4L80E transbrake murheita

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mikey_, 28.4.2019.

  1. Mikey_

    Mikey_ 2nd gear

    Asentelin tuossa CK-Performancen D3 breikin paikoilleen ja vaivuin samantien synkkyyteen.
    http://www.ckperformance.com/View/D123-AUTO-SHIFT-TRANSBRAKE-VALVE-BODY-EARLY

    Asennettu näiden ohjeiden mukaisesti:
    http://www.ckperformance.com/files/112573/4L80E D3 BRAKE.pdf
    Noh, eihän se toimi vähääkään.

    Ööliä on lootassa riittävästi ja breikin solenoidi saa jännitteen oikein. Linjapaine ok.

    Purin eilen venttiilikoneiston pöydälle ja tutkailin tuota solenoidia, kuinkahan paljon liikerataa tuollaisessa solenoidissa kuuluisi olla? Tämä ei vedä, kun varmaan 1-1,5mm. Myöskään pakki ei toimi, kun sen vaatisi tuon breikin aktivoimisen.
    Koitan laitella kuvat tuosta solenoidista tähän perään.
     
  2. Mikey_

    Mikey_ 2nd gear

  3. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ei tän tyyppisen solkun liike ole ton suurempi. Nää toimii yleensä silleen että koko ajan menee paine läpi ja kun sähkön laittaa päälle niin solkku vaan tukkii kanavan jolloin solkun takana oleva venttiili liikkuu.
     
  4. Mikey_

    Mikey_ 2nd gear

    Joo, kyllä mä olisin sitä mieltä, että tuo solenoidi toimii oikein. Jostain syystä nyt ei mene öljyä takapannan männälle, vaikka solkun aktivoi. Laatikon ohjain pyytää ykköstä kyllä, tämä varmistettu vaihtosolkusta mittaamalla.
    Laitoin nyt vakio venakoneiston takaisin ja kaikki toimii normaalisti. Tuon kikkareen tilauksen kanssa oli alkuun pientä hämminkiä, ja nyt ei oo ihan täyttä varmuutta, että voisiko tuo olla uudempaan laatikkoon tarkoitettu breikki, vaikka nimenomaan vanhempaan piti olla?
    Venttiilikoneistoissahan on jotakin eroa early vs. late-versioissa, mutta enhän minä sellasta silmällä osaa kattua ja myyjää ei kiinnosta pätkääkään meikäläisen murheet tuotteensa kanssa.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Tuliko sulle toi?
    4L8VB/ASTB-E
     
  6. Mikey_

    Mikey_ 2nd gear

    Joo, juurikin tuo sen pitäis olla.
     
  7. Mikey_

    Mikey_ 2nd gear

    Täällä edelleen tapellaan tän kikkareen kanssa. Eilen asentelin koneiston takaisin paikalleen, kun olin tarkistellut, että kaikki venttiilit liikkuu ja tiivisteet on ehjät.

    Kuinka ollakaan breikki toimi tän jälkeen jonkun aikaa, mutta seuraavana aamuna taas pakki/breikki hukassa.

    Nyt lykkäsin auton ulos tallista ja kävin koeajolla, niin edelleen kaikki eteenpäin vaihteet toimii hyvin. Pihassa koitin taas pakkia päälle ja saan sen kytkeytyyn, kun pistän shifterin pakille, breikkinapin pohjaan ja annan hiukan kierroksia. kun kierrokset laskee takas tyhjäkäynnille, pakki losahtaa päälle, mutta ei pysy kuin ihan hetken. Taas kierroksia hiukan ja kierrosten laskiessa pakki kytkeytyy taas hetkeksi.
    Testasin saman homman D3-asennossa ja breikki kytkeytyy samaan tapaan pakin kanssa,

    Tuon kikkareen kanssa tulee helvetin jäykkä palautusjousi servoon.( liekö nopeamman toiminnan takia?) ja accumulaattorin mäntä jätetään kokonaan pois.

    Voisikohan siellä takaservolla olla vuotoa niin paljon, että ei jaksa tuota jäykkää jousta vasten kytkeä pantaa, kun vakiokoneistolla ja HD2-kitin palautusjousella se toimii ihan sata.

    niin joo, silloikin kun se hetken toimi, niin bumb-boxia testatessa se piti aina kaksi nyppäystä ja kolmannella loikkas, kun hirvi ojan yli. Eli viivellä kytki pannan sillä kolmannella bumbilla.

    Ei tässä silleen kiirekään olis, kun viikon päästä pitäis olla Porissa ajamassa.:odeek:
     
  8. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ei tollanen pieni jousivoiman lisäys vaikuta sen männän voimaan millään lailla. Just kasasin kikkioliinan koneistolla 400toosan. Siinä on toi sama takaservojousi ja 6bar paineilmaa painaa pannan tiukkaan. Ja siellä on kuitenkin 3x ton verran sitä painetta käytössä. Etkö testannut paineilmalla kun koneisto oli irki?
     
  9. Mikey_

    Mikey_ 2nd gear

    Lähinnä meinasin, että jos siellä on joku vuoto, niin se voi silti jaksaa painaa sen männän sen löysän jousen kanssa, mutta ei ton kikkioliinan jousen kanssa. Paineilmalla menee pohjaan kyllä.
    Servokotelo on nyt kätösessä ja mittailen tapin liikeradan seuraavaksi.
     
  10. Mikey_

    Mikey_ 2nd gear

    3,8mm oli servon tapin liike. Vähän yläkanttiin, mutta specksissä kuitenkin. Samapa tuo on tässä vaiheessa vähän pidentää tappia, vaikka vika tuskin on siinä.
    Olisko kellään ideaa, mitä seuraavaksi tehtäis?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Oliko sulla koko kirstu osina ja modasit tirektirummun myös?
     
  12. Mikey_

    Mikey_ 2nd gear

    Kirstu oli center supportia myöden osina. Dual feed-sydeemit tein toosaan jo aiemmin.
    Sellasen havainnon tein, että kun pakki kytkeytyy, niin paine putoo 210psi:stä - > 110psi hetkellisesti ja nousee takas 210psi. Muilla vaihteilla ei tuota ilmene, liekkö njormaal toimintaa?
    Eikös pakille pitäis tulla boostia regulaattorilta, vai onko se eliminoitu tuon breikkikoneiston kanssa?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Eikös öölipumpusta tulpattu se reverse boost kanava.
     
  14. Mikey_

    Mikey_ 2nd gear

    No perhana, näinhän se oli. Kyllä se tuli tulpattua ja se vakio boost valve pirrattua. Tehdäänkö se boost valven aukaisu turbiinin öljyä varten vai mikä siinä on ajatuksena?
     

Kerro tästä muillekin!