'56 F100 Fordit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja musse67, 16.1.2009.

  1. musse67

    musse67 3rd gear

    Nyt kun on pitkäaikainen haave toteutunut ja oma F100 rantautunut kotio, niin alkoi kiinnostaa että minkä verran näitä löytyy täältä pohjolasta. Muutaman olen nähnytkin, Helsingin näyttelyssä punainen yksilö ja Oulussa tiki-aiheinen custom.

    Onkohan näitä tullut uutena sillon aikoinaan Suomeen? Isompia äffäläisiä ainakin on, mutte miten näiden pienempien kanssa.

    Oma on aika pitkälle jenkeissä jo rakenneltu, hieman sisusta jäänyt vaiheeseen. Eiköhän sen saa tässä pakkasen lomassa laiteltua siihen malliin että keväällä pääsee leimalle.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    Onnea uuteen kotiin, hyväkuntosen näkönen heinänkuljetin, helpostihan tuo tuosta valmistuu!

    Se Oulun Watsonversio seisoo kesäsin samalla parkkiksella täällä töissä, mut omistajaan en oo törmänny. hieno sekin.
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Rovaniemellä maukas ilmajousitettu F100. Torniossa 429 cid F100.
     
  4. jylppy

    jylppy Gearhead

    Hyvännäkönen tuo etuakselisto, Onko tietoa mistävehkeestä kotosin, vai onko joku muutossarja? Omalle aksilalle tarttis kans jotain tehdä...
     
  5. musse67

    musse67 3rd gear

    Kiitti kommenteista. :) Oulun auton omistajaa kesällä puhuttelinkin mussekerhon fun runin aikaan. Muistaakseni auto on ollut aiemmin jollain straipparilla joka sitten maalasi sen nykyiseen asuun.

    Alustan on rakentanut firma nimeltä No Limit. Etupään osat koostuu muuten heidän tekemistä osista, paitsi olka-akselit ja jarrut on 70-81 camarosta/firebirdistä ja hammastanko 88-97 thunderbirdistä. Osotteesta www.nolimit.net löytyy mielenkiintosta palikkaa.
     
  6. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Mulla on kouvolassa rakenteilla yksi! Kouvolassa on myös toinen, eli tämä punainen tai oikeastaan oranssi mikä oli pari vuotta sitten car showssa.. Mun oma on tuotu suomeen jo -90 luvun alussa, ollut mulla reilun vuoden... Kaiken näköstä kivaa palikka on jo kiinni tai hankittu ja lisää pitäs taas kohta tilailla, laita vaikka privaa niin kerron enemmän! Ei ehdi ensikesäksi varmaan kadulle, mutta jos seuraavana kesänä olis jo ajossa!
     
  7. jylppy

    jylppy Gearhead

    Joo tuntuu olevan kaikkee kivaa. jos enskesän päästelis vielä menemään tolla alkup. aksilalla. Kun pitäs tuota ilmapussisysteemiä ja jarrutusosastoa jalostaa, eikä taida tänä talvena keritä.
     
  8. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Kannattaa myös katsoa cpp eli classic performance productin tarjonta... Sieltä olen itse tilaillu aikalailla tavaraa, hinta laatu kohdallaa... Taka levyissä oli tosin väärä pulttijako, mutta eiköhän ne uudet laita kunhan saan palautetta annettua...
     
  9. jarmojalonen

    jarmojalonen 1st gear

    MORO

    Tervetuloa tänne paksukuonojen luvattuun maahan se on hieno että tuollaisia myös rahdataan tänne pohjolaan.
    Kukahan ottaisi ja järkkäisi paksukuono meettingin (sis.kaikki merkkiin katsomatta) vai onko jossain jo sellainen???
    T:Jarmo
     
  10. musse67

    musse67 3rd gear

    Miittihän ois ihan mukava, vaikka jonkun tapahtuman yhteydessä. Kesällä on tarkotus mennä Ford natikoihin pickupilla, mutta sinne ei varmaan muita merkkejä päästetä. :)

    Tietääkö kukaan että onko vanhemmissa äffäläisissä pienempi akun reikä ja kansi pienempi mitä '56:ssa? Mulla kansi jää noin viis senttiä lyhyeksi reikään ja amerikan joe on tilkinnyt raon alumiinipellillä. Reiän reunat on kyllä ihan alkuperäsen näköset, ettei ole leikelty. Pitääpäs ottaa mittoja kun käyn tallilla.
     
  11. jylppy

    jylppy Gearhead

    Jaa akun reikä? Kuuluukos akku alunperin tohon hanttarin jalkatilaan? Mulla on patteri konehuoneessa... Mutta sen oletetun akkukotelon kannen koko on 33,5x23,5 cm eli reikä on sitte appa sentin verran pienempi joka suuntaan...
     
  12. musse67

    musse67 3rd gear

    Sielähän se lattian alla on alunperin. Mun kansi on just saman kokonen ku sulla, mutta reikä on reunasta reunaan noin 36,8x21,2cm. Eli ilmeisesti se on nyt niin että mulla on vanhemman mallin kansi. Tympiä ku se jää sen peltivirityksen takia löysälle ja romisee.
     
