5.7 D kylmäkäynnistys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juokale82, 1.2.2014.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    Joo se on ihan toiminnassa jo mutta kun haluan ylimääräiset piuhat ja systeemit pois ja orkkis merkkivalon toimintaan...
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    se on oikein!
    Ite kiskoin kanssa niitä ylimääräsiä poijjes sieltä.
    pitäs alkaa noita sähköjä entraamaan jakka kerkeää.
    syöttöäkin pitäs nostaa kun meinaa olla mahdoton saada käyntiin ja kohtuu laiska.
     
  3. jake81

    jake81 Gearhead

    Tais löytyä ratkaisu tohon lamppu ongelmaan. :D Osaakos kukaan sanoa minkälainen lämpö anturi tohon 6.2 mallin hehkureleen kaveriks kuuluu, tarkotan siis sitä glow plug inhibit sensoria vai mikä nyt olikaan?
     
  4. juokale82

    juokale82 1st gear


    Kato vaikka rockauton sivuilta. Vm 90 g20 6.2d alta
    Siellä on kuvat ja kaikki.

    Liekkö passaa siihen 5.7 imariin sit.
     
  5. jake81

    jake81 Gearhead

    Juu. Jumaliste mullahan on tollainen imusarjassa kiinni. :D
     
  6. juokale82

    juokale82 1st gear

    Mennä läsähti pikkari katsastuksesta läpi.

    Tuulilasi pitää uusia onko äijillä ehotuksia mistä kannattee kysellä?
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

  8. juokale82

    juokale82 1st gear

    5.7 riisselin käpälämallin pumpusta muutama kyssäri.

    -Eli pitääkö paluupuolen venttiilissä olla myös lasikuula?

    -Ns. käpälä liikkuu kaasuvipua liikuteltaessa niin mikä merkitys tuolla käpälällä on?

    -Ja keinuvipu siltoja saako teräksisiä mistään? Jotku alumiinisista silloista on aika kulunu ja muutama on teräksisiä ja eivät ole menny miksikään. Kuuluko noista sellanen säklätys jos ne kovin on kulunut?
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    - pitää, se säätää paluukammion paineen ja siten ennakkoa

    -käpälä säätää ennakkoa kaasun asennon, eli kuormituksen ja paluupuolen kammiopaineen perusteella.

    -en ossoo ku savolaisittain, suottaapi olla että saa, tai suottaapi olla että ei. :lol:
    Kaine kuluessaan sälkättämäänkin voi alkaa, viimestään sitten kun nostajien preloadista loppuu vara ja tulee välys, nostajakin voi purkaantua,
    varo tönäreitä poistaessasi ettei niissä killuvat takaiskun sokat ja nostajan sisukalut putoo alakertaan.
     
  10. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tarpeeks kuluu se alupukki, nin alakaa imusarjassa popottaa. Sää voit ottaa siitä alupukin pohjasta pois sen verran mitä se on kulahtanu, eikä yhrään enempää :) Samalla hiot sen olakkeen pois,mikä on tullu kulumisen seurauksena.
     
  11. juokale82

    juokale82 1st gear

    Tuossa tallin lattialla täräytin käymään tuon jenkasuutin koneen.

    Niin tyhjäkäynti vaeltaa ja kun antaa vähän aikaa käydä niin sammuukin sit itekseen. Pumppu tippasee pikkasen imusarjan päälle löpöä mut en paikallistanu vielä että mistä.

    Vähän niinkö ilmoja vetelis mut ei tuossa kovin paljon ole tuota polttoaineletkua mistä vois vedellä.

    Vaikuttaako ajotus tuohon vai onko pumpun sisältä joku rikki.

    Kaasuvivun toisessa päässä on sellanen puntti torxilla kii mitä voi säätää kannatteeko siihen mennä koskeen joka vaikuttaa pumpun pohjassa olevan natsan liikkumiseen. Helevetinki selkeesti ilmastu :rotfl: ou
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onko jonkinlaista vauhtipyörää? Jos ei ole, niin temppuilee.

