5.0 TBI ei saa soppaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 21.4.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En kyllä itse ole keksinyt niin isoja hyötyjä. Kulutus voi hieman pienentyä mutta puhutaan pienestä erosta.

    Ryyppy on ihan hyvä toimiessaan, vaan mulla ei ole ikinä superkiire varsinkaan talvella lähteä kylmällä koneella suoraan ajoon. Tarpeeksi pätevää ryyppyä saa myös edeliin sähköllä tai vaijerilla.


    Kolmessa eri autossa quadra jättänyt pulaan kun temppuilut alkaneet ihan tyhjästä, voihan se peruskaasarikin varoittamatta särkyä mutta omalla kohdalla muut pelanneet paremmin tämän asian suhteen.


    Perehtyminen vie aikaa ja jos auto on kunnon ajossa, kyllä se jatkuva temppuilu vituttaa. En muista edes monestiko aamulla tukehdu oldsikin bensaan kun quadran ryyppy vetikin vitun päähän vaikka bi metallijousesta lähtien kaikki oli kunnossa ja monena päivänä se taas toimi.


    Tai muutaman kerran cadillacin quadra päätti kesken ajon rikastaa, ja yllätys oli mukava kuin 18-20litran sijaan paloi 30litraa maantiellä pitkillä reissuilla.



    Ruiskuja ja kaasareita voi harrastaa tai sitten voi olla tylsä ja hakea selkeitä ratkaisuja
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oletin, että esimerkissä olis aiemmin toiminut auto joka sulkee kasausvirheet pois
    kaasarin vaihto on aika pätevä vaihtoehto jos on runko halki, kansi kiero tai muuta isompaa mitä ei kannata lähteä arpomaan jos autolla pitäisi ajaa. Voihan sen kanssa tapella ajan kanssa.



    Kyllä nuo diagnostiikat pelaa kun vähän osaa tutkia niitä. Toki tässäkin ääripäässä liian tuore sähköhelvetti voi olla liian sekava.

    Moottorinohjauksessa moni helppolukuisia kun näkyy se mitä pitäisi olla/tietokone pyytää ja realitulos siinä vieressä.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    itelle tyhjäkäynti on ollu vaikein ja tuo tulee sitten suht helposti jos kaikki mm. pensapinta on ok ettei ala ruikkimaan epämääräsesti pääpiiristä liian äkkiä.
     
  4. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Eipä taida paljoa olla hyötyä näistä yön jutuista kysyjälle?
     
    Muokattu: 27.4.2019
    xarper tykkää tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Aika perus oodeeta, onneks näytti ekalta sivulta löytyvän kaikki oleennainen :D
     
    speedy tykkää tästä.
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kuulostaa enempikin kasaroinnilta.. tai karpovoinnilta...
     
    sdfsd tykkää tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onneks tästä oli hyötyä
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos olis ekasta sivusta lähtien ollut paskanjauhantaa tai kaasarin tyrkytystä niin sitten. Ohjeet monelta taholta annettu niin kyllä sitten saa vähän juttu lentää?

    Tosiaan yhtä hyödyllistä on viesti missä tokaistaan jonkun aisan hyödyllisyydestä :wc:
     
    Gary Grand ja xarper tykkäävät tästä.
  9. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Joo. Antakaa vaan jutun lentää. Tämähän on tätä some-elämää.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Sry meni ohi, pitääkin itse katsoa se
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    näköjään.... Turhaan höpöttelin sit koko aika... Attanan näytä lukemattomat ei aina toimi
     
  14. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Itselläni on ilmennyt vastaavanlainen ongelma,toisinaan kylmänä startatessa ei avaa jostain syystä suuttimia,lämpimänä lähtee kyllä käyntiin ja korjausoppaan mukaiset mittaukset tehty->ei löytynyt vikaa.Olen suuttimista saanut bensaa tulemaa myös siten että (jokainen kokeilkoon omalla vastuulla) olen ottanut jakajasta puolalta modulille menevän 2 piuhaisen liittimen irti ja laittanut takaisin joitakin kertoja virrat päällä jolloin antaa suuttimesta pienen määrän ainetta kerralla ja näin olen saanut koneen käyntiin kun ei ole startti bensaa ollut saatavilla.Itse epäilen pickup coil:ia tms. joka ei anna pyörintä tietoa.Uusi jakaja on kyllä jo varmuuden vuoksi postissa tulossa ja standardin tekemä icm vaihdettu 2000 km sitten.Bensanpainetta en ole saanut mitattua kun amerikkalaiset eivät halunneet lähettää Suomeen läppärunkoon tulevaa adabteria (R.V. Morse machine) ja suodatinkin on vaihdettu erinlaiseen uusien linjojen teon yhteydessä niin ei käy nuo suodattimen tilalle tulevat adabteritkaan,ennen kuin saan tehtyä käypäsen.Pumpun releen liittimen kun ottaa käynnissä pois niin auto ei sammu eli öljynpaine anturikin toimii.Auto toimii kyllä muuten ajossa ok,kunhan saa ensin käyntiin.Tuleeko jollain muuta mieleen mitä kannattaisi tarkistaa vielä???WinAldl on käytettävissä ja se vähän mitä sitä ymmärrän niin tps ja lämpötila anturi ovat ok.
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    En kyllä heti keksi suoraa vastausta, mulla teki toinen suutin joskus jumin, napautin sitä muutaman kerran patterilla ni aukes, sit toimi. En keksi kyllä syytäkään että aukes, muutakuin että mä en rumpalin sormillani saanu yhtä nopea signaalia tms.... Mutta että sulla olis molemmat jumissa niin... Ja vielä uusiutuis? Kokeilisin ehkä just patterilla ens kerralla, se ainakin laskis pelkän suutin vian pois?
     
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tai sit tilaat sen noid valon mikä tulikin sport trukilta
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kannattaa noihin usa osiin esim icm myös suhtautua niin, et valmiiksi voi olla rikki tai nopeasti hajota. Sotkee vianetsintää kun luulee vaihtaneensa osan uuteen ja toimivaan.
     
    Gary Grand ja caprice305 tykkäävät tästä.
  18. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Joo tämä on jo tuttua puuhaa kun tekeevät kaikki sähkö osat kiinassa.Näissä ei taida takuu toimia Suomesta ostettaessa kun Standard lupaa icm takuuksi 5 vuotta tai 50 000 mailia.On tehnyt kyseistä vikaa aiemminkin ja uusimalla icm on korjaantunut.Nyt vain jäin tutkimaan tarkemmin kun tuo icm on kohtuu vähän ajettu ja toimii kun saa käyntiin.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rockautossa takuu kyllä pelaa ja uuden osan saa ilmasiksi tilalle. Vituttaa se silti niitä kokoajan vaihdella ja arpoa vikaa.
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Onko joku päässyt takuuajan ulkopuolelle, jos standard antaa 50k mailia :eek:
     
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!