-52 Ford choppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Poro-Jussi, 16.6.2003.

  1. Poro-Jussi

    Poro-Jussi 1st gear

    No yks tarkennus vielä. Jos takaa otetaan enemmän kuin edestä niin eikös se ole pakko kallistaa noita etutolppiakin ja tietenkin koko tuulilasin alareunaa.
     
  2. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Ei tarvi. Kysymys on kuitenkin niin pienistä kulmanmuutoksista, ettei sillä ole merkitystä. Veikkaan, ettet edes suunnittele yli 3 cm mittaeroa etu- ja takatolppien mittojen välillä. Mutta asiallinen kysymys, oot selkeästi miettinyt asiaa monelta kannalta. Olen toteuttanut katonlaskun muistaakseni 2,9 cm tolppien korkeuserolla ja katto oli lyhempi mitä -52:ssa. En havainnut mitään ongelmia/ kulmia tuulilasissa. Helppohan kulman muutos on todentaa matemaattisestikin ennen varsinaista paskaista työtä, jos tahtoo.

    Juuri tuo, että saat etäisyyttä autoon heftailun jälkeen, kuten Jouni sanoi on mielestäni ensiarvoisen tärkeää mittasuhteita ja muotoja arvioitaessa.
     
  3. Poro-Jussi

    Poro-Jussi 1st gear

    OK. Ei kai se pikku kulmavirhe vaikuta ku tiivisteen istuvuuteen? Nyt alkaa olla kysymykset loppu. Tänks.
    Yritän pistää juttua ja kuvatuksia meidän kerhon saitille http://www.paalupaikka.com/reindeershit niin saan vähän suorituspaineita itelleni. Palataanpa tähän asiaan uudestaan kun tulee seuraava ongelma.
     
  4. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Nyt tuli nähtyä tuo helmiäisvihreä -54 ja haastateltua kattomuutoksentekijä/ omistajaa. Terveiset vaan äijälle, joka osoittautui kunnon show-mieheksi.

    En heti tiedä, kuinka katon takaosan olisi voinut tehdä paremmin mitä ko. Fordissa oli. Jos nyt oikein muistan ja ymmärsin muutostapa oli jotakuinkin seuraavanlainen:

    Takalasi on irroitettu kehyksineen ja käännetty kohtuullisesti vaaka-asentoon. Kuten joku arveli, takalasi on upotettu peräkontin puolelle ja ulos näkyvä tiiviste on halkaistu& liimattu lasin pintaan. Kattopellin takaosa on TAOTTU kovasti kuperasta melkein suoraksi! Kattolinja on mielestäni todella sulava ja onnistunut. Takapilarien ja takasuojan rajapinta on tehty kokonaan uusiksi käyttäen apuna taivutettua terästankoa. Samoin takapilarien pintapellit ja niiden yläpuolellä kattopellistä kuperimmat kohdat on poistettu ja korvattu suoremmilla. Vanhat todella kaarevat takaovien pokat on oikaistu rajusti lämmittämällä ja osittain viilloilla& hitsauksilla auttaen. Koko katon takaosan kittimäärä on kuulemma todella pieni: luokkaa 1mm! Omistaja oli harkinnut koko kittauksen pois jättämistä.

    Jos B. Luck tahdot pari kuvaa auton takapäästä (kehitän ehkä parin viikon päästä), pistäs vielä postiteesi yksityisviestinä.

    Ko. autossa oli muuten todella vahva pauke, joka syntyi hyppimällä kaasupolkimen päällä ja tahti paukkeessa oli sama kuin kaasun pumppauksessa! Harmi, ettei kaveri osallistunut Do Dad`sissa pakarin paukuttelukisaan. Ruotsalaiset olivat äiminä kateellisuudesta, kun kuulivat paukuttelun. Yrittivät selvittää tekniset salat paukutteluun. Niitä ei kerrottu. Hetken kuluttua naapurimaan roddarien siirryttyä sivummalle, ihettelimme kovaan ääneen raotetun konepellin alle: " OOO- OH, sikstiin karpureitors, OOO-OH." Riittää varmaan pojilla kertomisia kotimaassaan.

    T: Se lihonut ja iän myötä lyhentynyt Likapää
     
  5. Poro-Jussi

    Poro-Jussi 1st gear

    No nyt on jotain Ford projektikuvatuksia lisätty clubin sivuille. http://www.paalupaikka.com/reindeershit ja sieltä sitten muuta paskaa. Mun mopot (ei viimesimpiä kahta) näkyy siellä kuvat ja porokalustoa (Jussi).

    Choppauksesta ei oo muuta tarkkaa tietoo ku että se vissiin alkaa huomenna...

    Jättäkäähän kommenttia vieraskirjaan jos käytte.
     
  6. Poro-Jussi

    Poro-Jussi 1st gear

    Choppaus suurinpiirtein nipussa. Kaikki on nyt hepattuna paikolleen. Seuraavaksi alkaa hitsausurakka. Torniossa näemmä täytyy tolppien sisäjäykisteiden hitsaukset näyttää katsastusmiehelle. Muualla on kai riittänyt kuvat? Paan tänään webbimasterille jutun meneen, saa nähdä millon näkyy meidän sivuilla. Ite lähenkin huomenaamulla vähän työhommiin pariisiin. Voikohan punaviiniin hukkua?
     