  13. HORNET '51

    HORNET '51 1st gear

    Selailin äsken Dennis Carpenterin luetteloa ja siinä on annettu eri akkukotelon kannet 53-55 ja 56, eli 56 on eri kokonen! Toi Carpenter on kans aika hyvä paikka hankkia osia F-satasiin, kävin paikanpäällä syksyllä kun pakattiin oma '54 F-100 konttiin! Olisko jollain teillä jäänyt nurkkiin 2 kpl orkkis 15" peltivanteita?!?!
     
  14. musse67

    musse67 3rd gear

    Huomasin saman Mid Fiftyn katalookista. Tiivisteelle oli annettu mitat ja '56:n tiiviste on noin pari tuumaa isompi. Tein sinne tilausta, niin tulee uus kansi samalla. Harmi kun ei tullut Mid Fiftyn luetteloon tutustuttua aiemmin. Näyttää ko. firma olevan ainoa josta saa kojetaulun päälle tulevaa kromilistaa ja siitäkin ovat vailla 85 taalan coremaksua koska kunnostavat vanhat listat. Harmi kun ei tota huomannut sillon kun auto oli vielä jenkeissä. Nyt ei taida kannattaa listaa sinne lähetellä. Sieltä tuntuu löytyvän paljon muutakin mitä ei muualta saa.
     
  15. samu

    samu 1st gear

    Parkkiksella ei oo törmätty mutta cruisinkeissa on taidettu törmätä. Paksukuono nukkuu talviunta ja työmatkat hoituu tiisseli WJ:llä.

    Puntaroin itsekin alkutalvesta tuota IFS hommaa kun ohjauksessa on semmonen elokuva klappi, vaan tulin siihen lopputulokseen, että pelkkä ohjaustehostin setti riittäisi. Kun ei tuota niin limitillä tuu ajettua, että tarvisi coil-overeita.

    No tilasimpa sitten lokakuussa täydellisen ohjaustehostinsetin steeringandbrake.com:sta. Vaan en ole vielä oikeita osia nähnyt, jotain väärää roinaa lähettivät ja lupailevat toimittaa oikeitakin. Ei voi siis suositella tuota puljua vaikka 100% ebay palaute onkin.
     
  16. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    f100

    Jo vain.
    -08 toin Ruskean liekitetyn joka sai tälliä tossa konttirekan metsäkeikalla.

    Toinen kirkkaan punainen.351W+c6,mussen navoilla/levyjarruilla. 8"perällä,kaikki tekniikka uutta Ford motorsporttia.Mussen hammastanko-ohjauksella.ilmatyynyjousituksella.
    YM:YM herkuilla. 8)
     
  17. Fireball

    Fireball Gearhead

  18. musse67

    musse67 3rd gear

    Hommat edistyy. Auto alkaa olla pian katsastuskunnossa. Käsijarrun vaijeri kun saapuu ja vielä saa sen paikalleen, on valmis konttorille. Eilen säädettiin pyöränkulmat, on mahtanut olla hirveä ajettava san diegon paanoilla, kun haritusta ei ollut onnenksi enempää kuin kolme senttiä. :rotfl:

    Lisäsin alla olevaan linkkiin muutaman kuvan parin viikon takaa kun kävin viereisen sahan laanilla pyörähtää.
     
  19. musse67

    musse67 3rd gear

    Pitääköhän käyttää varalta muttereina koko auto ennen kun alkaa enempi ajaa, kun ei näköjään kaikki oo ollu ihan hanskassa auton kasaajalla. Aluksi aloin tutkia peräöljyn vuotoa kuskin puolen vetarin päästä. Siinä vaiheessa vielä ajattelin että no stefa on alkanu vuotaa. Mutta eipä siinä kun sain vetarin pois, niin eihän sielä mitään stefaa ollut! Sopiva oli onneksi omasta takaa ja aukasin varalta vielä vänkärin puolen ja eipä tiivistettä ollu sieläkää.

    Sitten huomasin pienen lammikon nestettä koneen alla. No vesipumpun seudulta oli kone kostea. Tarkemmin kun tutkin, puuttui vesipumpun pultti, joka kiristää vesikanavan vierestä pumpun ja jakopäänkopan lohkoon. Otin sitten vesipumpun ja jakopäänkopan auki, niin kaikkiaan pultteja puuttui kolme.

    Eikä siinä sitten vielä kaikki, tänään arvelin että vaihdanpas kärkijakajan tilalle hyllyssä olevan kiinalaisen hei-jakajan. Siihen asti homma meni hienosti, kunnes nostin vanhan jakajan pois. Jakajan mukana nousi öljypumpun käyttöakseli. Akselista puuttui se pikku rikka mikä estää sitä nousemasta mukana. akselin päähän oli viritetty teippiä että se pysyi jakajassa kiinni. Ilmeisesti unohtunut kasaajalla akseli öljypumpun laiton yhteydessä... Sain kuitenkin akselin pumppuun paikalleen pitkän 1/4" hylsän ja pitkän varren avulla, hei-jakajan paikalleen ja autokin vielä käynnistyi. Meinas jo hermot mennä akselivirityksen kanssa, niin jätin sytkän säädön huomiselle.
     
  20. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Huhhuh! :eek: :eek:
    Taitais olla viisainta että purat ja kasaat auton uudelleen?
    Saattaa säästyä monelta ylläriltä kesällä?Arvaisin että noita yllätyksiä löytyy vielä lisääkin... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!