50 lukulaisten Cadilacien osien saatavuus?

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MS73, 23.10.2020.

  1. MS73

    MS73 1st gear

    Osaisiko jotkut merkin harrastajat kommentoida, onko hankalaa löytää esim sisustan osia yms. näihin autoihin.

    Olisi mahdollisuus hankkia -57 4D DeVille, jota olen menossa huomenna katsomaan.
    Ja olisi hyvä jos tietäisi vähän ennakkoon onko jotain osa kokonaisuuksia esim. joita on hankala hankkia esim. ebaystä tai muualta.

    Autossa ilmeisesti kuitenkin on pikku laitettavaa sisustassa ja ovien sähköjen kanssa.
     
  2. isalmela

    isalmela Gearhead

    Odotan innolla että nimimerkki @EVO X tai muu asiaa tunteva vastaa tähän
     
  3. Kalu

    Kalu Gearhead

    En oo merkin harrastaja, mut näin äkkiseltään tulee mieleen ruotsissa ainakin TA Motors ja jenkkilässä ainakin CaddyDaddy, mitä parin Cadillac harrastajan juttuja kuunnellut. Ebay:han on nykyään hyvä paikka myöskin etsiä osia. Porvoossa on myös yks vanhempi rouvvashenkilö, jolla on purettuja osia Cadillceihin, varma en oo onko paljoa just '57:aan.
     
  4. EVO X

    EVO X Gearhead

    Mullakin tietotaito keskittyy pääasiassa viisysiin, mutta lähtökohtaisesti Cadillac ei ole helpoimmastapäästä osien suhteen. Onneksi se nyt on kuitenkin GM tuote, niin perus kuluvat osat pitkälti löytyy jotakin kautta, silla samaa komponenttia on saatettu käyttää muissakin merkeissä.
    Suurin murheenkryyni on korinosat, pellit, listat jne. Niitä kun ei ole oikein uustuotantona saatavilla. Viisysissä muutama lista saattaa maksaa enemmän kuin projektiauto itsessään, mutta pitää huomioida, että siinä on perinteisen Cadillac-lisän lisäksi vielä viisysi-lisä. Muissa vuosimalleissa se ero ei ole ihan niin valtava, mutta haasteeksi saattaa muodostua sitten saatavuus, koska kysyntä on vähäisempää, on myyjiäkin vähemmän. Hieman haastavaa.
    Sisustassa materiaaleja saa, verhoilumateriaalit on lähes poikkeuksetta SMS-Autofabricsin toimittamia. Kovin paljon niitä ei muualta saa, poislukien matot ja rättikatot. Sisälläkin koristeosien saatavuus on aika vähäistä. Jotakin lampun linssejä, kehyksiä, joitan nuppeja jne on saatavilla.
    Tekniikan osaa on oman kokemuksen mukaan hyvin saatavilla, jos puhutaan esim. Moottorin tai vaihdelaatikon sisuskaluista. Sitten taas jotkut perät, kardaanit, alustan isot varret jne. Pyörii pääasiassa käytettyjen varaosien puolella. Alustaan saa ihan hyvin niveliä, puslia jne. Kuten myös jarruihin, aina kengistä tehostimiin ym.

    Mun suositus on, että ostaa auton missä ei ole ainakaan paljoa osapuutteita. Rikkinäiset ja kuluneetkin osat on parempia kun ei ollenkaan. Paljon pystyy kuitenkin korjata.

    Käytettyä ja uutta osaa Ruotsista:
    -KS-Import
    -BA-Autoparts
    -TA-Motor
    -RD-Autoline(kojelaudat)

    jenkeissä:
    -ebay
    -Caddydaddy
    -OPGI
    -Rockauto (perus kulutusosat)
    -Falcon international(moottori)
    -Autotran.us (Hydramatic)
    -SMS-Autofabrics

    Ebaysta kantsii kattoa aina vähän myyjän tietoja ja tutkia löytyykö esim. Nettisivuja. Pienempiä Caddyyn erikoistuneita firmoja on jonkun verran, jotka myy mm. Ebayssa. Kaikki osat ei tietenkään ole siellä listattuna.
     
    Muokattu: 23.10.2020
    isalmela, sleepercooler ja Inlinee tykkäävät tästä.
  5. Kalu

    Kalu Gearhead

    ^Noniin ja melkein samalla hetkellä tulitkin kirjottamaan tänne... Tiiäksä paremmin oisko Sahalalla tuohon mitään?
     
  6. EVO X

    EVO X Gearhead

    En kyllä osaa sanoa. Paljonhan Annelilla on ollut tavaraa, mutta eiköhän sieltäkin ole kermat kaavittu kakun päältä. Omasta mielestä paras valikoima vs. Hinta on KS-Importilla.
     
  7. MS73

    MS73 1st gear

    Kiitoksia vastauksista.
    Itsellä on tällä hetkellä -73 Corvette ja noihinhan on ebay pullollaan osia, puhumattakaan useista erikoisliikkeistä meren takana.
    Konttikuormalla tullut aiemminkin tavarat ameriikasta hankittua.
    Olen itsekkin katsellut kauhulla noiden korin tekstien hintoja, muutama Cadillac koriste 600 taalaa:eek:
     
  8. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Yli 40v. noiden romujen kanssa painineena , niin kokemukseni mukaan Caddyn osat on hinnoiltaan tuplat tai yli muihin vastaaviin ja saatavuus pisteosissa on vaikeaa. Jos on aikaa ja hermot kunnossa osta pois, mallihan on hienoin -59 jälkeen ja myös arvostetuimpia. Ainahan avot ja coupet on suuren yleisön silmissä arvostetumpia , mutta kyllä 4DHt on kanssa tosi näyttävä etenkin kun laskee lasit alas . Itse olen nyt reilun 6v. parsinut kasaan yhtä heräte ostosta -59 flattop , ei tule museoautoa tästä. Oli jo ostaissa senverta osa puutteita ja letukan 305cid motti ja aski , että ei tullut edes mieleen entisöidä orkikseksi. Mun mielestä niitä on ihan riittävästi ettei väkisin kannata alkaa tekemään.
    Peltiä on mennyt n.6 neliöö ,koko pohja kontinpohja , ovien alakulmat , etusiipien alanurkat samat kohdat kuin EVO-x on paikkailut n no tietty ne takasiivet kanssa melkein listalinjaan asti ja fenderien ympäristöt . Olis kait sitä pääsyt pienemmilläkin peltimäärillä mutta en jaksa alkaa moneen kertaan samoja asioita tekemään . Kaikki on tinattu ja sen jälkeen epoximaali mikä sitten kitattu ja pohjamaalia.
    Sorry nyt karkas vähän kysyjän aiheesta .
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. Bukero

    Bukero Gearhead

    noihin ruotsin myyjiin/välittäjiin voi lisätä myös
    http://kpusabil.se/ on paljon osaa ja käsittääkseni myös omaa
    uustuotantoa mm. valoja
     

Kerro tästä muillekin!