`58 Buick

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Ei se tiiviste siihen ikkunaan tule, vaan siihen katonpielessä olevaan karmiin.
    [​IMG]

    Eli tuossa kuvassa se on toi "roofrail" seal.
     
  2. rebel58

    rebel58 Gearhead

     
  3. rebel58

    rebel58 Gearhead

    ^ Kännykkä sikailee. Onko musta mihin tekniikkaa vaihdettu. Fordin perä muistaakseni. Jos on niin sulla on ministeri Erkon Suomi-Buick!
     
  4. Jonni Puhakka

    Jonni Puhakka 1st gear


    Tää on Hra Kurun amerikan tuonteja 2000 luvun alusta.
    Jossain saitin alkupäässä oli tästä kuva, continental kit asennettuna.

    Ostin 2006 keväällä Lapualta ja kolme vuotta sitten tekniikka kunnostettu, pientä fiksausta pikkuhiljaa tehdään.
    Sisäpuolella pientä patinaa ja kattoverhoilu alkuperäinen.
     
  5. jalluvaari

    jalluvaari 3rd gear

    Etuovien ikkunoiden säätö löytyy tuuletusikkunan "pystypilarin" kohdalta, verhoilut pois ja sieltä pääsee käsiksi säätömutteriin/ruuviin. Oven takaosasta löytyy reikä josta pääsee takimmaisen liun alakiinnikkeeseen käsiksi ja passaamaan ikkunan takaosaa. Body service manuaalista löytyy kuvat ja tekstiä asiasta. Jos tarviit niin voin kopioda/scannata.

    Takapenkit ainakin mun autossa on kiinni vain tuolla lankakoukulla. Jos matto on liian paksu, niin saattaa nostaa pois paikaltaan. Mulla ainakin pirun tiukat paikalleen laitettavat.

    Muistaakseni tuo Kurun entinen Roadmaster on myöhempien aikojen tuontiauto.

    :D :D :D
     
  6. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Nyt muistan Buickkisi. Musta se on ja kuvissa tosi hieno. Siinähän on fender skirtsit? Silloin oli huhuja että se meni itään, siis venäjälle. Itään lähti, mutta onneksi ei Lappeenrantaa pitemmälle. Mulla oli 58:n raamattu, mutta tilasin ebaysta cd levyn missä selkeät kuvat sähkökaavioista. Maksoi vain 10$ kaveri ite polttelee niitä.
     
  7. Jonni Puhakka

    Jonni Puhakka 1st gear

    Länsivenäjäähän tämä rajanpinta on:)
    Skirtsit on lasikuitua ja tällä hetkellä pois paikoiltaan, kun rengas hommeleita on tiedossa.
    Auto on hyvässä maalissa ja tekniikka kunnossa, pikkujuttuja yritän saada kuntoon, noi oven sovitukset yms.
    Kukahan osaisi kojetaulun kellon pistää kuntoon,sähkövieteri ei jaksa käyttää koneistoa kuin varttitunnin, niin taas pysähtyy.
    Takapenkissä olevat langat ja kolo lattiassa kohtaavat, mutta penkki ei pysy paikoillaan, kun se ei kiilaudu mihinkään tiukasti. Jos saat kuvan omastasi ääs-postiin niin voisi auttaa asiaa.
    john.puhakka@prepipe.fi
     
