`58 Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. Kaj S. LaHurri

    Kaj S. LaHurri 1st gear

    Jos auto on 50 vuotta täyttänyt se saa EU-säätöjen mukaan ilman tullia, jolloin ei mene alviakaan ymmärtäkseni. '58 nyt ei vielä sitä ole. Jos auto on 30 vuotta vanha ja "harvinainen" & mr-kuntoinen ei myöskään mene.
    Eräs Hemi Challenger (tai oliko Cuda) sai vapautuksen. Toi '58 näyttää niin hyvältä, että sen ehkä saisi mr:ksi... 8) Rahat lisäromuihin eikä veroihin!
     
  2. BuickS

    BuickS Gearhead

    Olisiko tuosta verosta vapautetusta Moparista saatavana enemmän tietoa? Millä kriteereillä; Kunto, harvinaisuus? Kuka määrittelee, tulli? Muita vapautettuja, -58 tai nuorempia?
    Olen täysin samaa mieltä: Verot pois vanhoista ajopeleistä ja paljon uutta mutta wanhaa rautaa talliin ja myös tienpäälle!
     
  3. Continental56

    Continental56 Gearhead

    Toin 8/57 ensirekisteröidyn 58 Edsel Citationin kesällä ja se meni verovapaaksi. Tullin sedät kyllä katsoivat kirjasta että auto on 58-mallia, mutta rekisteriotteessa sanottiin elokuu 1957 ja auton valmistenumero oli 000025.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Noi kuvat kusettaa, niin kuin kuvat aina. Kyllä siinä on tekemistä ennen kuin toi on MR, mutta siihen pyritään ja toi on hyvä aihio.

    Se on Hirvosen Hemi Challanger ja kyllä siitä tietoa on. Olen siinä ollut mukana sitä sille järjästämässä ja autoveroa siitä ei mene. Yli 30v jos auto on erittäin harvinainen ja hyväkuntoinen niin pykälä löytyy jolloin autoverovapautuksen voi saada. Vaikka Jussin Hemi Challangerilla ei ole kilpailuhistoriaa niin se kuntonsa ja harvinaisuutensa takia katsottiin sellaiseksi. Sinänsä merkityksetön asia tässä tapauksessa koska sitä ei tulla rekisteröimään Suomeen. Tai eihän sitä koskaan tiedä, mutta silloinkin tulli ALV ovat aika korkeat..
    Älkää nyt herran tähden luulko että voitte tuoda minkä vaan ja mennä inumaan verovapautusta. Jokainen tapaus käsitellään tarkkaan yksilöllisesti. En tiedä onko toi pykälä enää edes voimassa? Eikä toi ollut mitenkään yleisesti tiedossa. Oli kai tarkoitus jos jotain ultra harvinaista Pierce-Arrow tai kilpailuhistorialla olevaa AC Cobraa ois joku tuomassa, niin saisivat autoverottomuuden koska tullia ja ALVia tulis valtiolle tollaisesta autosta muutenkin?
    Ketkä sen on aikanaan saanut läpi ja sitä pykälää käyttäneet, tiedätte kyllä. Ketkä nyt yleensä vanhojen autojen tuonti helpotuksia ovat saaneet aikaan. Hys hys ettei jenkkiharrastajat tästä kuule mitään! Hyvä etteivät sentään saanet sitä läpi että auto pitäis olla MR kuntoinen maahan tuotaessa.
     
  5. ford429

    ford429 3rd gear

    Ahvenamaalla on '58 Limited omistajana Roger Laaksonen ja löytyy paikallisen jenkki-auto kerhon (Oldtime Cruisers) tallista. Järjestävät muuten aivan helv... hyvät pippalot joka vuosi heinäkuussa, pari viikoa Powerin jälkeen, kannattaa käväistä.
     
  6. Otto

    Otto Gearhead

    Avo? Umpi? Kuvia?
     
