5.7 dx vs. 6.2d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jake81, 9.6.2013.

  1. JPA

    JPA 3rd gear

    Mikäli en ole väärin ymmärtäny niin vaijeri
     
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    Sitä mäkin veikkaisin kun en muista et olis ollut alipaine mottia askin kyljessä...
     
  3. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Onhan se,oli täällä yhdellä tutulla 2000-luvun taitteessa muutaman vuoden. Oli tehty ilmeisesti "myyntidieselöinti" ja kone laukesi aika pian. Aikalailla tappelutti auton kanssa alkuunsa muutenki,loppujen lopuksi tekivät täyden rempan koneeseen ja laatikkokin koki saman kohtalon piakkoin. Kyllä se sitten pelasi kun kaikki räpellykset oli siivottu pois :D
     
  4. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    Jotain tälläistä arvelinkin...kyllähän tuo kuittinippu on aika paksu noilta vuosilta..löysin ne aikoinaan kun auton ostin niin penkinalta...ja capricee kuljettaa edelleen tuo 5.7D...kori on pysynyt hyvänä ensimmäisen paikan hitsasin nyt syksyllä...ollut ilmeisesti jossain välissä vetoautona kun on ilmaiskarit laitettu ja vetokoukulle akulta suorasähkö...onko tietoo et nollattiinko mittari remontin yhteydessä?
     
  5. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Kauppias T. kerkesi ajaa sillä muutamassa vuodessa melko paljon,ja usein kärry perässä. Ei ole tietoa mittarin nollaamisesta.
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Nonni, nyt olis moottori nokalla ja enään puuttuis vaan loput. Onkos kellään mitään kaavioo hehkujen kytkennästä/ ylimääräistä johtosarjaa??
     
  7. speedy

    speedy Double Gearhead

    Laita tuo 6.2D:n rele http://koti.mbnet.fi/jkirjo/nouto/glow%20plugs.jpg
     
  8. jake81

    jake81 Gearhead

    Mä sain koneen mukana yhden raiskatun johtosarjan ja siinä mun mielestä oli ton tyyppinen systeemi. Onko noissa viimesissä olssi daisuleissa ollut samantyylinen hehku systeemi kun 6.2:sissa, ajattelin vaan kun mulla ei ole imusarjassa sitä hehkujen lämpöanturia?
     
  9. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    ei mulla oo ainaskaan...nappi hehku pohjaan 30-40sek. ja käy...lämpösenä käynnistäissä en hehkuta olleenkaan...
     
  10. jake81

    jake81 Gearhead

    No nappi hehku on vaihtoehto mut meinasin vaan että minkälainen on se alkuperäinen systeemi?? Mulla on itseasiassa 2 johtosarjaa hehkureleineen ja uudemmassa on saman näköinen rele kun 6.2:sessa, eikös niissä ole siinä releessä ittessään joku lämpö anturi?
     
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    Vihaan tuota nappihehkun hehkutusta. Kunnon systeemin rakentaminen ei ole iso vaiva, ja saat siihen asiallisen systeemin, jälkihehkuineen jne. Laitat sen 6.2 tötterön siihen imusarjan päälle, siinä on kaikki ominaisuudet mitä tarvitset.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niin onhan se hirvee vaiva painaa jotain namiskuukkelia joka päivä ja tuhlata siihen aikaa :rotfl: .
    Mulla oli viimex deeäxäkoneisessa yx hehku tuhkiksessa, se oli hyvä juoru koska pitää ruveta paaksaamaan kampuraan vauhtia, nappi estää myös luvatonta käyttöönottoa :lol: .
     
  13. jake81

    jake81 Gearhead

    Ei se nyt jumalauta siitä vaivasta ole kiinni ja nappi hehku on ihan toimiva systeemi mut jos haluan alkuperäisen hehku systeemin niin onko siinä sit jotain pahaa ja väärää??
     
  14. speedy

    speedy Double Gearhead

    Onhan se nappihomma toimiva,mutta eise munkaan mielestä istu jos rakennetaan siistiä,ja lähes automaattisesti toimivaa kokonaisuutta :D

    Jos teet museokapistusta, rakenna se alkup. muuten minä en siinä näe vaivan arvoa.

    [​IMG]
     
  15. jake81

    jake81 Gearhead

    No en mä mitään museo vekotinta tee mut nappi hehku tuntuu vaan vähän "viritykseltä". Onko noissa ollut montaakin eri hehku systeemiä kun mulla ei tosiaan ole sitä isoa pyöreää anturia/tms. imusarjassa mutta löytyy kyllä saman näköinen hehkujen ohjain murikka mikä on 6.2:sessa, tarvii vielä tutkia että onko kaikki liittimet yms. samanlaiset. Osaakos joku laittaa infoa noista apulaite raudoista että mikä on kellekkin?? En ole ite purkanut niin kaikki raudat on ihan sekaisin...
     
  16. jake81

    jake81 Gearhead

    Lähinnä ilmastoinnin kompuran raudat aiheittaa päänvaivaa...
     
  17. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    Ymmärrän päänvaivasi,ne ovat kyllä aika sekalaisia kuka lie neroudessaan nekin suunnitellut. :poff: perkele kun toi skanneri ei toimi olisin voinut kuvan laittaa..
     
  18. jake81

    jake81 Gearhead

    Nyt enään oikeestaan ac-kompuran taaempi rauta mikä tulee kai kanteen kiinni askarruttaa kun ei sovi jako niihin kolmeen reikään mitkä on kannen päädyssä.
     
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    Sopihan se jako kun käänsi raudan oikeinpäin. :D Mites noi tehostimenpumpun rautoihin tulevat "shimmi" holkit, osaisko jolu kertoa jotain mittoja niille??
     
  20. jake81

    jake81 Gearhead

    Nyt löytyis 3 erillaista hehku systeemiä "hyllyssä" kun totesin että autossahan oli paikallaankin yhdenlainen. :D
     

Kerro tästä muillekin!