-54 windsor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 30.5.2019.

  1. Toi on sen Dodge/Plymouth 23" pikkulohkon imari.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Asia selvä. Kolmireikäiselle kann... lohkolle luonnollinen kaasuttimien/läppärunkojen määrä on kolme. Jos kolmella H-D:n Keihin CV:llä tekisi? Aidoilla kunnostetuilla, ei kopioilla.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  4. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tälläinen löyty jenkki saitilta:

    Where is this intake/exhaust unit from? Chrysler inline six cylinder flathead 25 inch long head. Cast iron with dual carb and dual exhaust. Original number in cast is 1407907-1. Probably from truck application.[​IMG]
    That would be a Dodge truck or possibly a Marine (boat) engine.

    Same engine as the DeSoto - Chrysler car 1937 - 1954, Dodge truck 1937 - 62 and Canadian made Plymouth - Dodge - DeSoto - Chrysler 1938 - 1959.

    Also used in Massey tractors and combine harvesters and industrial engines.
    [​IMG]
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. Tätä minäkin ajattelin, kun ehdottelin noita Mikunin HSR:ia. Ne kai on askeleen paremmat kuin CV:t? Ainakin noita Mikuineita on käytetty auton virityksissä.

    Noissa prätkäkaasuttumissa olisi se hyvä puoli, että imusarjasta saa yksinkertaisen: laippa ja suora putki.

    Toi olisi komea. Mitä nopeasti katoin, niin taitaa olla suht harvinainen? Taitaa yleisempi olla teollisuuskoneissa ja Massey-Harriksissa tämmöinen, jossa on yksi yläimukaasutin:

    [​IMG]
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ilmeisen haastava on ollut saada paineet sykkimään tolkun tavalla, kun on tuommoinen kahden kaasuttimen täysimittaisesti yhdistävä adapterilevy 2bbl imarin päälle laitettu. Ei se varmaan ole pelkästään jarrutehostinta varten. 1-2 ja 5-6 imevät melko suoran reitin kautta, vaan mistäpä kaasutettu seos tietää mennä, kun on vuorossa 3-4 kanavan imaista?
     
  7. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Kannattaako näitä kiinan kopioita ostella? Tosin Ei ole hinnalla pilattuja verrattuna aitoihin HSR:riin... Mulla ei ole kokemusta näistä kiinan kaasareista HDssä.
     
  8. Ei mitään käsitystä laadusta. Heitin ton vain noin ajatustasolla. Ehkä joku osaa kertoa paremmin.
     
  9. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tavallaan on ihan hyvä idea tollain 3x mikuni setti, olis melko yksinkertainen toteuttaa toi imasarja ratkaisu.

    Noitahan kaasareista löytyy käytetty valmiina setteinä.... Täytyypi googlata
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Viilaa tarvitsin myös sovitellessani aitoon Keihiniin tarvikeluistia. Kolmen kaasuttimen pakettia kun alkaa synkronoimaan, niin olisi hyvä, että lähtötilanteessa ne kaasuttimet toimisivat oikein.
     
    sleepercooler ja Vuppe tykkäävät tästä.
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Minähän en mitää kiinankopioita osta. Tiedä sitte, vähentyykö vai lisääntyykö ongelmat......

    [​IMG]
     
    Desoto57, jariha, 4d sedan ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. puna niska

    puna niska Gearhead

    Liekö tulossa vanhaksi vai seksuaalinen suuntaus muuttumassa kun pumppukoneen kuvatkin aiheuttavat erinäisiä ruumiintoimintoja.:oops::cool:
     
    sleepercooler, wilburi, Kalu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Voi vatulainen... Tää rupee olee jo HC tason moottoripornoa:p:D
    [​IMG]
     
    palontie tykkää tästä.
  15. Edgy tarjoaa myös nokan uudeelleen hiontaa:

    http://www.moparmontana.com/store/c7/REGROUND_PERFORMANCE_CAMSHAFTS.html

    Siinä muinasessa OD:n lättäpääketjussa oli monella suunnutelmia hioa nokkia Suomessa. Onnistukohan kukaan..
     
