5.7 hemi

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Leppälän Manu, 29.3.2020.

  1. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    Pikkuisen oikuttelee. Ei käy kaikilla. Vikakoodeista luettua: 2.s pytty pois pelistä, muissa satunnaisia sytytys häiriöitä. Pari puolaa vaihdoin, mutta ei vaikutusta. Bensaahan menee muutenkin, mutta nyt yli 15L/100km matkaan 80:n nopeudessa. Putkista kuunnellessa ihan niinkuin yrittäisi silloin tällöin kahdeksatta peliin takaisin. Moottorin häiriövaloa ei ole nyt puolien vaihdon jälkeen nollattu

    Kiukutteleeko lepuutusjärjestelmä vai jotain vakavampaakin?? Öljyt on 5w/30 eli ei suosituksen mukaiset.
     
  2. Miltäs tulpat näyttää? Voisiko siitä mitata puristuksia?
     
  3. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    Uudet iridiumit on. Vaihdettu joulun tienoilla. En ole niitä vielä pyörittänyt pois.

    Kylmänä vika on selvempi, silloin ainakin pari pyttyä pois pelistä.
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    tarvii vaihtaa 5w20 liemet ennenkuin voi toimia, kylmällä jopa 0w20
    ja näille on tuo 3setku ketju jossa on asiaanvihkiytyneitä aina paikalla;)
     
  5. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    Ok. Tänks. Kopioin tämän sinne
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    5w-30 käy vaihtoehtoisena ihan tehtaankin mukaan. Mä oon ajanu omallani nyt noin 100tkm, noin puolet menty 5w-20 ja puolet 5w-30 ja ihan samalla tavalla toimii.
     
  7. Bukero

    Bukero Gearhead

    jotain outoa öljyn "wiscoherkkyyttä" on tuossa lepuutussysteemissä ainakin noissa alkupääntuotannoissa ollut. mulla ei toiminut edes kesäkelillä 30sellä
    vaan nypytti just sellaisessa kevyessä normiajossa, varsinkin cruisella...kerrassaan ärsyttävä.
    20.llä gulfilla alkoi viimein tokenemaan. loppukesästä kävi jo oikein sivistyneesti.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Ois mielenkiintoista testailla tollasta väärän öljyn takia nyppivää autoa. Omasa -05 jeepissähän tuo lepuutus ei ole käytössä jos vaihtaa vaihteen D -> 4. Tai painamalla tow/haul nappulaa. Eli jos se auto nykii kruisessa vaikka 80km/h vauhdissa missä mennään nelosella kuitenkin, niin laittais kepakon neloselle ja kattoo rauhoittuuko meno? Minkään muunhan ei pitäisi muuttua kuin että lepuutus ei olisi enää käytössä.

    Eli yrittääkö se laittaa lepuutuksen päälle, mutta ei onnistu vai eikö se saa kytkettyä niitä lepääviä sylintereitä kunnolla takas, silloin kun nykii.
     
  9. Bukero

    Bukero Gearhead

    niin siis pukkas aikatiuhaan koodia p3497.
    https://www.engine-codes.com/p3497_chrysler.html
    esim. tuolla sivulla on jollainmuotoa selostettu tuota systeemiä.
    en vaan laiskuuttani alkanut mitään solenoidijumppaa harrastamaan, vaan siirryin notkeampaan öljyyn, sitähän en tiedä millä öljyillä ja millä vaihtoväleillä aiemmin oli ajeltu.(huoltokirja hieman vaillinainen) ja ekan ö-vaihdon tein melko tarkalleen vuosi sitten kun otin heimon kesäkäyttikseksi ja juurikin 5w-30:llä oli tarkoitus ajella. 20sellä gulfilla alkoi koodit harvenemaan ja syksyntullen vaihdoin vielä kokeeksi 0w20 mobilit kun ajattelin talviautoilua hemillä kokeilla mutta mielestäni hieman "rasittava" on tuollainen ylävireinen kone liukkaalla ajaa. on ainakin esc/abs pumpulla töitä.
    siispä siirryin samanmoisen diiselin ruorin taakse taas talveksi.
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Tossahan sanotaan mahdollisiksi syiksi matala öljynpaine tai tukkeentuneet kanavat. -30 öljyllä lienee paineet kovemmat, mutta jos ne on niin pieniä tai tukkosia ne kanavat ettei paksumpi öljy pääse tarpeeks nopeasti vapauttamaan niitä nostajia?
     
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    just näin itsekin arvelin, on varmasti pientä kanavaa ym.....
     

Kerro tästä muillekin!