4x4 voyager jarrudynamometrissä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja MKultala, 27.9.2010.

  1. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Onko kellään tietoa, kuinka neliveto voyagerin jarrut pitäisi oikeaoppisesti mitata, kävin Ahvenenmaan ostokseni kanssa rekisteröintikatsastuksessa, ja en ajatellut asiaa suuremmin kun inssi pyyhkäisi rullille aivan normaalisti. Jälkeenpäin tuli mieleen, että kuinkahan tuossa olisi pitänyt toimia?
     
  2. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    toivottavasti ei hajonnut!
    Ei voi ajaa jarrudynossa ellei kaikki pyörät ole rullilla, niillä pitäisi kyllä olla asiasta tiedote.
     
  3. virta

    virta Gearhead

    Muista mainita katsastusmiehelle seuraavaksi!

    Olen katsastanut tuollaisen,,muisti vähän pätkii mutta ainakin käsijarru taittiin kokeilla ihan pitotuntumalla viemättä autoa edes rullille..
     
  4. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Onkohan tuo tiedote julkisesti saatavilla jossain.
    Tarvii huomenna soittaa tuolle katsastusmiehelle, kun nyt sais niiltä mustaa valkoisella, että noin on toimittu, olisi jälkeenpäin helpompaa tapella mahdollisten oireiden ilmetessä.
     
  5. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    4x4

    Jokunen vuosi takaperin muijan subaru oli leimalla jarrudynottu ja puoli-vajaa vuosi sen jälkeen meni joku etu-taka voimansiirtosysteemi remonttiin kun alkoi jurnuttamaan kovin. Korjaamo arveli jarrutestausta syyksi, mutta eipä siitä alettu kyselemään katsurilta. Autolla oli ajettu silloin noin 150 tkm.
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Neuvomisesta ei jotkut katsurit tykkää... Monikaan katsastusmies ei tiedä miten automaatti-diisselin päästöt mitataan jne.
     
  7. virta

    virta Gearhead

    Jos autostaan kunnolla huolehtii,sitä ei rullille ajeta.Ei tarvi sitten jälkikäteen porata että on nyt hajalla.
     
  8. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Kysäsin asiaa katsastusmieheltä, oli huomannut tuon asian ja ajoi nimenomaan penkkiin, jossa rullat pyörivät eri suuntiin, jolloin kyseinen auto voidaan testata. Asiallisesta toiminnasta ja vastauksesta kiitokset katsastusmiehelle.
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Viimeks ku vein 4X4 Voyaa leimaan niin rullille joutui. En sano inssin nimeä enkä konntorin sijaintia, muuta kaikki tietävät kenestä on kyse kun kuulee sanan Mulkku. On kirjoittanut tännekin omalla nimelän ja se rimmaa aika hyvin Mulkku etuliitteen kans.
    Mulkku ajoi autoa ja käytiin nosturilla. Kaiki ok. Sitten se sanoi että tätä ei tarvitsisi laittaa rullille, mutta se haluaa nähdä varmuuden vuoksi onko noi (uudet) jarrut noin hyvät. Haki jostain varastosta irtorullat mitkä laitettiin sen akselin alle mikä ei ollut niiden jarrupenkissä. Kaikki ok. Paitti ku etupää oli niiden rullilla ja takapyörät irtorullila sä kämmelsii jotain ja toinen irtorullista lähti alta kuin nato ohjus. Noin metrin päästä mun jaloista. Lähti tosi kovaa ja siinä ois jalat lähteny jos ois muhun osunu.
    Ne ois pitäny kiinittää maahan tai jotain. Mulkku naureskeli. Mä en.
    Se ei ole pakollinen ja olisin sen voinut kieltää, kuulin myöhemmin.
     
  10. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Turun suunnilla hiljan, 31 vuotta vanha Dodge Steppari Full Time 4WD:llä
    jarrutestattiin 70-luvun malliin: takapiha kiihdytys ja jarrutus,kunnossa!
    Rullille en olisi kyllä laskenutkaan kiusattavaksi.
     

Kerro tästä muillekin!