  16. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

  17. No tuossa jyrkemmässä on näin:

    This is considered an old school "3/4 cam". Very lopey idle. Will sacrifice low end torque for more horsepower. NOT RECOMMENDED for a daily driver or lugging around in an old pickup. Additional modifications of higher compression, dual carbs, and exhaust headers recommended.

    Löysemmässä näin:

    This camshaft provides noticeably more power without sacrificing low end torque. Great for a daily driver full-bodied car or truck. Good vacuum and idle. Slight lope, and excellent drivability.

    Tossa taas päästään kyssäriin muusta kokoonpanosta. Ehkäpä tuo eka voisi olla hauska prätkäkaasareiden kanssa..
     
  18. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hieno on Kalun mootor, lättäpään kuuluu olla ahdettu:odrazz:
     
  19. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tää nokka asia nytkähti hieman eteenpäin, kun löyty kaveri joka mahdollisesti pystyy hiomaan nokan haluttuihin spekseihin;).
    Todennäköisesti päädyn seuraavaan kokoonpanoon,
    kaasareita 2-3kpl, hatusta 0.5-1 mm pois, joko vakio tai 0.40 männät ja tupla pakosarja.

    Arvon asiantuntijat voisivat antaa omia näkemyksiä millä spekseillä kannattais toi nokka hioo?

    Nokka Vaihtoehtoja löytyy muutamia:
    Amerikan custom cam:
    [​IMG]

    ISKY:
    [​IMG]

    EDGY SPEED SHOP:

    Boy Racer Grind

    Ground exclusively for us by Earl "EDGY" Edgerton, this is by far our most recommended & popular grind. It has accounted for nearly 90% of EDGY's camshaft sales since 1996.

    This camshaft provides noticeably more power without sacrificing low end torque. Great for a daily driver full-bodied car or truck. Good vacuum and idle. Slight lope, and excellent drivability.

    Advertised duration - 260*

    Duration @ .050" - 222*

    Lift - .410"

    Lash - .014"

    400 JUNIOR GRIND


    This is considered an old school "3/4 cam". Very lopey idle. Will sacrifice low end torque for more horsepower. NOT RECOMMENDED for a daily driver or lugging around in an old pickup. Additional modifications of higher compression, dual carbs, and exhaust headers recommended.

    Advertised Duration - 274*

    Duration at .050 - 230* @ .050

    Lift - .405"

    Lash - .016"
     
    jariha tykkää tästä.
  20. Hyvä, jos onnistuu kotimaassa hiominen!

    Ei kai haittaa, jos laitan tuosta toisesta ketjusta vielä noi pari muutakin vaihtoehtoa:

    Iskyn joku nokka:

    Inlet:

    Valve opens 20 BTC

    Valve closes 50 ABDC


    Exhaust:

    Valve opens 57 BBDC

    Valve closes 13 ATC

    =>

    Imu: 250 astetta

    Pako: 250 astetta

    Nokkien välinen kulma: 108,5 astetta.



    Ja sitten jonkun hepun customnokka:

    Inlet:

    Valve opens 20 BTC

    Valve closes 58 ABDC

    Lift .435

    Exhaust:

    Valve opens 58 BBDC

    Valve closes 20 ATC

    Lift .435

    =>

    Imu: 258 astetta

    Pako: 258 astetta

    Nokkien välinen kulma: 109 astetta.



    Mitä luin Amerikan poikien mielipiteitä, niin moni tykkäsi tuosta EDGY:n 260 asteisteisesta nokka-akselista. Toi jälkimmäinen customnokka ainakin minusta muistuttaa arvoiltaan sitä. Omistajan kuvaus siitä:

    "I run a modified version of the pattern you have, in my 1949 Plymouth running the 25 1/2" big block- Tech info - intake open 20 degrees closes at 58, exhaust opens at 58 and closes at 20 degrees. 258 duration .435 lift. Its a bit lumpy but will spin north of 6000 rpm."

    Olisko joku tuon tyylinen hyvä juttu? Tuo on myös hiukan kiinni siitä, mitä haluaa.
     

Kerro tästä muillekin!