`58 Buick

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Oletko kysellyt http://www.konekorjaamo.fi/myytava-kalusto/autot.html Viimekesänä ohiajaessani pihalla näytti olevan ainakin puolenkymmentä eriasteista 58 Buickia erinäköisinä korimalleina.
     
  2. jumakuja

    jumakuja 1st gear

    Kiitokset vernado de hotolle vinkistä.

    Jossain vaiheessa kysyin heiltä. Special siellä oli silloin menossa varaosiksi ja siinä ei ole tietty ainakaan noita Century tekstejä. Tuhkiksia en muista kysyinkö. Heidän Special on neliovinen ja ainakin 4dHT Centuryssa tuhkiksia on takana 1kpl.

    Jukka
     
  3. vesibetoni

    vesibetoni 3rd gear

    Löytyiskö joltain nurkista 1958 buick alkuperäiset vanteet,alipaine purkki,pölykapselit.
    Henri
     
  4. henri901

    henri901 1st gear

  5. jumakuja

    jumakuja 1st gear

    1959 kapselit löytyy, eBayssa liikkuu aika hyvin -58 kapseleita. Vanteet on tiukassa, jenkeistä löytyis mutta shippaus on sitten kalliimpi.

    Jos joku sattuu tarvitsemaan -58 Specialin kojetaulun metallista yläosaa niin sellainen olisi jouten- Lisäksi löytyy lisätarvikkeina myytyjen ns. Halo-peilien osia jotka tosin vaatisivat uudelleenkromauksen

    Jukka
     
  6. vesibetoni

    vesibetoni 3rd gear

    Oliko jollain tiedossa 1958 buikin moottorin värikoodia, millä sais maalia.
     
  7. jumakuja

    jumakuja 1st gear

  8. vesibetoni

    vesibetoni 3rd gear

    Hyvä kiitos!
     
  9. jalluvaari

    jalluvaari 3rd gear

    Kapselit löytyy! Hyväkuntoiset. Saa soittaa 0neljä08279555
     
  10. Naukkis

    Naukkis 3rd gear

    olis ylimääräisenä 1958 buickin konepellin etulista, uudelleen kromattu suomessa, hyvä, kiinnitys kierteet ehjät, leveämpään malliin, ei käynyt omaan, 400Eur 04oo226632

    [​IMG]
     
  11. henri901

    henri901 1st gear

    Tässä muutaman päivän pähkäilly mitenkä päivittäisi buikkiin jarruja? Vanhat rummut sorvattu loppuun.. ja uusia ei löydy mistään. koittanut katsella että olisiko jossain muussa merkissä lähelläkään samaa kokoa rummut joista sais koneistettua buikin mittoihin rummut. Ei oikein muut merkit ole käyttänyt 12" rumpua. Onko kukaan löytäny mistään uusia rumpuja vai pitääkö sitä ruveta päivittämään levyjarruja joka nurkkaan? Tai sattuuko jonkun tallissa olemaan ylimääräisiä hyvä kuntoisia rumpuja?:odcool:
     
  12. henri901

    henri901 1st gear

    Konekorjaamolle soitettu ja sieltä saattaa saada apua jarruihin. Pari buikkia menossa kuulema purkuun jospa niistä sitten. :) :odcool:
     
  13. Otto

    Otto Gearhead

    Löysin salasanani OD:lle, tämähän on eri näköinen ku muutama vuosi sitten...

    Ja itse asiaan..:
    Sikäli kun muistini palvelee minua oikein, vanteissa on sama jako ku piilofarmeissa jne, vain keskireikä on isompi. Offsettikin pitäis olla sama?
    Semmoisia peltivanteitahan löytyy edullisesti, valikoi sieltä tallin takaa suorimmat ja vie sorvarille jolla on tarpeeksi isot vehkeet, ja hoplaa, meillä on 50-lukuiseen Buickiin sopivat peltivanteet. Joo, sorvaaminen maksaa jotain, mutta niin maksaa rapakon yli lennättäminenkin.

    Tiivisteistä laseille ja oville joku kysyi tossa jossain kohtaa, mä oon tässä pikkuhiljaa keräillyt työn alla olevaan '57 Buickiin kaikki tiivisteet, pl. tuulilasin tiiviste. Pitäis varmaan kirjoittaa että ne löytyi tosi pienestä pajasta jossa vanha ukko sikari suussa tekee ainoana maailmassa just näitä tiivisteitä, ja niitä ei saa mistään muualta, ja maksaa hitokseen... mutta ku ei. Ihan vaan Rock-Autosta ostin ison osan noista. Niillä vaan ei oo kaikkia osia kaiken aikaa, eli kannattaa vilkaista useammin ku kerran vuodessa. OldBuickParts.com on toinen josta oon ottanut paljon kaikenlaista. Takaluukun tiiviste tuli Marjakankaalta, ja muistikuva on että tiivisteen profiilissa on eroja 50-luvun lopulla, muistais vaan miten se meni...
    Nii, ja jos Classic Chev -kaverit sanoo että tiivisteet on halpoja, ni ei, ei oo. Kysykää mielummin niiltä kavereilta joilla on Cadillac :)
    57 Buickin talasin tiiviste maksoi öpaut saman ku 56 Chevyn kaikki kumitiivisteet... se on se kysynnän ja tarjonnan laki.

    Jarrurumpujahan löytyy Ebaysta kun kirjoittaa taikasanan "finned" siihen eteen. Hinta toki voi karata ;)

    Tuhkakuppeja kyseltiin, ainakin 57 ja 58 Buickeissa samat, ja uskoisin muissakin 50-lukuisissa GMissä olevan samat. Pienikorisissa ja Supereissa maalatulla kannella, Tiemestarissa kromia...
     
    Muokattu: 5.5.2018
  14. BuickS

    BuickS Gearhead

  15. jerebuick1958

    jerebuick1958 1st gear

    Flight Pitch Dynaflow kannakepalkin simmilevyt sekä kiinnitys runkoon.mitenkähän kuuluu olla alunperin?
     
  16. Naukkis

    Naukkis 3rd gear

    Onko kukaan muuttanut 58 buickin etupyörän laakereita kartiorulla laakereiksi?
     
  17. rodhot

    rodhot 3rd gear

    -54:seen käkkylään tein vastaavan muutoksen. Käytin vanin ja astron laakereita joissa oli sisäkoolit oikeassa koossa ja sorvasin adapterit ulkokoolille. Rockautosta näkee mittoja. Helppo homma .
     
    Muokattu: 13.11.2018
    12345678910 tykkää tästä.
  18. INVICTA

    INVICTA 2nd gear

    Jos teet muutoksen niin laitatko tänne tietoa. Jos tulee laakerin vaihto niin vois kanssa päivittää.
     
  19. Naketti

    Naketti 1st gear

    Mie alotin tuon '56 projektin, niin siihen arvelin levyjarrut askarrella eteen, samalla tulee kartiorullalaakerit siinä. Tehostajankin aattelin askarrella, kuhan katsoo, mihin sen mahtuis.
     
  20. Naukkis

    Naukkis 3rd gear

    Sain valmiiksi sorvatut adapterit, ja laakerit sarjana ,helppo varmaan tehdä itekkin jos omistaa sorvin.
     

Kerro tästä muillekin!