5.0 street musse projekti.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja maverick, 28.12.2010.

  1. musse

    hienoa siistiä työtä taas ! vai kaupan kautta kotio eihän tonne sovi kun patonkeja putkien väliin.kato et on esteet poissa koetaulun alta et mahtuu lapa.........hienoo seurata kun joku oikeen toteuttaa, toiset ne vaan haikailee :-?
     
  2. Akke

    Akke 3rd gear

    Kyllä näin väitetään että Prochargerit ovat vahvempia kuin Vorteckit. Onneva ja intoa kilpurin tekoon eikä muuta kuin valtavia aikoja tulevana suvena. Chevy2:koselle täällähän se isolohko nova makailee kaverin tallissa mistä olisi helppo jalostaa kovettu katupeli kun jo vaparina tuuppasi matalaa 9 ja varmaan voisi olla kaupan/vaihdettavissakin kun vain joku jaksaisi kysellä itse omistajalta.
    T.Akke/Sometime Racing
     
  3. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    ^Ainakaan yleisesti ei ole kehitelty Prochargerin laakerointia Vortechin tapaiseksi vaan päinvastoin....

    Sillä siitä divideristä eli levystä kaasarihatussa kyselin kun oon törmännyt hieman toisistaan poikkeaviin mielipiteisiin, jotkut pitää sitä ehdottomana ja toiset ei halua sitä missään nimessä. Toimivuutta en epäile ja olen kyllä tutustunut kys. pajan tuotoksiin.
     
  4. superbird

    superbird Gearhead

    Tassa alkaa olla aineksia uuteen paakaupunkiseudun nopeimpaan!
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Aineksiihan siihen on kaikilla, erityisesti niillä jotka ei pukeilta koskaan irtoo.
     
  6. maverick

    maverick Gearhead

    Kuhan nyt eka sais auton nippuun ja toimiin niin katotaan mitä on tarjolla sitten...
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Selväähän on, et ku kaikki on kohallaan niin kulkeehan tuo. Mut en sitte tiedä mistä johtuu, radoistako vai mistä, mut toistaseks meillä ei ihan huikeita suorituksia olla nähty. Yks suuri syy lienee se, että meillä ajetaan niin vähän, tollaset laitteet vaatii välttämättä vakio-olosuhteita, vakiosuorituksia ja järjestelmällistä testausta, että niistä saa kaiken irti. Jenkeissä noilla ajetaan jo ennen "ensimmäistä lähtöä" yleensä ammattimiesten toimesta enemmän kun meillä useemmassa kaudessa. Mut voihan se olla, et Juholla käy samanlainen "joulu" kun meilläkin. Mun mielestä lähtökohdat on jopa paremmat siinä mielessä et toi tekniikkaosasto on "tried and true", eli jo ennakkoon tietoo siitä et mitä sen suunnilleen pitäis tuottaa ja mitä tollaset kopat menee kun asiat on kohallaan.
     
  8. maverick

    maverick Gearhead

    Joo, sen tiedän että kovaa tullaan ajamaan, mut missä vaihees?
    En odota joulua, tarkotuksella yritetään hommaa palikoita mitkä on todettu toimiviksi,
    Eikä lähetä itse tekemään kaiken maailman virityksiä. Aikojen suhteen on tavoite että 8.5s
    Menee rikki sitten kun auto toimii kunnolla, millon se toimii? Pitääkö laittaa 800cid moottori ahdettuna että päästään tavoitteeseen, en tiedä voi olla?
    Nöyrästi uhoten, toisilta apua pyytäen, mutkitellen 1/4 milesiä kerralla lapa lattiassa, olis tarkotus edetä tässä projektissa..

    Juho
     
  9. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Isolohkot ahistaa ja Pikkulohkot tirisee!

    Hieno Projecti. Lisää ahdettuja autoja Streettiin vaan!
    Cooleri näyttää olevan sama ku mulla Hyttysessä. Toimii kyllä hienosti.
    Toivottavasti saatte kaiken kuntoon kevääksi, seuraillaan mielenkiinnolla.
     
  10. mafo

    mafo 3rd gear

    hienoa että joku oikeasti rakentaa jotain eikä vaan valittaa... :poff:
     
  11. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Piti laittaa tähän sun kuva 850600 mutta en saakkaan. Se sulla ilmeisesti vaatimaton tavoite mikä tilanne tuossa kuvassa on, eli Vippi jää jo viivalla? Lievä uho aina paikallaan, muuta nyt sulta meni yllästyksen etu kun uudella autolla tulee tontille ja pesee kaikki. Ny jo me kaikki tiedetään että toi tulee menee isoo kovaa.
    Osat, osaaminen ja asenne ovat kunnossa ja kokemustakin nopeasta, mutta ei ihan noin nopeasta, siis 7sek vielä ole, mutta se tulee.
    Repeli toivottaa nopeita aikoja ja kuuluisuuksien päänahkoja.

