En usko, että sillä on väliä onko dieseliä vai polttoöljyä. Ehkä siitä voisi olla hyötyä, että sitä kuumentaisi, kuten tuolla aiemmin oli. Jos tarkoitit tämmöistä pukkia, niin 450 kg sille on luvattu. Aikoinaan joku on sitä on kehunutkin, muutta siitä tiedä, että onko malli muuttunut. http://www.overdrive.fi/forum/threads/bilteman-moottoripukki.35043/
Todennäköisesti ei auta dieselit, eikä polttoöljyt. Keitä mootoriöljyä ja kaada pyttyyn muutaman kerran antaen jäähtyä välillä. Männän ja sylinterin erillainen läpölaajeneminen ja jäähtyminen auttaa öljyä tynkeutumaan syvemmälle ja syvemmälle sylinterin ja männän väliin.
Kokeilen tota öljyn lämmitystä, sit ajan kanssa.. antaa muhia ny hetken.. Täytyy käydä hakee tollanen biltsun pukki, hitsataan sit tukia jos rupee notkumaan
Ainakin vastaava mätänetin tjs pukki suorastaan huuti hitsiä emnen kun kerkes valmetin 3 pyttysen lohkon kokonaan sen varaan laskemaan :lol:
No onkos sit tälläsestä kokemuksia? Ainakin kantavuutta on enemmän.. https://www.ikh.fi/fi/moottoriteline-680kg-pyorilla-taitettava-meganex-meg69
Ei vaan raaskis hirveesti sijoittaa tohon pukkiin, Täytyy varmaan jokatapauksessa tukea motti takapäästä, toi pukki vääntyy muuten banaaniksi.
Kannattaa irrottaa kiertokankien alapäät kampiakselilta, niin ei esty männän liikkuminen. Kuumaa dieseliä tai polttoölyä liotukseen. Jotkut ovat kehuneet myös automaattilaatikkoöljyn ja asetonin seosta 50/50 liotuksessa. Lisää joka päivä liuosta. Muutaman päivän liotuksen jälkeen sopivan kokoinen koivuhalko männän päälle ja pajavasaralla napakasti lyöden. Jos ei irronnut, niin jatka liuotusta niin monta päivää kuin tarvii. Jumiittuneet osat myös irtoaa nopeilla lämpötilan vaihtelulla. Toholla kuumaa ja crc kylmäirrotus spraytä perään ja taas koivuhalkoa ja pajavasaraa.
Purkaminen jatkui sisälokasuojien ja puskurin poistolla, vaikka ne ei moottorin noston tiellä ole, mutta saapahan peltiosista kaikki massat pois niistä, ja puskurista ruosteita pois. Maski jäi vielä kiinni,kun kiinniruostuneita muttereita ei saanut auki, kun ruoste syönnyt kulmat muuttereista ja kerteistä kierteet, täytyy varmaan vaan katkaista ne suosiolla???
Eikö tuossa kannata purkaa etupäästä loputkin pellit, kun noin pitkälle on jo purkannut. Saa mukavasti lisätilaa moottoritouhuihin.
Mä oon laittanut kutoskoneet kyljestä kiinni (omatekoiseen) pukkiin. Kaikista on löytynyt pultin reikiä tai korvakkeita mistä saa kiinni, toki joutuu aina jonkinlaisen sovituskappaleen tekemään.
Eilinen päivä meni toipuessa Hämeenlinnan keikasta, tänään oli virtaa jo enemmän ja tääs mentiin hippasen etiäpäin. Keula purettu nyt kokonaan pois moottorin tieltä..kyllä tuli hyvin tilaa... Pakosarjan pultit lähti lohkosta yhtä lukuunottamatta auki, ja mikä jäi kiinni, siitäkin pultin kanta osittain jo pyöree. Imusarjan pultit lähti lohkosta auki, mutta pakosarjasta ainoastaan yksi ja kolme poikki. Samalla purin hantin puolen etujarrun, hämmästyin suuresti ,kun kaikki oli kuivaa ja erittäin hyvässä kunnossa, kengät uudenveroiset ja työsylinterin kumit ehjät ja rumpu itessään hyväkuntoinen, ei kaulusta ollenkaan, riittää pelkkä putsaus. Vielä tarttis irroittaa käsijarruvaijeri ja vivusto, niin pystyis nostaa tekniikan pois autosta.
Sori, mun moka!! Siis pako/imusarjan pinnapultit ja mutterit lähti hienosti auki, mutta, kaksi alimmaista pakosarjan pulttia ahisti, josta toisesta pultista kanta jo pyöree, eikä lähtenyt auki. Eikös nämäkin pitäisi olla pinnapultteja? Sekä pako/imusarjan kiinnitys toisiinsa,(lämmitys kaasarille) niistä kolme pulttia poikki.