    Hantta
     
  13. juokale82

    juokale82 1st gear

    Ei ole muutako hammaskeh ja toisella puolen dampperi. Voiko se siitä johtua?
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, kun automaatissa turbiini toimii vauhtipyöränä, niin käynti on ilman ontuvaa, varsinkin dieselissä, eikä tuo polttoainevuotokaan varmasti tilannetta paranna. Voihan keskipakohäkkyräkin takkuilla, siihen en osaa tarkemmin sanoa, ja tsekkaa paluulähdön helmi.

    Hantta
     
  15. juokale82

    juokale82 1st gear

    Sammutussolenoidin kannen aukasin pumpusta niin aivan täynnä semmosta pommacin väristä muovi hilpettä.

    Pumpun alla on ns. Juorureikä niin veikkaan et se löpö vuotaa sieltä kun ei se vuoda kun käydessä. Eli onko sieltä joku stefa/tiiviste menny?
     
  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    otappa se pumppurykelmä irti koneesta ja kato heiluuko käyttöakseli paljonkin sivulle. mulla vuoti kans sieltä ja heilu akseli. Vein sen pajalle tiivisteasennukseen niin sano et ei olis kauaa menny ku ois käyttöakseli menny poikki.
     
  17. juokale82

    juokale82 1st gear

    Heiluu se aika paljon. Mulla on 4 pumppua ja kaikissa heiluu samanlain. Mudraaceri sano aikonaan et sen kuuluu heilua et se keskittää ite ittensä. Tiä sitten
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se pumpun akseli keskittyy sinne moottoriin! Sitä ei millään ilveellä saa irtopumpussa liikkumattomaksi.
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    jenkasäätimen painokorin värinävaimennin silppuna,
    siks sieltä on se kuulakin rikottu,
    sekin aiheuttaa koneen säntäilyä kapurasta puuttuvan massan lisäksi.

    onko patti kauan seissyt, siellä aksilassahan ei oo normistefoja vaan sellaset vetelät "sateenvarjot" jotka seistessä lössähtää/painuu suppuun ja pumppu vuotaa juorureiästä ensialkuun ihan hotona vaikka olis ehjätkin ne stefat, pumpun paluukammiopaine ne muotoilee tiiviiksi seinille ja aksilaan,
    että saattaa vuotoa loppua kokonaan melko lyhyelläkin käyttelyllä.

    kaverin pari vuotta seissyt vanikin kusi kuin pikkupoika,
    mut kun laitto vatin alle ja anto vaan käydä niin vartin päästä ei tullut enää piskoakaan.
     
  20. hevimies

    hevimies Gearhead

    Mää vaihoin kanssa uuden pumpun omaan koneeseen. Kauhea rohina oli vanhassa, kun käsin käänsi ja sit jumahti paikalleen.
    Tuo uus pumppu seissy ilmeisesti niin pitkään kans käyttämättä et vuotaa niistä tiivisteistään, jotta saa nyt nähä miten pitkään sitä jatkuu.
    Ruttua tuntu olevan heti enempi pumppu oli ollu joskus veneessä ennen kuin oli siirretty autokäyttöön.
    Käyntikin muuttu ensimmäistä kertaa tosi kauniin tasaiseksi eikä ollu semmonen oldsdiiseli rattaatjauhaa ääninen.
    Tää uus malli oli sellanen missä käyttöakseli on pumpusta siishen akselin päähän samanpaksunen. Vanhassa oli kapeempi akseli joka paksuni sitten siihen akselin päähän missä hahlo, mitähän eroa noissa pumpuissa on? Alkunumerot oli samat kyljissä.
    Miten paljon pystyy tuossa pumpussa vaikuttamaan kulutukseen/voimaan eli paljon uskaltaa kääntää syöttöruuvia, jotta joko tulis polttoaineensäästöä, taikka lisää hevosia?
     

Kerro tästä muillekin!