    Vittu! Mä oon aina ollut 1,5 sek jäljessä meidän nopeimmista. Tolla teorialla menen siis ens kesänä matalia ysejä.
     
  12. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Ai niin vielä.. Älä ota (ahto)paineita liikaa.
     
  13. maverick

    maverick Gearhead

    Kiitoksia kannustuksesta kaikille! 8)

    Tutkin tossa männän tappeja ja totesin aika painaviksi tapit, 184,5gram/kpl.
    Aikasemmin ajannut n.100grammasilla. Tapeilla pituutta 2.95", halkasija
    letukan .927". Miltä paino kuulostaa? Kamat on kyllä tilattu siinä mielessä
    että joskus sais ahtoo yli 25psi.. Männät ja tapit diamondilta.
    Aikasemmin ollu kyllä tapitkin lyhyempiä.
     
  14. maverick

    maverick Gearhead

    Moro, miten oot kiinnittänny coolerin? ootko hitsannu latat alle vai?
    Onks sullakin erillinen vesisäiliö hyttysessä?
     
  15. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Juuri näin, tässä yksi kotimainen katufoxi joka on seissyt tässä "tilassa" jo toista vuotta. :poff:
    http://turbo.bomber.fi/modules.php?name ... emId=73060

    Tsemiä foxin niputtamiseen :pinup:
     
  16. shr1

    shr1 Gearhead

    Hyvältä näyttää!

    Vähän eri luokan laitteesta kyse, mut mulle tuli järeemmät tapit mäntävalmistajan omien tilalle tohon turbopataan ja niillä painoa samalla halkaisijalla, mutta puolisen tuumaa lyhysempinä 141g. Nää nyt tuli vähän niinkuin varoiksi laitettua, kun kuulemma taipuilevat lähestyttäessä nelinumeroisia lukuja. Tuhannen hepan tuolla puolen ja noilla paineilla ei varmasti yhtään liian karskit noi sun tapit.
     
  17. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Hitsattiin latat molempiin päätyihin ja pultattiin suoraan runkoon. Oli toi cooleri edessä vielä viime suvena, mutta nyt muuttaa sisälle.
    Ekana kesänä ei kiettätetty vettä ollenkaan, vaan vaihdettiin aina lähtöjen välissä. Ahtojakaan ei ollu paljon 0,9-1.0bar. Imulämmöt oli luokkaa 35C astetta. Sillon moottori oli säätämättä ja oli jokseenkin bensa jäähdytteinen. :D
    Viime kesälle lisättiin sitten paukkuja ja lämmöt alko nousemaan jopa 50C asteeseen/ 1.2bar ahtoja.
    Em/ Finaaleissa saatiin käyttöön vesisäiliö ja kunnon kiertovesipumppu. Lämmöt laski taas sinne n. 40C asteeseen ja ahtoo noin 1.4bar. 8)
    Ens kesä kertoo mitä lämmöt on sitte kahella kilolla... :eek:
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    En ny ihan tarkkaan enää muista omia ahtolämpöjä tolla air/air coolerilla, mut ie ne hirveesti korkeempia ollut. Mieles käynyt CO2 jäähdytys tollekin, mut kun auto ei viel oo edenny ajovalmiutta puretummaks, ni kattoo nyt mitä tulee tehtyä ja mitkä taas jää johki hamaan....
     
  19. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Hyvä esimerkki on täällä tuo Sonoman rata. Tosta vähän perspektiiviä hommiin
    http://www.infineonraceway.com/raceway/race/brackets/ ja tohon päälle
    http://www.infineonraceway.com/raceway/race/drags/

    eli kausi alkaa tammikuussa ja loppu marraskuussa, parhaimpina kuukausina maaliskuusta eteenpäin pääsee kiskoo 4-6 kertaa/kk prepatulla radalla niin paljon ku päivän/illan aikana ehtii.
    maksaahan toi normikeskiviikko ton 25$... autoja pyörii siinä likimain 200-400 paikkeilla, tosta bräkettieventistä en tiedä miten paljon populaa on. About samat varmaankin.. eli ei toi kukkaron päälle pahasti käy jos kuukaudessa vaikka 4 testi-iltaa ja 100$ eli 70 euroa olis kustannus
     
  20. maverick

    maverick Gearhead

    Onks noihin anustappejen painoihin mitään kommentoitavaa? Onks rellu8 minkälaiset tapit hyttyses, entäs Jykä vipis?
     

Kerro tästä muillekin!