5.0 TBI ei saa soppaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 21.4.2019.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Esim tässä tapauksessa näkisin että parempi paikka olisi jakajan takana tulipellissä kiinni, omassa siilissään. Siinä se tasais lämpöään, ja pysyis viileämpänä kuin kone? Tietenkään tällekään ei olisi tarvetta ilman standardia.
     
  2. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Konehuone ei ole kaikista helpoin paikka elektroniikan sijoittelulle ja siellä helpoin ja paras yleensä on naittaa koneeseen niitä komponentteja. Ja konehuoneen lämmöt seilaa huomattavasti enemmän kuin moottorin lämpötila.
    Toki täällä nyt harvemmin hullun kuumaa on, mutta mieti se vehje vaikka aavikolle tai johonkin kuumaan paikkaan ja mieti jäähdytyksen riittävyyttä.
    Ja kohtuu paikka sille 6.5 fsd:lle tavallaan, mutta kun kierto loppuu niin kerää hyvin lämmöt ja aikaa myöden käy huonosti.
    Ja toki moottorit/tekniikka tulee klönteissä että on nopea koota linjalla.
    Autot on täynnä kompromisseja toki aina. Liiketoimintaahan se on ja hyvin kilpailtua touhua.
     
    Jussi289 ja caprice305 tykkäävät tästä.
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Jos kumpaakaan ei jäähdytetä niin veikkaan että kone kuumenee enemmän. icm uskoakseni hajoaa viimeistään 200 asteen kohdalla ja kone vielä jatkaa lämmön kehittämistä sen jälkeenkin.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onhan näitä tapauksia, kuten eräs SS454 pick up, jossa mikään moduli ei kestänyt kun hetken omalla paikallaan jakajassa, myös jakaja vaihtui välillä useampaan kertaan ollen välillä myös billet-tyyppinen merkkijakajakin, aina sama juttu.
    Lopulta kun siihen tuli erillinen alumiinista koneistamalla teetetty jäähdytyslevy rintapeltiin ja moduli siirtyi jakajasta sinne, niin alkoi kestämään.

    Tuollaisen pick up:n ahdas konehuone, jota viritetty isolohko peltisarjoineen kuumensi niin, että jakajan lämpötila koneen takana lähestyi vain sitä pistettä että moduli ei enää jäähtynyt tarpeeksi...saattoi olla kyse myös koneen sammutuksen jälkeisestä lämpöpiikistäkin.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Tää on nyt saatettu päätökseen ja kaikki hilut on huomenna käsillä kaasarointia varten.

    Paska mikä paska. Myydään iso kasa uusia TBI rojuja.

    Pickuppi ja öp anturi uusittu, ei muutosta, kuten oletinkin.
    Vikakoodeja ei myöskään anna mitään joten paska-aholle kaikki.
     
    Karpov tykkää tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hieno päätös! Tuen sinua tässä "vaikeassa" tilanteessa eli siinä kun tbi-"tietäjät" kilpaa haukkuu kaasarointia vaan eivät voineet auttaa vianetsinnässä ratkaisevasti...
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Olis vaan pitäny kaasaroida heti alunperin kun ei uudet bensavehkeet korjannu vikaa.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jep sama itellä sillon vanissa. Onneksi tbi osilla rahoittaa kaasaritouhun, työtunteja tosin ei saa takaisin.
     
    xarper tykkää tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    "Lyö puolustuskyvytön TBI rikki vihasi ja raivosi voimalla niin matkasi polttoaineensyötön pimeälle puolelle on valmis."

    --Darth Karpov
     
    exchevelle, FuryIII '71, rb ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Paljonko sillä rikkinäisellä tbi rungolla on hintaa?
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Ei siinä rungossa mitään vikaa oo varmaan, joku bitti poikittai jossain mä veikkaisin.
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Rikki se on ;) onks sillä hinta jos innostuis jossain välissä varastoimaan sen sun puolesta? Oli nytkin helppo ku pickupin edellinen omistaja repinyt säätöruuvin auki, ni löyty korkkaamaton, putsattu tilalle :D
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

    70€? Jos viet imusarjan kanssa mennessäs, en irrota :rotfl:

    Jakajassa ois pickuppi ja icm uutta kans, liekkö moiselle kellään tarve.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hei xarper laita holley sniper!

    :rotfl:
     
    sdfsd tykkää tästä.
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Korjaa TBI laittamalla sinne toinen TBI :eek:
     
    Karpov ja sdfsd tykkäävät tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nyt pitää tehdä vastuullista kaasarointipolitiikkaa eikä antaa pelolle valtaa.
     
    exchevelle, Gary Grand, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tbi/sniper lobbareita ei oteta neuvotteluihin
     
    sdfsd tykkää tästä.
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei taida imusarja istua 4.3 :oops:
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Ei se haittaa mut ilman et saa :rotfl:
     
    caprice305 tykkää tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaikka tbi onkin paska, niin ei se imusarja sentään hajoa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!