  7. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Onhan niitä ikävempiäkin kuolintapoja...

    Kyllä laadukas valokuva tolpan sisärakenteen hitsauksesta riittää, ainakin yleensä. Saattaa vaan olla, ettei siellä teidän konttorilla ole ennen juuri choppauksia muutoskatsastettu ja siksi insinöörit ovat varovaisia. Kysyitkö näytöstä? On hyvä, jos voi esittää ympäri autoa otettuja projektikuvia, varsinkin juuri hitsaussaumoista. Muuankin Ford tuli katsastettua verhoilut paikallaan, eikä niitä tarvinnut edes raottaa, kun jätin konttorille nipun kuvia rakenteiden hitsauksista ja projektivaiheista.

    Keep On Weldin´
     
  8. vicky-54

    vicky-54 3rd gear

    Hienoa Jussi että choppaus etenee, oottelen mielenkiinnolla kuvia. Muista sitten että jos takalasi paukahtaa niin mulla on sulle tilalle toinen(ja halavalla).
     
  9. Poro-Jussi

    Poro-Jussi 1st gear

  10. petu54

    petu54 2nd gear

    mitäs tälle 52:lle nykyään kuuluu? jokos se on kesällä ajossa? ja uusia kuviakin ois kiva nähdä.
     
  11. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Oletkos Petu54 tehnyt mitään niistä muutoksista, mistä mainitsit harkitsevan :???:
     
  12. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Viime Primerin Devils-jutussahan näkyy hämärä otos viisnelosen keulamuokkauksen alkuvaiheesta. Muuta päällepäin näkyvää ei taida uutta väriä lukuunottamatta ilmaantua.
    Kunhan vekotin nyt edes johonkin kuosiin valmistuisi huhtikuun puoliväliin mennessä...
     
  13. petu54

    petu54 2nd gear

    joo mun auton saattaa löytää ehkä jos valmistuu, tampereen näyttelystä. keulaa on "hivenen" muokattu ja perää tiputettu. projektia on hidastanut kaikenmaailman autojen ostelut ja rassailut. eli uusia kustomeja saattaa joskus valmistua.
     
  14. Poro-Jussi

    Poro-Jussi 1st gear

    Auto edistyy hitaasti mutta varmasti. Katto homma on "valmis". Choppasin perkele liian varovasti ku en uskonut tarpeeks itteeni. Katon takaosa jäi aluks liian ylös. Leikkasin sitten keskitolpasta taaksepäin ite kattopellin auki ja otin noin kolmen sentin siivun välistä pois. Elikkäs sitä kattopeltiä on chopattu puolivälistä taaksepäin. Sitä piti vähän viillellä ja pajottaa, että se ylsi takaisin takalasin kehykseen. Nyt on uus hattuhylly tehtynä ja paikoillaan ja seuraavaks vaihtuu helmat, kaaret ja takahelmat. Sitten oli meininki jatkaa tota perää vähän takaloksujen kohdalta. Tästä kun ei tuu mikään coupe niin tuntuu jotta sais olla perse vähän pidempi. Mulla on pariki rullaa kuvatuksia mutta ku en oo siirtyny vielä digiaikaan niin pitäs kehitellä niitä ja skannailla ja muuta hankalaa. Tulevat ajan kanssa ku kerkee kirjottaan lisää juttua. http://www.paalupaikka.com/reindeershit
     
  15. petu54

    petu54 2nd gear

    itelläkin oli tarkotus pidentää takasiipiä, mut homma tais siirtyä hamaan tulevaisuuteen uuden projektin tieltä. ja hyvä ku tiputit katon takaosaa lisää. näytti jotenkin kummalta, ku kuvia katsoi. mullakin mahtuu 3 pitkää kaveria takapenkille ihan komiasti. (tosin yhdellä oli niskat viikon jumissa viime kesän dodads reissun jälkeen).
     
  16. SG480

    SG480 1st gear

    Linttabrossien Sämpylä-Käkkylästä piteni siivet parissa päivässä. Digikuviakin olis mutta ei saa kuulemma julkaista....Mysterious?
     
  17. petu54

    petu54 2nd gear

    Jos joku kokee 4-ovisen auton katon choppauksen olevan liian vaikea homma, tai epäilee jotta siitä tulisi pannukakku itse tehden, niin mulla olisi tuo perhe/ juoppoystävällinen neliovilaite myynnissä. Ostakaa, niin säästytte itkulta ja hampaiden kiristykseltä. :eek:
     
  18. late

    late Gearhead

    Eilen hommasin -54 fordprojektin missä on katto chopattu ja kyljet jatkettu. Katto on chopattu edestä 3" ja takaa 5" ja orkkis takalasi kallistettu. Takakylkiä jatkettu 6", katellaan jos tän sais jo ens kesälle ajoon.
     
  19. petu54

    petu54 2nd gear

    ja jos kavereitasi käy kateeksi, ni ei mee tappeluksi, ku ostaa mun voortin.. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!