  7. ford429

    ford429 3rd gear

  8. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  9. ford429

    ford429 3rd gear

    Löytyy yhteystiedot "kontakata oss" linkin alta mutta en muista puhuuko Roger suomea vaikka on suomalainen sukunimi, ruotsinkieli kun on aika vahva ahvenanmaalla. Löytyy aika monta muuta hienoa peliä tuolta albumista ja varmasti joitain tuttuja autoja myös...
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    HIANO! Ja vielä mun lemppari värit musta punaisella sisustuksella!
    Mä luulin ensin ennen kuin näin kuvan että toi ois ollut se valkoinen avo punaisella rätillä ja sisustuksella mikä kävi kesällä Suomessa. Nimi oli vähän samantapainen(?) Se on ilmeisesti Ruotsissa?
    Jos toi etulokkarin lista puuttuu kokonaan niin se on sitten hard to find osa. Mulla on joka listaa 2 tai jotain 3 kappalettakin, mutta ei tota. Paitsi tossa mikä tulee ens kuussa.. Jenkeistä oon kysyny eikä löydy. Jos tosta puuttuu tuulilasinkin listat niin Hank millä on täälläkin mainittu 4D HT sininen Limited, sillä ainakin oli ylimääräiset noi listat. Sovitettiin niitä mun avoon, mutta avossa matalempi lasi.
    Ahvenanmaan bileistä kuullut paljon juttuja ja kyllä sinne pitää joskus lähteä. Parit mun kaverit käy siellä joka vuosi. Taitaa niitä olla useamminkin kuin kerran vuodessa, koska viime kuussa kaverit kävi siellä taas.
    Mutta tervetuloa Suomeen MUSTA 58 BUICK LIMITED!
     
  11. ford429

    ford429 3rd gear

    Jep, ainakin 2 kertaa vuodessa "viralliset" bileet + kaikki muut bileet siihen päälle, menossa taas maaliskuun alussa "talvi"-cruisinkiin.
    Pitänee kysyä mikä on tilanne listojen kohdalla kun käyn siellä, ajelee muuten autolla vuoden ympäri aina tarpeen mukaan, siellähän ei suolata ja on noi matkatkin aika lyhyitä.
     
  12. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    SOINICARPARTS KUSETTAA

    SOINI CARPARTS TAMPEREELTA KUSETTA HARRASTAJIA!!! Tilasin lokakuussa mennä vuonna ko. firmasta -58 Buickiini koneeseen kaikki uudet hilut moottoriin. Lupasivat toimittaa muutamassa viikossa Kanterilta, De Luxe kitin hintaan 2.200€. Joulun tienoilla rupesin kyseleen missä vaiheessa tilaus mahtais olla, vastailivat vain ei oo tietoo, täytyy kysyllä. Tammikuun alussa ilmoittivat kun jälleen kerran kyselin, ilmeisesti Kanterilla ei ole kaikkia osia.Tätä jatku tammikuun 12 pv asti, kunnes peruin tilaukseni ja pyysin palauttamaan ennakkomaksun 1000€ joka piti maksaa ennenkuin suostuivat edes kysymään Jenkkilästä mitään. Otin itse yhtettä Kanteriin, sieltä ilmoitettiin vielä samana päivänä, että kaikki osat löytyy. Pistin tilauksen (14.1-05) menemään ja jumalauta , uskokaa tai älkää osat tuli tänään (21.1-05) pakettiautolla pihaan. Toimitusaika tilauksesta tasan 1 viikko, Soini ei saanut edes vastaust kahdessa kuukaudessa. Kaikki osat niinkuin sovittu ja kaikki OK. Rahti ja hilut yhteensä 1200€ lisäksi tulee vielä tulli ja huolintamaksut suomessa. J :argue: äipähän ittelle ainakin hyvä palkka kun ei kelvannut Soinille. Menee ilmeisesti liian hyvin herroilla kun eivät viitsi hoitaa n. tuhannen € katteella ko. tilausta. En suosittele kyllä kellekkään Soini Carpats:ia vaikka ilmoittelevatkin valtakunnan ykköslehdissä. Taitaa olla HANURISTA koko lafkan toiminta ja äijät kanssa, kun luvataaan vaikka kuu taivaalta, mutta mitään ei tehdä. Todennäköisesti vielä ehdin saada kärryn ajoon tulevaksi kesäksi, vaikka Soini yrittikin kaikkensa etten saisi nauttia cruisalusta v. 2005, vai yrittikö yhtään mitään.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Noh noh Jallu otappa nyt iisisti. :soosoo: Aina ei mene tilaukset putkeen. Soinia en minä rupee haukkuu, Kantteri on kyllä syvältä. UPS vai kuka sulle toi suoraan ovelle? Mulle tuli uus rättikatto UPSilla, on nopea mutta ei halvin. Pelkkä rättikaton kankaan rahti oli 400. Päivä korkeintaan kaksi hitaammin tulee tavis amerikan airmail posti ja paljon halvemmalla. Nyt tosin jouduin tilaamaan dynaflown etuöljypumpun UPSilla, koska sillä on kiire.
    Nyt sulta ei puutu enää kuin yksi kiertokankipari? No problem, tuon sen sulle, niin kuin lupasin jo viime vuonna tuoda..
    Omat kanssa viivästyy koko ajan lisää, mutta kesällä radalla.
     
