-55 Buickin olka-akselien kunnostus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Ahti, 20.6.2010.

  1. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Juu elikkä vanha king pin ja helat on pois ja uudet helat sain naputeltua paikoilleen. Vaan ei meinaa mennä uusi king pin (olkatappi) paikoilleen tai siis menee jos voimalla lyö mutta sitten ei varmaan enää ohjaus palauta.
    Pitääkö nuo uudet helat siis hoonata että saa sopivan välyksen jotta ohjaus pelaa? En ole ennen näin vanhojen systeemien kanssa pelannut...
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ainaskin noin 30 vuotta takaperin mulle opetettiin koulussa helojen kalvaminen säädettävällä kalvaimella. Muisti pätkii ehkä himpun verran, mut muistelen, että ne helat pitää aina sovittaa tapin mukaan ja linjaan keskenään, ei varmaan muuten tule hyvä.
     
  3. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Noin se tehdään kuten Rockmaple neuvoikin:eli säätökalvaimella joka oltava niin pitkä että molemmat puslat pystyy kalvaan yhtäaikaa,tässä on oltava tarkka jos jää tiukaksi ei ohjaus palauta eli tapin liike kuivana puslissa hiukan nahkea niin ok.
     
  4. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Eihän mulla sellasta kalvainta ole... Meneeköhän vituralleen jos tollasella jarrusylinterin hoonaamiseen tarkoitetulla porakoneeseen kiinnitettävällä kivillä hoonaa? Vai tekeekö koneistamot noita hommia?
    Noi helat on muuten melko ohuet seinämiltään eli melko vähän on vara kalvaa pois. Niissä on teräsrunko ja joku laakeripronssi tms. pinnoite.
     
  5. merc

    merc Gearhead

    Käys Ahti Mankisella/Tehodieselissä, siellä niitä on käytetty. Ja onnistunee muissakin koneistamoissa.
     

Kerro tästä muillekin!