5.0 TBI ei saa soppaa

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 21.4.2019.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    nojoo tämä on totta tässä tapauksessa

    yleisesti ottaen nuo diagnostiikat pelaa paremmin kuin ennen milloin oli näitä liiallisia kaikki vaikuttaa kaikkeen juttuja mitkä ajaa lottoamaan.


    Jos kaasari tulvii aina vaan vaikka puhdas ja paine sopiva niin sillon neulan lisäksi ei jää kuin uimuri? Toki messinkinen ei ole niin vittumainen kuin ne huokoset jotka saattaa imeä lisäpainoa itseensä? Lopuksi sohlon kaasarin voi hyvillä mielin vaihtaa.


    Sitten vielä tää vanha valitusvirsi huonoista osista varsinkin sähköpuolella.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Rochesterissa voi joku unehtaa sen muovipalan pois... Ja kun kasaa osista, niin kaikki kannet ei käy kaikkiin runkoihin, vaikka pitäs olla "yhteensopivaa" mallia. Tulvii.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Gearhead

    Joo quadra on aika taideteos ja on omista kaasareista ollut se, mikä voi mennä tiutau yhtäkkiä pahemmin kuin peruskaasarit.


    Quadra on mulle vähän kuin tbi, mininaalisia etuja mutta ok kun toimii. Muuten haitat vie voiton hyödyistä.
     
    xarper tykkää tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    No ei vie. Mut onhan siinä ihan sama ku nyt tässäkin, jos ei viitti perehtyä, niin tuntuuhan se vaikeelta.
     
    Camino'79 ja jariha tykkäävät tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    miten niin niitä ei muka nykyään ole paljon? esim. Matala jännite tekee koodin aina joka paikkaan, jotain audin mukavuusjärjestelmää on ihan toivotonta diagnosoida vikakoodien avulla. Joku satunnainen sytytyskatkos tekee sytytyskatkoksen koodin lisäksi myös mahdollisesti antureihin vikakoodin kun tuon ahetkenä menee arvot ja mahdolliset säädöt säätörajojen yli samaten myös saastejärjestelmiin koska katalysattori ei pystynyt putsaamaan saastetta kokonaan.

    en osaa sanoa kumpi on huonompaa mutta nykysinkin ilman kunnon mittausta vikakoodien perusteella diagnosoiminen on enemän tai vähemmän hakuammuntaa.

    Kaasarin vaihto ei ole vian diagnosointia.
     
    caprice305, Camino'79 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    tai monet erimuotoset uimurit ja niiden kanssa kuuluvat pensapinnan säädöt, uimureiden painoja ei ole listattu missään tai en ainakaan ole löytänyt.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    sulle sopisi hyvin SU kaasutin itsekeskittävällä neulalla.
     
    Camino'79 ja jariha tykkäävät tästä.
  8. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    ite olen nähnyt ongelmana etten ole löytänyt esim. tbihin sellasta Doug Roen quadrajettikirjan tyylistä kirjaa missä toiminta olisi selostettu yhtä seikkaperäisesti.

    Ehkä shop manuaalit mutta taitaa olla kiven alla digitaalisenakin vielä ton aikakauden laitteisiin. esim. 1985 oldsi cruiseriin ei löytyny mitään kirjaa eikä pdf-kirjaa kun koitin joskus ettiä korjaamo kirjaa siihen että tajuisi mitä ne kaikki aakkosyhdistelmä-purkit ja päkkänät siellä konehuoneessa tekee.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Kyllä niihin tehtaan kirjoja löytyy yleensä. Ne vaan maksaa vähän ku vertaa mitääntekemättömiin Chiltoneihin ja Haynesseihin.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    en itte ole löytäny mutta en ole paljoa kyllä etsinytkään. 50 euroa nuo taitaa painettuna usein maksaa mutta ovat hintansa arvoisia.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

  12. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    jaaniijuu sillon kun hain noita en ollu tietonen ebay maailmasta mistä saa kaikkea.
     
  13. jariha

    jariha Gearhead

    parivuotta sitten 307/rokkari hc 89, ei kattia:D tänä keväänä sama kombo imuvuodolla 570 hc, just tänään mietin mikä ois nyt arvo kun tuntus käyvän raskaasti taaso_O
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    virrat päälle antaa pari sekkaa pumpun käydä paineen nostoon,sitten öljypaine pitää nousta yli minimin,jakajalta tulee tieto ecm lle suuttimia varten. mulla on 93 tehdasmanuaalit joissa satoja sivuja esim pelkästä tbi stä,fueljaemissionvajaa900 sivua. kaasarointi on meno siitä mistä aita on kaatunut.hyvä laite ja aika yksinkertainen.vetoketjukin on monelle vaikea selvittää,vaihtasko napit.ota yhteyttä jos kiinnostaa parilla kympillä digi manuaalit.
     
    caprice305 ja xarper tykkäävät tästä.
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu jos malttaa ruuvata erikseen ajo ja leimasäädöt. Sytty helvetin myöhälleen ja tyhjäkäyntiseos reilusti laihalleen. Mutta mites käy kun kattivehkeestä pitäs saada ne päästöt myös korotetulla joutavalla? Eli 2000-3000rpm??
     
  16. jariha

    jariha Gearhead

    eiks vakio säädöt käy.... niillä ite menny? kierroksillahan se toi toimiessaan vetää helevitin laihalle että ihmettelen miks niihin on aikanaan pitäny ilmapumppu ja katti laittaa?? syttyä en oo kääntäny 4-vuoteen... tosin nyt meinasin kokeilla;) tsori nyt lähti laukalle aiheesta ja rupesin sekoileen kaasaria?
     
    sdfsd tykkää tästä.
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Ei ole työkaluja kumpaankaan joten hankala testata. Nippelitepolta tulossa tuo aikasemmin linkattu kalu jos tuo TBI vielä kummittelee siellä siinä vaiheessa kun se saapuu.
    Ja miten se paine enää vois olla liian pien siellä kun kaikki on uutta mikä siihen vaikuttaa oikeestaan?

    Eka ja toka kohta täyttyy kyllä ja pumppu pyörii startatessakin joten eikai tässä enää jää paljoo vaihtoehtoja kun se signaalin uupuminen tjsp kun kerran ruikkaa vaan aina kun rupee starttaa.
    Jos toi ICM sen vahingossa korjais vaikka...
     
    Muokattu: 27.4.2019
  18. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    On mulla muuten tbi:n jakajan runkokin, täytyy tänään kurkata miltä se näyttää. Muistaakseni kiinalainen oli sorvannu eri paksuisen akselin niin ei käy gm:n alkuperäiseen jakajaan.
     
    xarper tykkää tästä.
  19. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Sen pulssin testaa sillä 9v patterilla...
     
    jariha tykkää tästä.
  20. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Tietty tekee ledin tms samalla vastuksella kuin suuttimet ni saa noid valon
     

Kerro tästä muillekin!