5.0 street musse projekti.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja maverick, 28.12.2010.

  1. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Mun tapit on .990 halkasialla ja pituus siinä n.3" pitkät.
     
  2. maverick

    maverick Gearhead


    Muutama osa kuva lisätty kuva blogiin, anteeksi kuvissa näkyvät mopar aiheiset tuotteet.
    Kuvista kiitos Superbirdille.
     
  3. maverick

    maverick Gearhead

    Paljonko painoo? Noi meidän 184.5gr. 2.95"/.927".
    Täytyy hitsuttaa tohon meidän cooleriin myös tassut.
     
  4. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Painoo tapeilla: 146g ja pituus: 2.75" halk .990"
    Elikkä aikas tymäkät tapit.
    Ei minkäänlaista silmin havaittavaa muodon muutosta parissa vuodessa.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    En muista tapeist painoo, mut kai niis reikä oli keskellä läpi asti? Ei oo ollu mosa purettuna muutamaan vuoteen, mut viimeks ei tapeissa(kaan) ongelmii. Mäntii vaihdettiin 4, tappei ei.
     
  6. dd64

    dd64 Gearhead

    Kyllä on hienoo työtä. Mutta jos oikeesti meinaatte ton ihan rekisteröidä kadulle, niin saanko tulla leimalle mukaan? Ton putkiviidakon läpi löytääkseen leimamies tarvii kyllä tarkan kartan ja kompassin! Oma kokemus: Omassa ei ole kuin 6-piste kaari ja vuosileimalla yhtenä vuonna hymyilin sisäisesti kun katsuri kampes itteään autoon. Lopulta kun pääsi penkille aloitti normaalilla äänellä: kyllähän auton tulee olla sellainen, että normaali ihminen pääsee sisään. Käänsi katseen muhun ja jatkaa huutamalla ja kovaa: JA ENKÖ MINÄ MUKA OLE NORMAALI!!! Arvatkaa irtosko leima?
     
  7. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    hienolta näyttää. :D
    Tälläisiä lisää
     
  8. Porsas

    Porsas 3rd gear

    +1 leimalle mukaan (seiskaneliskanttiseen kaaria mietin vähän samalla ajatuksella) Paljonko tuo maksaa tuo pääsylippu mukaan tuonne leimalle :wink: ?
     
  9. NineBall

    NineBall 1st gear

    Jaaha, nyt se sun projekti sitten paljastui. Olisi ollut kiva nähdä yllärihevonen radalla. Uuden pelin tekemisessä on kaikkea haastavaa, mut päättäväisyydellä pääset maaliin. Onnea rakenteluun !
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    No olisit kysynyt, että monessakos tehdasvalmisteisessa urheiluautossa olet käynyt istumassa :odroll: Ei mikään laardipallo välttämättä lamboonkaan tuosta vaan itseään änge. Jos tuosta alkais taistelemaan, niin kyllä mä uskon että sen puolesta leiman sais. Ja oviputkethan sai olla irroitettavat (?)

    Mutta luulen että joku saattais puuttua tuommoisten turvallisuuteen siviiliajossa. Tuossa kehikossa pääsee hengestään kun joku ajaa kävelyvauhtia kylkeen tai perään. Kallo halki.

    Hieno projekti kyllä! Mihin muuten vyöt tulee kiinni?
     
  11. valiant65

    valiant65 Gearhead

    SFI-FC-kehikko pitää tietty pehmustaa SFI-pehmusteella (mikä on kyllä joo kohtuu jämyä tavaraa...). :odroll:

    Ja on todella mahtava projekti! Lykkyä pyttyyn! Yks kyssäri: tuleeko ajokorkeus olemaan ns. normaali korkea, vai onko perän korviin tulossa muutoksia joilla IC asettuu kohdilleen myös "linttakorkeudessa" ?
     
  12. laakkius

    laakkius Gearhead

    Tätä prokkista tulee varmaan seurattua, te nyt toteutatte sen mitä mä suunnittelin tuloksetta useamman vuoden... :rotfl:
     
  13. dd64

    dd64 Gearhead

    No olisit kysynyt, että monessakos tehdasvalmisteisessa urheiluautossa olet käynyt istumassa :odroll: Ei mikään laardipallo välttämättä lamboonkaan tuosta vaan itseään änge. Jos tuosta alkais taistelemaan, niin kyllä mä uskon että sen puolesta leiman sais. Ja oviputkethan sai olla irroitettavat (?)

    Kyllä mä leiman sillä kerralla sain! Mut kyllä se vaati diplomatiaa aikalailla että sain ukon leppymään. En mäkään sano että olis mahdotonta tota leimata. Toivottavasti se leimataan! Tommosia ei ole kadulla koskaan liikaa... On vaan noilta konttoreilta sellasia tarinoita kerrottavana, ettei uskois... Aina ei ole helppoa.
     
