4WD Chevrolet S-10 perän vetariongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Essex, 9.1.2025.

  1. Essex

    Essex Gearhead

    S-10 taka-akseliin panin uudet pyöränlaakerit ja tiivisteet ja sitten kiinni Moserin vetarit. Rupesi häiritsemään laakeripinta, joka noissa akseleissa on ihan vain sorvattu pinta. Laakeripinnathan kuuluvat olla kiiltävät ja kovat(?) Näissä kun takapyöränlaakerin rullaat rulla just vetoakselin pintaa vasten.
    Voiko nyt olla niin että noi mun uudet veoakselit voi käyttää vain C-clip savers:ien kanssa?

    Olisko jollain tähän hätään jotain ideaa, Toisenlaisa laakeria tms?

    Vanhat vetarit kyseenalaisessa kunnossa, uusissa 4-1/2" jako niinkuin vanteissakin, eli olis kiva pystyä näitä käytämään.
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Monesti noi aftermarket vetarit on tarkoitettu käytettäväksi C-clip eliminaattoreiden kanssa, eli eivät sovellu vakiolaakereille.
    Mikä osanumero vetareilla, löytyykö prosyyriä niille netistä?
     
  3. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Erikoinen GM-jako jos 4.5".
    Ettei ois kuitenkin 4.75" ?
     
  4. Isamu

    Isamu Gearhead

    Lukiko lootassa onko tarkoitettu C-klipsien vai eliminatoreiden kanssa? Ostin omaan autoon moserin vetarit niin tuotetiedoissa luki selkeästi niiden olevan tarkoitettu C-klipsien kanssa käytettäväksi.
     
  5. Essex

    Essex Gearhead

    Sain vetarit takaakselin mukana, ei ole mitään tietoja.
    4d sedan ja Isamu, toi on kai vastaus jota etsin.
    Kustom STW, vetarit porattu 5 on 4-1/2" kun on Ford jaolla vanteet.
    Eli jos alkuperäisiä vetareta pitäis otta käyttöön, niin kait menee slotti vanteethitsaukseen ja poraukseen, kun orggis vetareissa ei ole materiaalia toisen jaon poraamiselle.
    Harmittava taka isku, kun en tota ennen ajatellut valmiiksi.
    Kiitos vastauksista.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  6. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

Kerro tästä muillekin!