  14. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Kyllä se vaan syö miestä, kun äijät ei viitti tehdä mitä lupaa ja valehtelee päin naamaa ! Eikös joku syksyllä vastanut mulle tällä samaisella foorumilla, kun kyselin ko. osia edullisesti, että vaihda mopariin jos harrastuksen pitää olla halpaa. Halvakshan noi jäi, jos vertaa Soinin rosvous yritykseen. No ens viikolla hilut menee joka tapauksessa koneistamoon ja pannaan mylly siellä nippuun. On sitte ens kesänä varmaan ainoo 58 B jolla on moottorilla 12 KK TAKUU ei jää vanhaa kun öljykorkki, kun en oo löytäny vielä uutta mistään.! Että sellanen tapaus tälläkertaa.
     
  15. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Niin unohdinpa maininta siitä toimittajasta: FEDEX Express hoiti huolinnan kotimaassa ja joku Rähjänen transitti autoilija Lopelta roudas kamat pihaan. PS. tuntuu kumminkin , että kyllä KANTER toimii ihan hyvin, kun vaan kysyy sieltä asiat riittävän selkeästi ja pyytää kaikkiin aina vastauksen. itte olen ainakin tällähetkellä kanteriin täysin tyytyväinen. En tiedä onko mahdollista ylipäätään saada kamoja jekkilästä paljon nopeamminkun 7 päivässä.
     
  16. Otto

    Otto Gearhead

    Se taisin olla minä... :oops:
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ht=#226216

    Naulapää-koneista puheen ollen, tulipahan männä syssynä hankittua yks lisää. Sormet syhyäis päästä sen pariin askartelemaan, mut oon vielä malttanut antaa sen olla. Helpompi säilöä tollasena kun ei o kiire sillä ja olis muitakin hommia n.1957 kpl. (Ihan ku jotakuta tääkin kiinnostais..?)

    Jalluvaari, miten toi maksupuoli käytännössä Kanterille, miten siinä toimitaan?
     
  17. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Luottokortin numero ja voimassaolo pvm vaan tilauksen yhtyeydessä maililla meneen ,ja homma pelaa. Yleisimmät kansainväliset läpykät kuten MasterCard ja Visa ainakin käy. Ei muuta kun visa vinkumaan ja rillat kuntoon, maksaanhan ne ehtii myöhemmin, kun on kerran luottoa.
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ja mulla on TAKUU laatikko. Meni hermo ku ei tullu laatikoista mitää muuta ku hajonneita osia ja aina lammikko joka paikassa missä kävi. Vein Powermaticiin ja ne duunas kerralla kuosiin mitä ois pitäny tehdä jo vuosia sitten.. Ny pelittää eikä kuse alleen enää. Äsken hain sen ja taidampa pari päivää ajella ennen ku se menee sähköpajalle. Huomenna vois käydä moikkaa Asspen Lappalaista ja muita cruisalijoita kauppatorilla.
     
  19. 46c

    46c 1st gear

    Terve vaan uus jäbä "foorumis" Mulla oli samat murheet aikoinaan.Tein laatikkorempan -97 ja hyvin on toiminut. Taitaa nykyään löytyä korjaajat helpommin, kun eivät silloin mielellään ottaneet dynaflowta työn alle. Toivotan laatikolle pitkää ikää ja on se mukavaa, kun tietää et se voi jopa polttaa kumia... he he
     
  20. B-58

    B-58 1st gear

    Täällä ku on näit tän auton harrastajia ni ajattelin kysellä et oisko kellää tietoo mist sais -58 listoja ja vähän muutaki osaa? Jotai vinkkiä tai linkkiä. Ku vaikuttais olla aika kiven alla nuo osat. Pitäis saaha auto kesäks liikenteeseen. Melkei neljä vuottaha tuo on jo tallis seissy ja nyt rupeis olemaa muute läjäs täyden remontin jälkee.
     

Kerro tästä muillekin!