5.7 dx bensaks?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja smuige, 29.8.2006.

  1. smuige

    smuige Gearhead

    No niin, iski sellainen ideanpoikanen että tekis 5.7 dx koneesta bensakoneen...Ai no miksi? Siksi että tallista löytyy projekti dx hyvällä alakerralla ja kilahtanut 350 bensa olds ehjällä yläkerralla. Mitä on tullu pällisteltyä niin vaikuttais ainakin ulkoisesti kovin identtisiltä koneet jaa mitä on tullut jenkkiläisiä juttuja luettua niin dieselin lohko kuullema kova sana race-oldsia tehtäessä. Ainoa heti mieleen tuleva ropleema vois olla nostajalaakson keskeltä nouseva pumpunkiinnitys dieselissä, täytyisiköhän sitä koneistaa? Tuossa dieselissä on tasalakiset männät pienenpienillä venttiilitaskuilla verrattuna bensakoneen ammepäisiin mäntiin. Eli voisi otaksua että puristukset nousee aika reippaasti mutta toisaalta ne bensakoneen kannet on muistaaksenni 78cc palotiloilla ja puristukset jossain 8:n kieppeillä amme-männillä joten lopputulos voisi olla aika passeli. Lisäksi dieselissä on rullanostajat, vaikuttaako tämä nokan valintaan? Soveltuuko dieselin kansipahvit tähän hommaan? sellaisetkin olis hyllyssä.
     
  2. Juho81

    Juho81 1st gear

    Muistappa sitten kierrosalue, jolle Dieselin osat on mitotettu. Taitaa olla jonninverran bensaa matalampi. Niin ja kiisselin männät painaa ihan sikana(eikä ne oo venttiilitaskut, vaan polttoaineen pyörteilyä varten)


    Idea on kyllä ihan ok, siis käyttää lujempaa lohkoa, mutta kaikki sisukalut kyllä vaihtasin.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä niissä viisseiskan männissä on venttiilin "kuvat" mutta ei niitä kyllä kannata bentsiinikoneeseen jättää! Se syöttöpumpun pyörityshässäkkä pois ja tulppaat sieltä öljyreijän niin lohko on valmis bensaosia varten! Kampuran voi käyttää tossa setupissa mutta jos olet oikein kova jätkä niin pistät siihen joko vanhan 400/425 koneen 3.975" iskuisen tai 400/455 koneen 4.25" iskuisen aleksin. Tilavuus on sitten joko 411cid tai 440cid :odroll: .Ja muistaakseni 394 kikkaran 3.688" iskuinen aleksikin sopii jolloin tulee maltillinen 381cid.
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Muuten tarkkaa asiaa. Toi 394 vaan taitaa olla edellisen sukupolven kone.. ja kampura ei liene mene sinne ilman sulattamista ja uudelleen takomista :soosoo:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Muistelin vain että siinä on samankokoiset kaulat!?!?
     
  6. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    Nippelitietoo: 371/394:n kaulat: rk 3.000", kk 2.500".
     
  7. rrauta

    rrauta 3rd gear

    ja 455 akseli ei taida mahtua pyörimään.
     
  8. Popular-54

    Popular-54 Gearhead

    5.7 dx bensaks

    Toihan saattais olla hyvä idea, ei meinaan luulis et muutoksesta
    menis paljon tärkeitä prosentteja. "Cutlass diesel kanta.auto"
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, tästähän on joskus muinoin ollut juttua.

    No vielä tarkistelin informaatiota ja se 455 kampiakseli teoriassa käy mutta ei oikeasti mahdu pyörimään ja käsittääkseni myös 425 kampiakseli vaatii hiukan lohkon koneistusta mutta se on sovitettavissa. SOpivalla porauksella (en nyt muista paljonko) tilavuudeksi taisi tulla 451 kuutiotuumaa. Alkaisi olla suht sopivan kokoinen pikkulohko. :D
     
  10. smuige

    smuige Gearhead

    voisiko joku vielä tarkentaa että miks niitä dieselin sisukaluja ei vois käyttää? onks joku kokeillu/käytännön kokemusta? Meinaan koko ideahan menee romukoppaan jollei dieselin alakertaa pysty sellaisenaan käyttämään...Jos uudet männät ym joutuu hankkimaan niin sitten samalla vaivalla/rahalla sais bensakoneen oman alakerran kuntoon ja sit olis sekä diesel että bensakone :lol:
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei mikään estä käyttämästä kiisselin veivejä ja mäntiä kun saat vain palotilan itelles sopivan kokoiseksi!! Noi kiisselin männät tulee lohkotason yli pikkasen ja kansipahvissa pitää olla paksuutta riittävästi.
     
  12. harti

    harti 3rd gear

    403:sen kansia ovat käyttäneet muutoksissa , jossa säilytetään diisselin alakerta.

    Olis ylimääräset 403 kannet. 50€ pari. :D
     
  13. smuige

    smuige Gearhead

    no kattokaas kun mulla olis jo 350 yber-saastekannet joissa ihan perkeleen suuri palotila, tais olla 78cc joten eiköhän se niillä osuis aika hyvin puristukset?
     
  14. terence hill

    terence hill Gearhead

    Mistähän niitä 425:sen akseleita vois kysellä? Valmistaako joku niitä tai jopa sroukkisarjaa? Sorry et hypin perustajan topiciin mut miks aloitaa uutta loistavasta aiheesta 8)
     

Kerro tästä muillekin!