55 Belair värikoodit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Classic Chevy Club of Finland ry', aloittaja Boogie, 12.2.2009.

  1. Boogie

    Boogie 1st gear

    Tarvis maalata 55 chevyn osia ja autossa tällä hetkellä alkuperäis sävyinen maalaus. Eli tarvitsis tietää mitkä ne 55 vuoden alkuperäis vaalean sinisen ja valkoisen värin värikoodit ovat, kun olen menossa maaleja ostamaan.

    kits!
     
  2. CVY-55

    CVY-55 1st gear

    Yksi ratkaisu `55 väreihin

    Moron,

    Mulla on ollut `55:ssa originaalina dual väreinä skyline blue / india ivory.

    Auton veti pintaväriin kaveri ammattiautomaalari työmaallaan juhannusviikolla 1999, niillä oli Sikkensin väribaari. Sikkens tunsi GM America värikoodeja vain 1962 alkaen.
    Ilman värianalysaattoria valkkasin vanhanajan ohentimellisista väreistä siniseksi Sikkensin GMA 78:30 ja yläosan valkoiseksi Sikkensin GMA 86:11.

    Sininen on ehkä liian syvän sininen ja valkoinen vähän liian kliinin valkoinen, mutta kyllä se osuu "sinne päin". Maalaamon omistaja lupasi kirjoittaa dokumentin jos autoa museoidaan, että sävy on museokelpoinen "värikartasta alkuperäistä vastaava sävy haettuna". Pirssistä on Classic Chevy Club Finlandin sivuilla kuva `55 osiossa, josta pääset kattomaan näiden sävyjen sopimista makuusi.

    Kun kaveri maalasi, niin kirjan värimallilapun lisäksi tehtiin kaavalla puoli desiä maaleja, jotka maalattiin koelevylle ja lopullinen päätös tehtiin mallilappujen kuivuttua.

    Ota YV:llä yhteyttä tarvittaessa.
     
  3. CVY-55

    CVY-55 1st gear

    Ei muista hämäläinen kaikkea kerralla.

    Mulla auto maalattiin kokonaan ylitte päältä + sisustoineen + konehuoneineen + takabakseineen kerralla.

    Jos tekee vaan paikkamaalauksia, niin sitten tarttee löytää ihan just oikeella kaavalla oikea väri. Muistaakseni ainakin PPG:ltä löytyy originaalisävyjen kaavat. Niin muistaisin kuulleeni.

    En tiedä onko vesiohennuksella merkitystä vanhoihin värisävyihin.

    Terv,
    KJK
     
  4. Boogie

    Boogie 1st gear

    kiitos!
    Toi jeesas kyllä jo ainakin alkumetreille.
    Kun mulla on vähän sellanen Mildkustom tyylinen toi belairi ja tarkoitus olis maalata aluksi vain gangsteri lippa ja siihen laitetaan vielä vähän flake hilettä, joten sen värin ei tarvii olla ihan just, mutta kuhan pääsis mahd lähelle.
     

Kerro tästä muillekin!