`58 Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. Otto

    Otto Gearhead

    57:ssa valmistenumero on esim tällänen
    5D1234567
    jossa
    5 tarkoitta Series 50
    (4=Series 40 jne)
    D tarkoittaa vuotta '57
    (C='56, E='58 jne)
    1 tarkoittaa tehdasta Flint'issä, Michiganissa.
    (4-Kansas City 6-Atlanta 8-Arlington jne)
    jäljelle jäävät kuusi numeroa on auton sarjanumero.

    Viiskasissa sama juttu, sanoo manuaali, kun mulla on nyt tällä hetkellä tällänen viiskasinkin manuaali lainassa. :smile:

    Kertokaas mitä kertoo koodi "trim 521S"??
    Sisustan väriin liittyy, mutta mitä se siitä kertoo?

    _________________
    Maailma on erilainen autoharrastajan silmin

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: otto 2004-06-12 09:32 ]</font>
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    A=1954
    B=1955
    C=1956
    D=1957
    E=1958
    F=1959
    G=1960 jne..
    Mulla lukee: 1958 MOD.58-46C mistä tiedän että 46C 122 tuuman akselivälinen avo.
    STYLE 58-4467TX toi ei oo tarkkaan selvillä?
    BODY No. C 5295 toi on helppo, 5.501kpl tehty ja mun aika vikoja eli 5.295s
    TRIM 450 eli kertokaa mullekin..
    PAINT IA eli musta punaisilla vanteilla.
    acc BEFG ???
    Sisusta punainen, kello, radio, tehostajat, nopeussummeri ja AIR-RIDE ilmajousitus ainakin kun 11.4.1958 lähti tehtaalta.

    Siis punaiset vanteet mulla optio? Varapyörää myöten kaikki punasia. Mikähän on ollu tän alkuperäisen rättikaton väri?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: rebel58 2004-06-10 10:31 ]</font>
     
  3. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    trim-koodi, kertoo verhoilujen värin ja materiaalit, koodeista ei täyttä tietoo.
    omaan autooni (58 century) sain jenkkilästä tietoo kun tilailin alkuperäisiä istuin kankaita. tutkitaan ja palataan asiaan kunhan pääsen kirjojeni ääreen.:odroll:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kangasalta löytyy punavalkoinen 2D HT Special.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Löytyy ja siisti sellainen. 8 rekkarinen mainittu täällä aikaisemmin. Etsii pakosarjaa kai vieläkin.
     
  6. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    REBEL58;LLE Style koodista kirjat kertoo seuraavaa; u.s production; the stylenumber is a combination of the year, the division number, series designation number and the style of the body. siinä se ameriikan poijaan selitys , ottakaa selvää. suomentakaa joku mullekkin.:odroll:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Helsingissä nähty 58 avo limited ,tuotu ilmeisesti Ruotsista tänä keväänä ???????
     
  8. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Hieno juttu, noita kun on täällä jo ihan riittävästi!!!
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tuo ei ole tullut vielä vastaan.. Jos tosiaan tänne tuotu niin TERVETULOA! Heikki tiedätkö paljon niitä siellä on? Kuulin just täälläkin vaikuttavalta Buick harrastajalta että niitä ois Ruotsissa 80kpl. Se ois 10% koko avo Limitedin 849kpl tuotannosta. Taitaa 80kpl tarkoittaa kaikkia Ruotsin 58 avoja, ei vain Limitedejä?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainakin Power Magissa oli mainittu, että nimenomaan avo Limitedejä olisi n. 80 kpl. On se jotenkin väärin kun Ruotsissa on tuollaiset määrät harvinaisia 50-luvun avoja, kun täällä kaikki 50-luvun avot yhteen laskettuna ei päästä tuohon 80 kpl:seen.
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kyllä mainittu ekalla sivulla. Yksi kuudesta Suomi-autosta ja ainoa niistä mikä tällä hetkellä liikenteessä..
     
  13. Otto

    Otto Gearhead

    Ajossapa hyvinkin, tänään Kesä-Heikin parkkiksella.

    Missäs kuosissa ne loput 5 suomi-viiskasia mahtaa olla?

    Tätä en usko sitten pätkääkään ennenkuin itse näen tai jos joku vakavasti otettava henkilö mulle tästä kertoo.
    Ai minäkö pessimisti? No totta munassa.
     
  14. buick racing

    buick racing 3rd gear

    Mielenkiintoista keskustelua!Älkäähän unohtako Peku-Hankin -58 4d ht Limitedia Helsingistä! Aikoinaan heitimme sillä monet legendaariset "keikat" (Buick-kerhon hallitus mm.) , jopa omat häätkin!Tällä hetkellä auto seisomassa...
     
  15. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    kun täällä kaikki 58 buick friikit, niin nyt ois tarjolla 58 buick chassis service manual alkuperäinen ja kohtuullisen hyväkuntoinen. paljon kuvia ja n. 500 sivua. myisin pois omakustannushintaan n. 65 nykyrahaa. p.0408279555 :odroll:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jalluvaari 2004-07-13 16:02 ]</font>
     
  16. Mikcu

    Mikcu Gearhead

    Onko kukaan vaihtanut omaan (tai kaverin) Buickiin levyjarruja eteen? Mistä autosta kannattaisi alkaa osia sovittelemaan?
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Micku keep your GM all GM! Mulla on 57 runko tallilla missä 81 etuakseli levyjarruineen. Tuu kattoo ni on helppo vertailla
     
  18. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    kuuskytäviistuhattaeuroa?
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    En oo vielä ehtiny listata kaikkia mitä maassa on, mut hyvin toimii tämänkin kautta.
    Mun mattamusta avo paskakasa on kolmen vuoden jälkeen taas radalla, ja se näkyy ja kuuluu sipoo-helssinki alueella JJM-58 kilvissä.
    Mickun bronze siisti 4d ht asustaa ihan naapurissa ja kerran tullu vastaan. Muuten ollu aika hiljasta. Forssassa oli muutama. Yks keitti jonossa ja jäi portille. Yks nuori rokkari pariskunta Ruokolahdelta(?) oli just ostanu lehdissäkin kuvallisella myyntiilmoituksella olleen siistin turkoosi/valk MR kats 2d ht Speciaalin. Joen sin/valk avo oli siellä kanssa. Ens vuonna siellä on molemmat avot.
    Jalluvaari joutu jättää hienon 4d ht Centuryn talliin ja tuli Forssaan Mitsulla mut ei turhaan tullu kun pokaalin sai. Jussin punainen siisti täällä mainittu 8 rekkarinen 2d ht Special ei tullu Forssaan. Pakosarjaa se ei enää tarvii ku järkkäsin sille mun vanhan ehjän sarjan.
    Mun oli melkein valmis ja näyttö enää alapallosta konttorille. Siirtokilvillä ei uskallettu lähtee, vaik niit Forssas paljon näkyikin. Mut ens vuonna..

    Kenellä on pallonivel ongelmia nii ne on korjattavissa Vantaalla noin kymmenes osa hintaan siitä mitä amerikan/taiwan paskat pallot nykyään maksaa, yhteystiedot saa multa.
     
  20. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

Kerro tästä muillekin!