhan on ensin sokkapihdeillä napannu c-klipsin pois. joissain on vain tasopinta, mutta magneetilla sekin muistaakseni tuli alas. löytyy heti öölipohjan alta lootan etuosasta.
     

Kerro tästä muillekin!