5.7dx temppuilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja idiot, 28.3.2007.

  1. idiot

    idiot Gearhead

    Jepulis, nyt on mielenkiintoinen ongelma.
    auto välillä lähtee käyntiin ja välillä ei.

    Hehkut vaihdoin juuri (G12) eli ei pitäisi
    olla siitä kiinni, kone starttaa hyvin ja
    jaksaa pyörittää. Mutta välistä joutuu vetää
    akun ihan finaaliin niin saattaa lähteä.
    ei tuo nyt ihan normaalia ole? pari kertaa pitäny
    turvautua toiseen autoon, että töihin pääsee.

    taasen välistä lähtee kuin palmun alta.
    kun koneen saa käyntiin, ei ongelmia ole
    ajaessa. ei pätki eikä sammuile.

    sanokeepas nyt viisammat
    mistä sitä lähtis nyt tutkimaan :odroll:

    e. lämpimänä kone lähtee kyllä siis helposti.
    mutta esim yön yli tai vaikka päiväs aikaan
    tarpeeks seissynä ei lähde ..välttämättä
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    Siirtopumpun takaisku takeltaa, lähtisin koittaan.
     
  3. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    hehkujen rele takeltaa..?
     
  4. vintofka

    vintofka 1st gear

    Noin voi käyttäytyä silloin kun saa pumpun puolelta ilmaa-=tyhjentää pumpun+letkun löpöstä!

    Jos pumppu yhtään haisee, on homma selvä!

    Itselläni ei haissut eikä ollut märkä!

    Läpinäkyvällä letkulla voit tuon todeta aika helposti..

    Hehkut tarkistat kuitenkin helposti ensin; virtakynällä.
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Startin kunto on todella tärkeää. Huonon ja hyvän startin eroa ei aina oikeastaan edes korvalla kuule. Huono startti kyllä käsittääkseni (oma kokemus) oireilee pahemmin kuumana tai vähän aikaa seisoneella koneella.
     
  6. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Tuossa edellä tuli melkein kaikki mahdolliset vika-kandit. Huono startti tai akut ei jaksa pyörittää riittävän rivakasti. Joskus siirtopumppu temppuili ja vaihdoin Facetin sähköpumpun, ei ollut enää ongelmia käynnistyksessä.

    Mulle tuli jonkun 5,7 dieselin mukana laatikollinen "romua", mukana yksi aivan uuden näköinen siirtopumppu ja siinä ei takaisku toiminut.
     
  7. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  8. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Nuo hehkut eivät kai ole alkuperäismalliset?
    Vaihdatettuani 6,2 D sytytyssysteemin omaan 5,7:aan, nuo uudet hehkutulpat eivät "tiivistyneet" kunnolla.
    - Ei lähtenyt käyntiin aluksi, mutta sitten kun väänteli tulpat kunnolla kiinni, hörähti heti käyntiin!
    -Voisiko vuotaa jostakin?
     

Kerro tästä muillekin!