  14. maverick

    maverick Gearhead

    Valiant kuusvitoselle, en tajunnu ihan kyssäriäs, mut auto on tarkotus saada ihan "tonttiin" eestä ja takkaa. Coiloverii jokukulmaan, anti roll baaria, säädettävää offset
    tukivartta yms.. Perä tuli tänään laakkosen makelta racesplacesta, kiitos sinne.
    Make kaventi 7cm molemmista päistä, maximi kavennus kun käyttää tukivarsia vakiopaikalla. Perä on 8.8", 35 rihlasil vetareilla ja spoolilla.
    Motin alakerta lähtee viikolla Eskon huomiin vantaan moottori koneistamoon.

    Ysipallolle kiitos tsemppaamisesta. Piti rupee tarkotuksella julkisesti projektista uhoomaan, niin vois saada auton valmiiksikin tai muuten ei kehtaa enää näyttäytyä
    Julkisesti.

    Leimaaminen ei tuu olemaan mikään probleema. Kauppakassihan tästä tulee, foxilla kesät talvet, nyt joutuu ajeleen jollain vakio gt foxilla. Mut kesäl on kiva käydä jumbon cittaris kun on tuhat heppaa enemmän käytös...
    :rotfl:
     
  15. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Olen vaan antanut kertoa itselleni että tuo foxin tontittaminen JA alustan toimivuus isoilla tehoilla (yli 800hp?) ei olekaan niin helppoa. Eli tukivarsien kuviteltu leikkuupiste ei ole lähelläkään ideaalia jos autoa madalletaan niin että se näyttää hyvältä. Siksi monet nopeatkin stock suspension foxit on vähän karun korkeita. Esim. YB:llä on iso topicci tästä.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joskus muinoin tota kaariasiaa kans ihmettelin, et nehän on oikeesti vaaralliset jos ei oo pehmustettu. Toi SFI pehmuste kyllä hoitaa ongelman, mut toki myös tuppaa rajoittaa näkyvyyttä entisestään. Meille ei oo koskaan valitettu hankalasta sisäänpääsystä, vaikka Löijyssäkin se oli lyhellä etuovella ja orkkisratilla + penkillä, no, ei niin kauheen mutkatonta. Ja näkyvyys vyöt kiinni ainakin meillä on kyllä käsittämättömän olematon vaikka oli peilit molemmissa ovissa ja sisälläkin. Mut eihän tos sillee oo kun pari putkee jotka moisen vaivan vaiheuttaa; sopivasti kyhätyssä ekhikossa ne vaikka laikkaa pois leimaan ja tekee sitte uusiks. :rotfl:
     
  17. maverick

    maverick Gearhead

    En tiedä mikä korkeus olis hyvä, täytyy varmaan itse testaamalla löytää se.
    Laitakko linkin tohon keskusteluun jos löydät sen vielä. Aika monen korkusia noita tosiian on esim. john uristin foxi aikas matala ja ajelee vissiin vakio tyyppisellä alustalla 7s pintaan, taas Jason lee niminen heppu ajelee samanlaisel tekniikalla kun me bf goodrich radialeilla korkeita seiskoi suht korkiilla autolla. Laittaisin autoista kuvat, mut kun tällä kännykällä on niin vaikeeta..
    Olishan se hieno jos on matala,mut jos nopiimpi off road mallina niin ajetaan niin.
     
  18. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Jou.

    http://www.yellowbullet.com/forum/showt ... p?t=172353

    Itekin haluisin saada pitkäkaton alas, mutta ilman tukivarsien kiinnityspisteiden muutoksia tukivarret menee hassuihin asentoihin. Mulla on itseasiassa vieläkin hassummin kun ylävarsien kp:t on 9":ssa ylempänä kuin 8.8:ssa. Alatukivarsien säädettäviä korvia saa kyllä esim Team Z:lta tai Racecraftilta. Mun budjetista ne menee yli mutta teille vois sopiakin? :D
     
  19. maverick

    maverick Gearhead


    Joo meillä on rajaton budjetti, just sovittiin monivuotinen sponsori sopimus erään
    Suuren kansainvälisen pankin kanssa..
    Kiitos linkistä, täytyy lueskella läpi. Team Z:lta tuli anti rolli tilattua ovat jenkki pojjaat kehunnu firmaa. Racecraftilta ehkä 2" madaltava olkaakselit, katotaan eka miltä auto näyttää. Täytyy tutkia tota alatukivarsien kiinnitys systeemiä mitä tehrään sen kanssa.
     
  20. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Ne droppispindlet kannattaa hommata ihan senkin takia että bumpsteeri minimoituu ilman älykääpiömäisiä holkkipinoja.

    Tossa vähän visioo siitä alatukivarren korvakkeen korjauksesta (TeamZ, samat käikäleet voi hitsata orkkiskorvan päälle tai itekseen nippuun kuten tässä):

    [​IMG]

    Racecraft (olikin halvempi kuin muistin, noin $150):

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!