  8. jalluvaari

    jalluvaari 3rd gear

  9. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Jonni lue tämä koko ketju läpi. Minäkin sairaalassa luen silloin tällöin. Kello on mekaaninen minkä sähkö virittää jousen noin varttitunnin välein. Mulla oli jumissa vaikka sain virtaa tulemaan. Jaeger sähkömittarista piti otta sisäkalut, mutta kun ovipahveista ym löytyi päivämäärä april 11 1958 eli mun syntymäpäivä niin tuli pussihousut jalkaan. Mittarin kuoressakin luki apr 58. Keskustaan Hämeentielle Kelloseppien Työhuoneelle vein mittarit. Katsoivat org mittaria ja pyynnöstäni laittoivat sen kuntoon. Perusteellinen puhdistus ja voitelu riitti. Vie kellosi ammattilaiselle eikä maksa paljoa. Mulle tulli kelloon tai mittaristoon joku uusi käsintehty ratas tai jousi ja sitten toimivat. Vie kellosi vanhalle kunnon kellosepälle niin tulee kuntoon. Tarkista että johtoon tulee virtaa. Maajohtoa se ei tarvii koska saa maadoituksen metallisesta kojetaulusta. Pidä meidät ajantasalla mitä Tiemestarille kuuluu. 58
     
  10. vesibetoni

    vesibetoni 3rd gear

    Löytyiskö joltain pikaisesti dynaflow vaihdelaatikon öljynsyodatin.Kiire kova.0407035022 Henri
     
  11. buick71

    buick71 2nd gear

    Eikös se ole pestävä?Toinen juttu jos uupuu kokonaan..
     
  12. vesibetoni

    vesibetoni 3rd gear

    Juu pestävä on mutta reikä keskellä,hajalla.
     
  13. Jonni Puhakka

    Jonni Puhakka 1st gear

    Moikka taas
    Ovitiivisteet tuli jenkeistä ja Kempsuhuolto hikoili ne paikoileen, pikkuikkunoiden tiivisteen vaihto vaati takaoven verhoilun purun.
    Suhinat väheni 98%.
    Tuulettimen siivet vaihdettiin viskokytkimellä varustetuun malliin, saas nähdä riittääkö jäähdytys kaupunkipyörityksessä vai pitääkö laittaa myös sähköflekti.
    Mutta se kova humina, mikä lähtee vakio siivistä pieneni.
    Aiemmin joku kyseli kaasarin vaihtoehtoja, laitettiin uusi Edelbrok ja vipustratti kojelaudan alle piiloon.
    Käyntiin lähtö ja ajoherkyys melkein nykyauton tasalla, mutta tunnelmaa laskee, kun ei tartte pelätä sammumista ja bensa ei haise hytissä 8)

    Takapenkki saatiiin kiinni uusilla koukuilla.
    Kuskinpenkin toppausten ja jousituksen kiritys ensitalven hommeleita, antanut hiukan periksi, samalla vois kallistaa penkkiä hiukan takakenoon, niin sais käyttää niitä lukuisia sähkömoottoreita, mitkä penkin alla on säätöjä varten.
     
  14. Jonni Puhakka

    Jonni Puhakka 1st gear


    Kiitos ohjeista.
     
  15. jerebuick1958

    jerebuick1958 1st gear

  16. jerebuick1958

    jerebuick1958 1st gear

  17. Jonni Puhakka

    Jonni Puhakka 1st gear

    Multa löytyy loota ja perä.
    Pistin sulle meilin

    Ter. Jonni
     
  18. vellu61

    vellu61 Gearhead

  19. Jonni Puhakka

    Jonni Puhakka 1st gear

    Moikka
    Pistin sulle meilin, yritän ensiviikolla kaivella palikat varastosta ja katsoa ne numerot
    ja ottaa parit kuvat.
     
  20. jumakuja

    jumakuja 1st gear

    Laitetaan tännekin, jos löytyisi säkällä kotimaasta kun maailmalta ei. Eli hakusessa olisi,

    - Century Coupe takapenkin käsinojien tuhkisten kannet / koko asetelma
    - Century tekstit (2x) etuovien paneeliin

    Olisin jo kiitollinen jos saisin kuvat noista alkuperäisistä tuhkarasioiden kansista. Lähinnä siis kiinnostaa olisivatko sattumalta samanlaiset kuin joissain muissa -59 GM autoissa.

    Jukka
     

Kerro tästä muillekin!